Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 15061 til 15080 af 18758
-
hvordan udviklede krigen på vestfronten sig?
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan udviklede krigen på vestfronten sig? hvordan kan man tale om en udvikling? -
Monotini
ForumindlægJeg har funktionen f'(x)=3x^2+6x og skal bestemme monitoniforholdene. Jeg får ved at sige f'(x)=0 <=> x=-1 og x=2 (hvordan er det egentligt jeg regner det pr. håndkraft? Jeg benyttede blot lommerener.. Men skal det være rigtigt, skulle det være uden hjælpemidler). Således får jeg f(... -
Mindsteløn?
ForumindlægHey Hvad er mindstelønnen egentlig for en 13 år ig som går med aviser og som samtidig går i skole? -
Tyske sætninger (verber)
ForumindlægHejsa!. Jeg har her nogle tyske sætninger der skal oversættes. Er sådan set i tvivl omkring dem alle. Ville blive rigtig glad hvis i lige ville komme med jeres bud på rettelser :-) På forhånd tak! Tjeneren bringer et glas. Der Kellner bringt ein Glas. Tjeneren bragte et glas. Der Kellner bracht ... -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
Potens funktion
ForumindlægHåber at nogen kan hjælpe !!!! Jeg er igang med en opgave der går på at udregne hvor meget vand der er fordampet af vasketøjet jeg har lavet opgave a) første del, som handlede om at indsætte 15 på x*s plads det gir 9,7 Men er gået i stå ved anden del af opgave a håber nogen kan guide mig vide... -
Det haster rigtig meget.- Hjælp!
ForumindlægEr der ikke nogle der vil hjælpe mig med at foklare mig hvordan de er opbygget og lignende. Kun det vigtige? Min forklaring på begrebet mitose ?(er det ikke noget med celledeling)?? min forklaring på begrebet mutation ( noget md lys, tror jeg ? min foprklaring på begrebet dominerende gen ? Ved ik... -
Fiktive kræfter
ForumindlægHejsa. Jeg læst om corioliskraften, som bliver beskrevet som værende en fiktiv kraft. Jeg har læst en del på nettet om det, men hvert sted jeg læser har lidt forskellige definitioner (eller forklaringer). Nogle herinde der kan komme med en god forklaring på det? Jeg havde fysik B i gymnasiet, s... -
Tysk og mig
ForumindlægHej allesammen, tysk er ikke mit yndlingsfag. Selvfølgelig har min klasse og jeg fået det trukket. Noget af grammatikken har jeg forstået, b.la hunkøn hankøn osv, navneord. Ellers er jeg på bar bund for at være helt ærlig. F.eks hvordan skal jeg opbygge en sætning. Jeg vil skrive "Da jeg... -
Beregning af kegle
ForumindlægEr desværre lidt blank på denne opgave. Håber nogle kan hjælpe -
Nedbørens mængde og fordeling for den landbrugsmæssige udnyttelse af et område??
ForumindlægHey :-) Er der nogle som kan hjælpe mig med at svarer på dette: Hvad betyder nedbørens mængde og fordeling for den landbrugsmæssige udnyttelse af et område? 1. Begrund problemstillingens relevans og aktualitet. 2. Redegør for centrale geofaglige sammenhænge, der knytter sig til problemstilling... -
Job som tolk
ForumindlægHej... Kan man finde sig et job som tolk, hvis man kun er 18? -
Omvendt proportionalitet
ForumindlægI en omvendt proportionalitet f(x)=a/x, hvilket betydning har "a" for grafen? -
Redegør for anvendelse af differentialregning til ekstremums- og monotonibestemmelse for differntiable funktioner
ForumindlægHvad er ekstremums helt præcis? er det det samme som lokal maksimum? -
Spørgsmål vedrørende magnetisme
ForumindlægHey Gæve godtfolk, Jeg har et spørgsmål som jeg kunne tænke mig en forklaring på :P hvorfor er det at når jeg har en magnet, og hvis jeg holder en jernstang ud fra den og begynder at føre den mod magneten, at tiltrækningen bliver stærkere jo tættere jeg kommer ? nogen der har en videnskabelig... -
Hjælp skal op tirsdag
ForumindlægHar matematik på b-niv men jeg forstår ikke spg , håber virkelig der nogen der gider at hjælpe mig :) 7. Differentialregning Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotienten og en funktions monotoniforhold og ekstremumspunkter. Redegør for hvordan dette kan benyttes indenfor optimering og k... -
Mundtlig mat
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mundtlig eksamen i mundtlig mat her i overmorgen. Jeg har læst og læst, og kan ikke finde frem til noget brugligt for mig, da jeg ikke er den bedste til mat. Det jeg præcist har brug for her, et at få forklaret hvordan og hvorledes. Og hvordan jeg "redegøre" for d... -
f(x)= a*x+b for kvinders forventede levealder
ForumindlægSkal bruge hjælp med denne opgave da jeg er i stort tids drama. Skal lave opgaven på t-nspire A) Benyt tabellens data til at bestemme a og b B) Tegn graferne for f og g i samm4'e kordinatsystem C) Angiv hældningskoefficienterene -
Hjælp til biologirapport om karsespiring
ForumindlægHej Jeg er i gang med en biologi rapport om karsespiring, men jeg er stødt på to spørgsmål i min diskussion, som lyder sådan: 1. Skriv respirationsreaktionen, hvor du forklarer hvordan energien overføres fra et organisk molekyle til et energimolekyle. Hvorfor er denne omdannelse nødvendig... -
koordinatsystem
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan trekanten skal se ud. Enheden på akserne skal være 1 cm. A: (-1,1) B: (2,6) C: (-1,6) Kunne i være søde og tegne dem ind i et korrdinatsystem så jeg kan se om det er rigtigt det jeg har lavet?
