Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15441 til 15460 af 23489
-
luftmodstand
ForumindlægHej.. jeg sidder lige med et problem. Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man kan måle luftmodstanden til et legeme, hvis man slipper det fra fx 14 meter og måler tiden det tog den?Altså først er der ligningen F = ½*cv*A*d*v^2Jeg har eksperimenteret lidt...Vi kender A, d men ikke v eller F... -
Eksamen!
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med nogen fif til hvordan det ville være smart at læse de mange sider op i historie når jeg har 6 dage?Vil også gerne vide hvordan det er det foregår helt præcist til eksamen, for vores lærer har ikke fortalt så meget.På forhånd tak for hjælpen... -
Hvor blev siden af?
ForumindlægHey ya'll - Kan I se denne side? http://www.dist.dk/~lf/danskkasse/Jeg fik linket herinde, men nu virker det tilsyneladende ikke... Anelse kikset, for vil jo gerne kunne bruge det, når dansk eksamen begynder at nærme sig...På forhånd tak - P -
Vandets densitet
ForumindlægJeg har søgt efter vandets densitet og fandt frem til 1000 kg/m3 Men i et løsningsforslag er det givet til 1027 kg/m3 Jeg ved der er forskel på densitet af havvand og almindelig vand. Er der en der kan fortælle hvad desniteten af vandet er ved Vesterhavet eller generelt sal... -
2 korte sætninger
Forumindlæg1. Man kan ikke glemme fortiden, men man kan lære at leve med den: 1.Man kann nicht die Vergangenheit vergessen, aber man kann mit der lernen zu leben.Synes ikke helt at det lyder helt korrekt...2. Man må ikke bebrejde tyskerne for anden verdenskrig i al evighed 2.Man muss nicht in alle Ewigkeit ... -
Ingen karakter i idræt.
ForumindlægHvad kommer det til at betyde for min studenter eksamen og mit gennemsnit at jeg ikke har fået nogen karakter i idræt? Jeg har pga mit knæ ikke kunne være med i timerne siden November 2005.. -
Vurdering af skrift B :Insignificant Gestures?
ForumindlægHeey. Nogen som har lyst til at læse min stil fra engelsk eksamen idag og vurdere hvor karakteren ligger. Det er opgave B fra skrift eng B. -
Filosofi: Om Nytteprincippet.
ForumindlægHejKan en kyndig person fortælle mig, hvad Bentham mener med følgende definition af Nytteprincippet:"Ved nytteprincippet forstås det princip, som billiger eller misbilliger en hvilken som helst handling i overensstemmelse med den tendens, som den synes at have til at forøge eller formindske ... -
iværksætter
Forumindlæghej. har et stor problem. gå på hg2 og har fået et case opgave som hedder midtkøbing case kan bare ikke kom i gang . og skal være færdig med den til næsten uge :S -
Gode Geografi noter til Vind og Vejr
ForumindlægGeografi noter til vind og vejrKlima: Fastlægges over en gennemsnitlig periode på ca. 30 år.Jordbanen og årstider:Jorden har en hældning på 23,5 grader i forhold til sin elliptiske bane rundt om solen. I yderpositionerne er der solhverv; Vintersolhverv d. 21 dec og sommersolhverv den 21 juli hvor... -
Kaffe
ForumindlægHvilken kaffe synes i smager bedst? -
13 i mundtlig historie
ForumindlægJeg er interesseret i at høre fra folk, som har fået 13 eller ved hvordan i mundtlig historie.Hvordan skal man disponere sin eksamination? -
Analysemodel ?
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med , hvad for en analyse model , man skal bruge når man skal analysere en hjemmeside ? På forhånd tak :') -
Hjælp :) ?
ForumindlægOpgavebeskrivelse: Omsætningen i Københavns Lufthavn kan i perioden 1996-2004 beskrives med den eksponentielle udvikling givet ved f(x)=1.3901*1.0750^x (x er antal år efter 1996) Opgaven: - Hvor mange procent stiger omsætningen i en femårsperiode Mit svar: Har fundet to... -
Snit
ForumindlægHar I hørt nogle historier om stor forskel på eksamens- og årskaraktersnit? Jeg har hørt om en fra min skole, som har under 7 i årskarakter og indtil videre har over 11 i eksamenssnit. -
Serlios konstruktion.
ForumindlægSerlios konstruktion nr.2: Vis, at hvis radius i de små cirkler er r, så er radius i de store cirkler r+r*√2. Har virkelig svært ved at løse det ovenstående problem! Serlios konstruktion er vedhæftet på billedet! -
hjælp!
ForumindlægJeg er ked af at måtte indrømme at dette er mit andet indlæg, men da det drejer sig om årets sidste problemregning vil jeg gerne være sikker, beklager!Det drejer sig om følgende opgave: http://peecee.dk/?id=43131 Jeg fårstår ikke noget af det, kun stk 1, som jeg mener er 1480dagedet gælder stk 1,... -
2. Golfkrig (1990)
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til samtidshistorie på hhx, men kan se, at det kommer til at knibe med det sidste pensum-område: 2. Golfkrig (1990/1991).Derfor ville jeg høre, om ikke jeg kunne tilkomme mig nogle vigtige begivenheder, grundlag, konsekvenser og andre elemtære ting omkring dette emne.... -
Folkeeventyr - hjælp
ForumindlægHej, nogle som kender et rigtigt godt folkeeventyr? En som der er meget at analysere, og som er let at gå til :) Tak -
SAMF. SKR. EKSAMEN
ForumindlægHej alle (: Skal man eller skal man ikke bruge modeller, teorier etc. i samfundsfag skr. eksamen ?! Her tænker jeg fx på Toulmins argumentationsmodel, Realisme, Idealisme osv.. Hvis ja, er det så noget, der trækker op?? Tak på forhånd ! PS. > Vi har et par gange brugt Toulmins model, men har i...
