Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 15541 til 15560 af 174810
-
Andengradspolynom ''a''
ForumindlægHvordan finder jeg 'a' i en andengradspolynom? -
hvad betyder a b og c i forskriften for et andengradspolynomium
Forumindlæghvad betyder a b og c i forskriften for et andengradspolynomium På forhånd tak -
Bestem a værdien så ligningen har præcis en løsning?
ForumindlægHej er der nogen som vil komme med en gennemgang samt svar til dette. ligningen lyder således: ax^2+12x+9=0 Ved det enten skal være a=1 a=4 a=5 a=3,5 a=6 -
Hvad betyder det at opløse noget i matematik?
ForumindlægJf. overskriften -
Betydning af a, b, c og d (parabler)
ForumindlægHvis man nu har en parabel hvor: a= - b= - c= + d= + Hvordan ser den så ud i et koordinatsystem? -
Løsning af a=y+b*y'
ForumindlægHej Hvordan løser jeg a=y+b*y'? -
eksponentiel funktion (find a & b fejl?)
ForumindlægOm en eksponentiel funktion f(x)=b·a^x gælder, at f(5)=12,6 og f(8)=6,95. Beregn a og b. a=x_2-x_1 √(y_2/y_1 ) a=8-5√(6,95/12,6)=4,28656 b= 12,6/4,28656^5 =0,0087 f(x)=0,0087·4,28656^x === FORKERT, da jeg ikke kan få ovenstående resultat, når jeg sætter mine to kendte punkter ind. Nog... -
(HASTER) Gamle eksamenssæt til engelsk A skriftlig STX
ForumindlægHej allesammen, Er der muligvis nogen der har har sin egen gamle engelsk A skriftlig eksamenssæt, eller et link til en hjemmeside hvor man kan finde dem? -
Plzz hjælp til matematik cos, sin & tan..
ForumindlægEn opgave som jeg ikke rigtig forstår, håber i kan hjælpe mange tak :) opgave: 1. Om en spidst vinkel v gælder, at sin v = 0,35. Bestem cos v og tan v. tak :) -
Bevis for F(x)=a(x)^2
ForumindlægPlease... er der nogen der kan hjælpe med beviset for f(x)=a(X)^2 -
Er 3√a^6*9/3a^2 = 3a
ForumindlægEr det korrekte at 3√a^6*9/3a^2 = 3a? -
Opgave 7 - Bestem f'(x) og tallet k
ForumindlægHejsa a) Hvordan differentierer man funktionen - altså hvordan bestemmer man f'(x)? b) Hvordan bestemmer man tallet k Det er uden hjælpemidler -
Matematik B niveau - 28 maj 2015
ForumindlægHej derude! Er der nogen af jer, som også var til skriftlig eksamen i matematik B 28. maj 2015, som vil sammenligne deres resultater? - Kan simpelthen ikke vente til at få svar.... Mvh. -
matematik på b niveau. har virkelig brug for hjælp.
Forumindlæghej alle sammen skal op til matematik eksamen i morgen og er virkelig i tvivl om følgende: jeg har et spørgsmål om integralregning og jeg ved at dette bliver kaldt for f mærke af x : f '(x). men hvad er så dette : F((x)) ' ? -
Hvilken type differentialligning?
ForumindlægJeg kan ikke lige helt gennemskue hvilket slags differentialligning at y' er. Differentialligningen kan ses på den medfølgende billede fil. Problemet er ikke at løse opgaven, den er med hjælpemidler så kan bare få mit matematik program til det. Vil bare gerne kunne gøre det uden dets hjælp -
forberedelse
Forumindlæghej er der en herinde der kan formulere nogle integral og reducerings opgave til mig som jeg skal løse? de skal kunne løses uden hjælpemidler. og efterfølgende rette dem. tak på forhånd. -
Eksponential funktion, forskrift
ForumindlægHar fået opgaven: Grafen for en eksponentialfunktion f(x) går gennem punkterne P(3,1) og Q(-1,16). Bestem en forskrift for f(x) - uden brug af hjælpemidler. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan man finder den her forskrift! /: -
Bestem koordinatsættet til projektionen af vektor a og b
ForumindlægHej folkens jeg har et spørgsmål som lyder følgende I et koordinatsystem er to vektorer, vektor a og vektor b bestemt ved vektor a=(2;3) vektor b= (-1;2) Bestem koordinatsættet til projektionen af vektor a og vektor b? Hvordan løser man detnne opgave -
radioaktivt henfald N=N0*a^t
ForumindlægHej, jeg håber virkelig jeg kan få noget hjælp med dette ;) N=N0*a^t N er antallet af kerner. t er tiden. N0 er konstant(kaldes også b), er antallet af kerner ved tiden t=0. hvad er a????????????????? -
Fremtidigt studievalg
ForumindlægJeg håber at der er en derude der kan svare mig på mit spørgsmål Jeg går ud af folkeskolen til næste sommer, og jeg sidder lidt i en kattepine. Jeg vil gerne være dyrelæge, og der er et af kravene, at man skal have matematik på niveau A. Matematik er ikke mit stærkeste fag, men jeg er heller ikke...
