Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 15501 til 15520 af 19042
-
dobbelt integrale til beregning af D
ForumindlægHejsa Jeg har en opgave som jeg har vedhæftet, da det er lidt nemmere at se, stedet for jeg skriver det. Opgaven handler om polærekoordinator, og at jeg skal opstille et dobbeltintegrale til beregning af arealet D -
3mini mat opgave
Forumindlæghejza.. her er der 3 små opgaver uden hjælpemidler, vil bare være sikker1. isoler M i formlen R=k*l/3*m^2 M>0jeg ganger på begge sider med 3*m^2 så jeg får den til 3*m^2+R=k*lderefter divider jeg med 3 på begge sider og får den til m^2=(k*l)-Rderefter kvadrat roden, altså m=kvadratrod af (k... -
opgave opgave opgaveee.....FYSIK
ForumindlægEt projektil med massen 6,0 g rammer ind i en klods med massen 120 g. Klodsen hænger i to snore, hver med længden 1,50 m. Projektilet borer sig fast i klodsen, og systemet af klods med projektil svinger ud, så den største vinkel med lodret bliver 40 grader.a)hvad var tilvæksten i potentiel energi... -
Optimering
ForumindlægJeg har en opgave ang. optimering. Der står at jeg skal bestemme for hvilken værdi af x, en kasse har størst rumfang. Det har jeg så gjort og får to forskellige x-værdier. 15,885 og 5,256.. Dernæst står der at jeg skal bestemme rumfanget. Skal jeg så indsætte et at de to tal som x-værdi i min fun... -
Præpositioner - hjælp!
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp. Jeg skal oversætte denne sætning: "Vores bil kørte ind på færgen" Kan man sige: "Unser Auto fuhr an die Fähre?" - eller er det auf? På forhånd mange tak Hilsen Nanna S. -
13-tallet
ForumindlægHej....Jeg skal jo snart op til min Fysik/Kemi eksamen, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man skal gøre for foreksempel at få et 11 eller 13 tal i det pågældende fag.* Hvis i har gode tip må i også kommer med dem.* Notater, tages der også imod.* I må også fortælle hvad i trak til jeres afg... -
Blandet matematik hjælp..
ForumindlægJeg har nogle opgaver fra matematikeksamen i 2001 B-niveau som jeg er i tvivl om..1. Opgave 4 (hvis der er nogen der har opgaverne.. ) Jeg har bestemt en foreskrift for potensfunktionen: v = 39,63 * T^0,497..Nu skal jeg bestemme den procentvise ændring i v når T bliver 30% større.. (er det noget ... -
Svær differentialligningsopgave
ForumindlægHej derude.. En bøje har revet sig løs, og et skib har fået en trosse i bøjen og skal bugsere den bort. Trossen er stram og har længden s. Indlæg et koordinatsystem så skibet sejler hen ad x-aksen. Vis at den kurve som bøjen(har koordinatsættet (xb,y)) følger, opfylder differentialligningn: dy/dx... -
El-lære
ForumindlægEn hjemmelavet spole består af en kobbertråd der er viklet 1800 gange omkring et stykke træ der måler 2x2cm. Dette danner en spole der er 0,5 meter lang. Beregn induktansen L for spolen? I løbet af 1 sekund stiger strømmen gennem spolen fra 1 til 8 ampere. Beregn den selvinducerede spænding ... -
Valg af gymansium når man skal læse til kirurg
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse til kirurg og vil høre om der er nogle der har en idé til valg af gymnasium. Og hvilken linjen man skal vælge og hvilke fag (udover matmatik, fysik og kemi), man skal have. Skal man have 2 fremmed sprog? mvh Marcus -
Mundlig samf examen - højniveau
ForumindlægHej-davJeg skal op til examen i samfundsfag højniveau på torsdag, og har brug for lidt hjælp til at kunne overskue det.Hvordan foregår examen? man trækker en extemporaltext, det ved jeg. Men hvor lang er den, er der bilag, i så fald hvor mange og af hvilken type, hvordan er spørgsmålene formulere... -
Spørgsmål, til mund. høj. samf
ForumindlægI min forberedelse er jeg kommet i tvivl, om 3 emner, så hvis man skulle trække følgende, hvad skulle man så komme ind på:1)Risikosamfund (noget med Ulrik Beck, men hvad er det lige han siger?)2)Eu udvidelsen(hvad kan man komme ind på her, noget med konsekvenserne, eller hvad?)3)Og hvad indeholde... -
Komplementærer strenge
ForumindlægHvad vil det sige at at to strenge er Komplementærer? -
2. fremmedsprog - spansk A eller tysk B
ForumindlægHej alle, Skal jeg vælge spansk A eller tysk B som 2. fremmedsprog? Er spansk svært at lære? -
Beregning af antal antal ml til ren reaktion mellem isobutan og dioxygen
ForumindlægHej, jeg skal til at igang med at læse igen noget skole igen og derfor vil jeg gerne lidt i gang med hovedet. Jeg vil regne ud af hvordan man kan udregne hvor mange ml isobutan(g) og dioxygen(g), der skal til for at følgende reaktion opnås fuldstændigt: 2 C4H10 +13 O2 --> 8 CO2+10 H2O Jeg... -
Forskrift for fjerdegradspolynomium.
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven: Find forskriften for et fjerdegradspolynomium der har rødderne 3, –3 og 4 (og ikke flere), og som i 0 har værdien 11. Find forskriften for et andet polynomium, der også opfylder kravene. Jeg har først prøvet at faktorisere rødderne ved at sætte dem ind i standa... -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægNogle som ved, hvad adgangskvotienten til farmaceutuddannelsen er i år? -
ENERGI-MATEMATIK HASTER!!
Forumindlæg100g vand opvarmes fra 20 grader celcius til 80 grader celcius, med en dyppekoger på 1500 W. Hvor meget energi bruges der? Jeg har fundet ud af at der bruges 25.08 kJSpørsmål nummer 2. Hvor langt tid tager det?Hvilken formel bruger jeg? Hvad skal jeg gøre?? Help! -
Forslag til essay?
ForumindlægHej med jer derude :-) Jeg skal skrive et essay og må helt selv bestemme hvad den skal handle om. Vi har fået helt frie tøjler. Har i nogle forlsag til nogle emner? Har i selv skrevet et essay om noget, i synes der var sjovt at skrive? Hilsen S. -
Kemi aflevering - Citronsyre
ForumindlægArh, nu har jeg stenet over denne ene opgave i jeg ved ikke hvor lang tid, og jeg kan bare ikke se, hvad jeg skal gøre. Det er opgave b, som volder mig problemer. Nogle som måske kunne komme med nogle kloge ord til, hvad der skal gøres ? :0Tak! Link til opgaven : http://www.autografjagten.dk/afle...
