Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15321 til 15340 af 17400
-
Vækstmodeller - beviser for hypoteser
ForumindlægHej! Jeg sidder i AKUT brug for hjælp. Har en matematik aflevering for til i morgen og føler mig lidt lost ved denne opgave: Vis ved hjælp af eksempler at følgende tre udsagn gælder: A: Hvis f er en lineær sammenhæng, så gælder at når x vokser med h, så vokser f(x) med a * h B: hvis f ... -
pH for Fe3+(aq) og Al3+(aq) ???
ForumindlægJeg er næsten færdig med min aflevering, men så støder jeg på en grim opgave. Hvad er pH i en 0.025 M Fe3+(aq) opløsning? b) Hvad pH i en 0.025 M Al3+(aq) opløsning? a) Jeg har prøvet at kigge i min databog og der står kun informationer som jeg kan bruge om Fe(H2O)63+ Kan man så sige Fe... -
Kilder til SRP vedr. regressionsanalyse og VØ
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive SRP med fagene virksomhedsøkonomi og afsætning, begge på A niveua. Min problemformulering lyder således: "Problemformuleringen: Foretag en virksomhedsbeskrivelse af Lagkagehuset samt en redegørelse af deres hidtidige vækststrategi. Udarbejd en økonomisk analy... -
Hjælp til matematik
ForumindlægJeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave der gav mig lidt problemmer. Håber I vil hjælpe! Opaven lyder således: Det maksimale vandindhold i luften afhænger af temperaturen. Når temperaturen er 0 grader er luftens maksimale vandindhold 4,94 g/m3. Det maksimal... -
Har i skrevet dansk/historie opgave før?
ForumindlægJeg skal snart skrive dansk/historieopgave, og jeg har valgt historie som mit fag. Jeg er meeg ti tvivl om hvordan man skriver sådan en opgave, da det er første gang jeg skriver sådan en stor opgave. Både med hvordan forsiden skal se ud, og indholdet, og om man har underoverskrifter med? For de... -
Dansk/historie opgave please hjælp! :)
ForumindlægJeg skal snart skrive dansk/historieopgave, og jeg har valgt historie som mit fag. Jeg er meeg ti tvivl om hvordan man skriver sådan en opgave, da det er første gang jeg skriver sådan en stor opgave. Både med hvordan forsiden skal se ud, og indholdet, og om man har underoverskrifter med? For de... -
funktion og matematiske modeller
ForumindlægJeg har fået en opgave til en aflevering, som jeg simpelthen ikke forstår. Opgaven lyder såldes: Spændingsfaldet over et batteri i motoren i et styret missil ændres afhængigt af missilets bevægelser. I en matematisk model kan spændingsfaldet over batteriet i et bestemt styret missel beskrives v... -
hjælp mig med matematikken!!
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en matematik aflevering, som jeg virkelig mangler lidt hjælp til. Jeg vil virkelig gerne vide hvordan jeg skal udregne det, måske nogle formler?? De lyder sådan: Skriv som en uforkortelig brøk: 5/12-3/20+7/15 Reducér: (xz-yz)/(xc-yc) "og" (x^... -
Funktioner
ForumindlægSidder med en matematik aflevering som jeg ikke helt kan finde ud af "Ved afkøling af en væske kan væskens temperatur beskrives ved f(t) = 70 * 0,75^t + 19, hvor t er tiden i minutter efter målingernes begyndelse og f(t) er væskens temperatur til tidspunktet t. Tegn grafen for t. Hvilke... -
Formel koncentration Kemi C
ForumindlægHej derude.. Jeg er ved at lave en aflevering, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få den lavet. Har prøvet på flere forskellige måder, men det er åbenbart ikke den rigtige måde jeg gør det på hehe :) Here we go: En opløsning af salpetersyre er 20,00 masse% og har en ... -
Vektorer
ForumindlægHej alle,Er lige startet i 3.g -har ikke engang haft matematik endnu, og allerede ligger der en aflevering og venter.Problemet er bare at jeg har glemt ALT, føler jeg, her hen over sommeren....Så HJÆLP I et koordinatsystem er givet vektorernea = (2,-5) b = (-6,4) c = (11,0)Vektorerne a og b uds... -
Bestem BD
ForumindlægHej :) Jeg vil hører om der ikke er en eller flere der vil hjælpe med min sidste opgave i min matematik aflevering. I en trekant ABC er AB =10 , ∠A=30° og ∠B =130° . a) Bestem AC . Midtpunktet på siden AC betegnes med D. b) Bestem BD . Jeg har fundet AC og den har ... -
Matematik og fysik
ForumindlægHej Jeg er en kandidatstuderende i meteorologi ved Københavns Universitet. Jeg kan tilbyde hjælp i matematik og fysik, fra C-A-niveau (også lavere, hvis der er behov for det). Jeg har selv arbejdet med at designe opgaver til gymnasieniveau i matematik og fysik, så jeg har en god fornemmelse ... -
Sandsynlighe, kombinatorik - Haster
ForumindlægHej, sandsynlighed er ikke lige mig, derfor har jeg nu meget brug for hjælp til en matematik aflevering. I dette tilfælde statistisk og kombinatorisk sandsynlighed, i forhold til terningspillet "30". Jeg vil gerne regne ud hvad den kombinatoriske sandsynlighed er, for at slå 31,32, 33,... -
Fsa - Popcorn
ForumindlægHej Alle Jeg sidder med en aflevering, og mangler simpelthen lidt hjælp til et par af opgaverne :) Opg. 5.2 - FSA popcorn Ved salg af popcorn i små bægre kan udgifterne udtrykkes ved ligningen: x er antallet af bægre 1 I y er den samlede udgift i kroner 1 500 er prisen i kroner for at leje... -
indhold til stil / kronik
ForumindlægHej.Jeg skal til at igang med skoleårets første danske stil, og da vi har fået ny lærer vil jeg jo gerne give hende et godt indtryk og jeg vil gøre et godt forsøg på dette. Jeg har fået et stilhæfte som omhandler storbyen/metropolen. Jeg har valgt at skrive en kronik hvor jeg selv må bestemme ind... -
Alt mit arbejde er væk
ForumindlægEfter en "built og view current file" i TeXnicCenter, kunne den ikke lave PDF filen, og Acrobat Reader gik kold da jeg ville lukke den... efterfølgende gik TeXnicCenter og kold, og måtte tvinge den til at lukke.Og nu er min .tex fil tom!!! Den fylder godt nok som om der er det der skal ... -
Bestemmelse af ligning
ForumindlægHej, jeg sidder og laver aflevering og fik så lidt problemer med den følgende opgave: 1) a) Den rette linje m går gennem punkterne A(-4,2) og B(5,5). Bestem en ligning for den rette linje l, der går gennem C(3,-2) og som er parallel med m. b)2) Linjen n går gennem (-2,1) og (q,-3) og er ... -
vandrette tangenter
ForumindlægJeg er ved at lægge sidste hånd på en matematik aflevering. 1) En funtion er givet ved forskriften: f(x)=0,5x^2-5,5x+6ln(x)+8 a) Gør rede for, at grafen for f har to vandrette tangenter b) benyt differentialregning til at argumentere for grafens forløb a) Jeg har lavet grafe... -
Master file i emacs
ForumindlægHej Når jeg åbner en ny fil ved C-x C-f, så skriver jeg et navn, minfil.tex og trykker RET. Så står der i minibufferen: "Master file: (default this file) I:/Dokument/Eva/" Jeg plejer normalt at trykke 3*ESC, fordi jeg ikke behøver CVS*. Og jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde (emacs h...
