Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 15501 til 15520 af 31467
-
Hastighed og accleration
ForumindlægDaw håber jeg kan få lidt hjælp. Jeg har nogle tider på folk der har løbet 20 meter hver anden meter er deres tid så blevet målt. Og nu skal jeg lave en t,s kurve og en t,v kurve og undersøge. Hvornår de løber hurtigst. Hvornår de løber langsomst. Hvornår accelerationen er mindst og størst. Me... -
Hvad er tælletal?
ForumindlægPotentielt dumt spørgsmål: Hvad i alverden er tælletal? Jeg sidder her og lurer lidt på en gammel fysikrapport som jeg aldrig fik lavet. Den omhandler absorption af gammastråling og jeg har fundet alle målingerne fra forsøget. Så støder jeg på udtrykket "tælletal" og taber ellers fuldst... -
Annuitetsregning
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder lige nu med en opgave omkring rentes- og annuitetsregning, hvor et af spørgsmålene lyder som følgende: "Hvor mange gange er Anstørre end A0." Nogle der vil være så venlige at break it down for me? :) Mvh. Simon -
Geometri opgaver på C-Niveau
ForumindlægHalløj. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Har siddet i tre timer i dag, og prøvet at løse de her to opgaver som jeg har for til i morgen, men det giver absolut ingen mening for mig. Den ene opgave lyder: I trekanten ABC er |AC| = 48, |AB| = 12, og arealet af trekanten er 102. Jeg har dog fåe... -
SRO hvordan skriver man 10 sider?
ForumindlægHej:) I min SRO har jeg et emne der er min klasses navn. Da vores Retning er samf og mat skal det jo være noget man kan bruge der. Tænkte på evt. at skrive noget hvordan klassen stemmer forskelligt fra den forældre. Men umiddelbart synes jeg det lyder svært at skulle få til at fylde 10 sider. S... -
Matematiske beviser.
ForumindlægBruges de blot til at fremhæve, hvordan man kom frem til diverse formler? Eksempelvis, hvis jeg skulle bevise de tre løsningstyper i forbindelse med 2.gradsligninger. Dette medfører jo, at der findes MANGE forskellige måder for at lave beviser. I givet fald, er formålet så med den mundtlige del,... -
Differantiabelt
Forumindlæghvorfor er denne graf ikke diff. i x0=-1? ved det er noget med at grænseværdierne fra højre og fra venstre ikke er ens. -
eksponentielle funktion: hvorfor skal b>0?
Forumindlæghej hvorfor skal b>0 i den eksponentielle funktion? og hvorfor skal a>0? her tænker jeg det er fordi så kan man ikke regne fx (-5)^1/2 da det er et imaginært tal -
funktion
Forumindlægkan nogle hjælpe med denne opgave En parabel er graf for funktionen - f(x)= x2- 2x - 3 Bestem koordinatsættet til toppunktet for parablen. -
differenskvotient
ForumindlægHej, kan nogen forklare meget simpelt, hvad differenskvotient er ? -
Opgave om skiftet mellem eksponentielle funktioner og finansielregning
ForumindlægHar vedhæftet opgaven. -
SRP - Køteori
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal til at skrive SRP her i den kommende uge. Mit emne er køteori, hvilket jer er ret så lost i. Jeg ville høre om der ikke var nogen som er stærke på dette område og som kunne have sin interesse i at hjælpe. eller om der er nogen som kender nogen der er det :) på forhånd t... -
Bevis om cosinusrelationer
ForumindlægJeg skal fremlægge om cosinus her snart.. Jeg kan bare ikke forstå, hvad det ene spørgsmål går ud på? gør rede for, hvordan man kan udlede cosinusrelationerne for en vilkårlig trekant. Hvad menes der ved det? Skal jeg komme ind på cosinusrelationernes bevis? -
Undervisning??????
ForumindlægHej Alle Jeg tænkte på om der var nogle af jer derude som kender nogle steder hvor man kan få hjælp til sin eksamenslæsning??? Det gør ikke noget at det koster penge... bare man får noget ud af det.... Kasper.... -
er min fremgangsmåde rigtig?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES... -
HASTER!
ForumindlægHej, Jeg skal komme med et bevis på primtal med brug af den direkte bevistype. Er der en der vil hjælpe? er i stor nød? tak på forhånd -
Sumkurv Københavns Kommune
ForumindlægMange tak til dem der vil hjælpe :) (sumkurv i vedhæftningen) a) Hvad fortæller medians tal i sumkurven om aldersfordelingen? b) Bestem kvartilsættet vha. sumkurven (forventer ikke svar men bare forklaringen til hvordan jeg finder det) c) Forklar hvordan sumkurven er tegnet: hvad er der a... -
månedlig rentefod
ForumindlægI en annonce reklameres med et fjernsyn med en kontantpris på 8995. Det kan købes på afbetaling ved at betal 320 pr måned i 4 år. hvordan regner jeg den månedlige rentefod. -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g) -
hvilken videregående udd.?
Forumindlæghej kommende studenter jeg står og ved ikke rigtig hvilken udd., jeg skal søge ind på, selvom fristen er lige rundt om hjørnet. jeg tænkte derfor, at jeg kunne få noget inspiration på studieportalen! hvilken uddannelse søger i?
