Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15561 til 15580 af 18649
-
Optagelse på UNI
ForumindlægHEj--. jeg er sku såen en 2.g'er der ikk ved ret meget om optagelse på uni. men jeg har lidt planer om at læse medicin efter gym (2008) øhm men hvis man nu ikke har et højt gennemsnit nok til at komme ind, hva gør man så.. kan man ikke søge ind og læse matematik og fysik i et år og¨å søge... -
Forklaring af tryk 760 mmHg
ForumindlægHey folks:) Jeg har et hængeparti fra 1.g fysik: Jeg forstår ikke det her med at 1 atm = 760 mmHg. Hvad menes med at atmosfæretrykket kan bære 760 mmHg? Min tankegang er, at hvis jeg har et rør med kviksølv hiver tyngdekraften det ned til jorden og atmosfæretrykket vil inde i mit hovede bare ... -
Integrering
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til dette, da jeg slet ikke har haft om det endnu. Jeg har en opgave i fysik som jeg havde svært, og da jeg spurgte min lære om hjælp sagde hun at jeg skal intregere for finde svaret opgave lyder: Find den tilbagelagte strækning efter de 5,8 sekunder. Jeg har o... -
hjælp!!
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at rette min fysik rapport af gammatik fejl. Jeg er ikke dansker og har brug for en der kan hjælpe mig med dansk grammatik. Selv om jeg har lær det, har jeg stadig nogle grammatik fejl eller fejl i ordstilling. Håber at finde en der vil hjælpe mig. elle... -
selvstuderende erklæring i et enkelt fag
ForumindlægHej, Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg går i 2.g på STX. Jeg har valgt at gå op i fysik A et år tidligere, og har fået fortalt af skolen at jeg skal aflevere en skriftlig erklæring på det. For at være ærlig er jeg super i tvivl om hvad der skal stå i sådan erklæring og hvordan den rent formelt sk... -
Astronomi - beboelig planet
ForumindlægJeg er gået i stå med en astronomiopgave - astronomi findes ikke som fag på listen, så jeg regnede med, at fysikerne ville godtage spørgsmålet. Vi betragter en plant, hvis radius vi sætter til 0,77 Rjord. Vi antager, at planeten har samme massefylde som Jorden. Den kredser om en stjerne li... -
Vurdér hvor lang en sejlgarnssnor er?
ForumindlægHalløj folkens :) Sidder lige og mangler lidt hjælp til min sidste opgave i min fysik rapport. Den går ud på som overskriften siger. Vurdér hvor lang Joakim Von Ands sejlgarnssnor er alt i alt. Her er lidt info omkring det: "Vi Antager nu at JvA's sejlgarnsnøgle oprindeligt havde en r... -
spørgsmål om salte
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til nogle fysik ting jeg ikke kan svaret på. 1. Hvilke af følgende stoffer er grundstoffer : O2,CO2, Br2, KCl, NaNO3 2. Hvilken ladning har natrium-ionen : 1,2 eller 3 3. Hvilken kemisk formel har magnesiumchlorid : MgCl, MgCl2, Mg2Cl 4. Hvilken kemisk for... -
cirkelbevægelse.
ForumindlægHej allesammen. Har lige haft en diskussion om hvor kraften er peget hen af i en cirkelbevægelse. Jeg syntes at have lært i fysik undervisningen at denne er pegende ind af mod centrum i cirklen. Men det er kun mig der mener dette. Søgte så på nettet og fandt noget om centritetalkraft, hvor kra... -
Lyd - udregning ?
ForumindlægHey drenge jeg står her og sidder og laver fysik opgaver. Så i de to sidste timer har jeg været fraværende (smart) og i de to timer, fik vi gennemtgået et nyt emne "lyd og bølger". Lektierne vi så fik for sidder jeg og laver. så er der en opgave jeg ikke er sikker på er regnet rigtig. ... -
energitilføring?
ForumindlægJeg har en fysik aflevering til i morgen, som indeholder nedenstående opgave. Nogen der kan hjælpe ? Opgave 3 (at finde de fænomener, der betyder noget, og anslå deres størrelse) En isklump (dvs. frosset vand) på 1 ton placeres midt i skolernes sommerferie foran et supermarked. Isklumpen ... -
Førs6te rapport!
ForumindlægHej alle sammen, da jeg snart skal til at skrive min første fysik rapport, omhandlende Magnetisme, ville jeg høre om i kunne bidrage med nogle tips, råd osv! enhver er velkommen til at komme med kommentarer! Hvordan burde jeg starte mijn indledning. hvordan burde jeg lave undertitler osv.? Det er... -
En strengs spænding
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg har lidt problemer med. Skal finde en strengs spænding. Indtil videre har jeg fundet formlen: f=(1/(2*l))*kvadratrod(F/m) Så skal jeg bare have isoleret F, men hvordan gøres dette rigtigt? Jeg ved godt, at jeg bare kan sætte alle mine værdier ind... -
opgave ang hvilken kraft der skal bruges ved givende fart
ForumindlægHejsa, jeg sidder her og skal lave en opgave omkring et skib der bevæger sig med en givende hastighed, og skal dertil finde udaf hvor stor en kraft motoren skal kunne yde for at opnå denne hastighed. som sagt får jeg oplyst at dette skib sejler med 13.95knob, skibet har en total vægt på 1... -
Er det for svært? (dumt spg. i farvandet)
ForumindlægHej Er der nogle der læser nanoscience eller noget lignende kemi eller fysikrelateret, der har lyst til at fortælle lidt om studiet? Overvejer selv nano, men er i tvivl om det vil blive for svært. Det er der selvfølgelig ingen der kan fortælle mig og det er meget individuelt, men ligger sådan re... -
Højde af blydelen
ForumindlægHej allesammen....:) Jeg har en fysik opgave for til idag kl. 23, har prøvet flere gange ved at løse det, men kunne ikke løse det. Opgaven er således: Et lod har et tværsnitsareal 6.0 cm2, og er 8.0 cm højt. Loddets masse er 300g, og loddet består nedderst af aliminuim og øverst af bly. Bestem hø... -
Fjeder
ForumindlægHey ! Jeg sidder og regner nogle fysikopgaver. så har jeg fået til opgave at løse dette spørgsmål: Hvor meget energi afsættes der i væksken i tidsummet fra t = 0 s til t = 0,25 s! Her snakker vi om et stempel der er hængt op i en fjeder. Fjeder konstanten er 3500 N / m. Hvis nogen kan hjælpe... -
Parallelkoblinger!
ForumindlægHjæælp sidder med fysik aflevering i El lære. Opgaven: "Et element med en elektromotorisk kraft på 4,5 volt og en indre resistans på 0,2 ohm forbindes med to resistanser R1 på 20 ohm og R2 på 50 ohm i en parallelkobling" Jeg har først udregnet alle opgaverne i en serie kobling, hvil... -
Afstandsbestemmelse i rummet
ForumindlægHej! :-) Jeg skal ha' skrevet en fysik rapport til i morgen, en af mine opgaver lyder: Hvis en cirkel går i gennem jorden og solen og har centrum i en stjerne hvorfra man ser jorden og solen på 1 buesekund. Dvs. Stjernen har en parallaksen 1 buesekkund, hvor 1 buesekund er 1/60 bueminut... -
Løsninger på differentialligninger af typen y'=k(y-a)
ForumindlægI forbindelse med min Mini-SRP / SRO i Fysik A og Matematik A har jeg fået den opgave at komme til løsninger til differentialligninger af typen y'=k(y-a). Jeg har umiddelbart kun modtaget teori i differentialregning og har derfor prøvet på egen hånd og researche løsninger på differentialligni...
