Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 15321 til 15340 af 186241
-
Integration ved substitution
ForumindlægHej, jeg har to integraler, som jeg synes er meget svære at udregne ved substitution. Er der nogle der kan hjælpe med dem? (Integralerne er vedhæftet) På forhånd tak -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen imorgen i kemi C. jeg har et par helt grundlæggende ting jeg godt vil have svar på, er der ikke en der er sød og vil bruge 10 min på at svarer på nogle spørgsmål, som jeg ikke forstår ? På forhånd MANGE TAK -
antal hverdage??
Forumindlægheyson, nogle der kender det præcise antal hverdage for et normalt år? p.s. går på hhx -
mat c
Forumindlæg(a+1)-(b+1)=a+1-b+1=a-b hele stykket giver altså a-b hvilket jeg ikke forstår? er det fordi 1+a giver a og 1+b giver b og så trækker man b fra a? kan det passe at det er sådan eller er det forkert forstået? -
Beregning af eksamengennemsnit
ForumindlægHej Studieportalen Mit spørgsmåk lyder således: Hvis man har 5 A fag, og søger ind indenfor de to år, kan det så passe at man kan gange sit gennemsnit med 1,11? Hilsen Peter, og tak på forhånd:D -
polære koordinater?
ForumindlægYes har en vektor 12 5 bestem vektorens polære koordinater? hvordan går man det, jeg ved det er en retning og en længde, kan godt finde længden og sikkert også vinklen men ved ikke præcis hvad for en formel jeg skal bruge -
Skæringspunkt mellem parameterfremstilling og ligning
ForumindlægVil høre om mit svar for a) er korrekt, kom gerne med ændringer, så det er bedre. Vedhæftet er mit svar Mvh -
tretrinsreglen
Forumindlægjeg skal gøre rede for tretrinsreglen og indføre differentialkvotienten. hjælp til det? -
Tegning af cylinder
ForumindlægJeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har fået følgende opgave og kan ikke finde ud af hvordan jeg beregner det. Hvordan finder jeg målene på en cylinder der skal indeholde 55 L vand? Og hvordan beregner jeg bagefter hvor meget glas der bliver brugt til det? På forhånd tak for hjælpen. -
einfach so side. 52 øvelse 34.4
Forumindlægnogen der har besvarelserne til øvelse 34.4 side 52 ? haster.. på forhånd tak. -
Benzin forbrænding
Forumindlægse vedhæftet fil. a) Jeg ved at der er talt om ufuldstændig forbrænding af benin pga røg fra udstødning, men hvad er det der røg? Er det sod og carbonmonoxid? b) CO og C ikke? hvad kan man gøre for at ændre det til en fuldstændig forbrænding? -
Ønsker forklaring for segmentering
ForumindlægHej! Jeg skal til at lave en segmentering for en virksomhed, for at finde frem til en målgruppe, som jeg skal markedsføre for. Det er ved at være noget tid siden, at jeg har haft om emnet, og har ikke tilstrækkeligt med noter til helt at forstå segmentering :-(... Jeg er godt klar over, at man ... -
numerisk/absolut
ForumindlægHej For det første, hvordan laver man nemmest/bedst et numerisk tegn? Og hvordan får jeg det til at have samme størrelse som mine hegn? Jeg vil gerne have lavet et numerisk tegn, der er større (højere) end det almindelige, men jeg ved ikke hvordan... Mvh Camilla -
matematik rumfang?
ForumindlægHar svært ved opgave 2.2 http://stkr.dk/Forside/Forsinket_foraar_2013/FSA_maj_2013/Problem_Samletmini.pdf Hvad skal jeg gøre? -
Ekstremværdisætningen.
ForumindlægEr der nogle der kan forklare ekstremværdisætningen?? Skal til eksamen, og har lidt problemer med at forstå det :((( -
3d Vektor
ForumindlægHvorfor er a1*(a2 x a3 ) det samme som det(a1,a2,a3) Nogen der kan forklare? -
Trekantsopgave HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg har en opgave her, jeg ikke kan finde ud af. Figuren viser et svømmebassin, hvor der er udspændt et banetov til afgrænsning af et trekantet område, hvori der opbevares legeredskaber. Alle kendte mål er angivet på figuren. (figuren er vedhæftet) a) Bestem længden af banetovet CE. b... -
Integralregning
ForumindlægEr det her rigtigt? Opgave 1 a. Jeg vil vise, at F(x)=1/2 x^2 er en stamfunktion til f(x)=x Integrationsprøven giver: F´(x)=(1/2 x^2 )´=2·1/2 x^(2-1)=x Da F´(x)=f(x)=x så er F(x)=1/2 x^2 stamfunktion til f(x)=x b. Jeg vil vise, at G(x)=4x^3 er en stamfunktion til g(x)=12x^2 Integratio... -
Problemregning
ForumindlægDer en opgave jeg ikk forstår, og jeg tro at jeg har lavet nogle opgaverne forkerte, siden resultatet ikk er rigtig. Sådan lyder den fulde opgave: I et tidsskrift for biarvl er vist en prisliste over, hvad der skal anskaffes, hvis man vil begynde som arvler. Prisliste UDEN MOMS: 1 b... -
katalysator - homogen eller hetereogen :)
ForumindlægHejsa. Vi har i biokemi om enzymer og enzymatiske processor.. Der var dog en ting jeg ikke fik fat i i dagens undervisning, og det er, hvad er en homogen katalyse og hvad er en heterogen katalyse, og hvad er forskellen på disse? vh. Line =)
