Søgning på: fysik noter c. Resultater: 15581 til 15600 af 84813
-
vektorer
ForumindlægNu har jeg siddet med den samme opgave i meget lang tid og kan ikke løse den. den lyder sådan: Længden af vektor a = 5 Længden af vektor c = 3 vektor b = vektor c- vektor a vektor a * vektor c = 0 Bestem længden af vektor b. -
Dæmpet sving
ForumindlægHej alle Jeg har lavet et sidefrosøg i mit SRP om dæmpet sving, men jeg kan ikke finde ud af, hvad for noget databehandling jeg skal lave på det? Nogen der kan hjælpe? Jeg har fundet dette link: http://www.libak.dk/difflign/differentialligninger.html, hvor dæmet sving bliver beskrevet meget kort,... -
Uafhlndige hændelser (Sandsynlighedsregning) HJÆLP
ForumindlægEn badmintonspiller skal spille mod A,B og C. Chancen for at vinde over A er 0,5 og chancen for at vinde over B er 0,6 og chancen for at vinde over C er 0,7. Udfaldet af kampene er udafhængige.Bestem sandsynligheden for at han vinder:a) netop en kampb) netop to kampec) ingen kampeTak! -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fr... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fra ... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fra ... -
Kvote 2 HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er blevet samfundsvidenskabelig student fra STX i år, og har modsat flere nyudklækkede studenter ikke søgt om en videregåendeuddannelse da jeg i 3g blev sikker på, at jeg ville noget naturvidenskabeligt. Jeg er dog et par decimaler fra kvote 1 samt stand-by snittet, hvorfor jeg ønsker ... -
Regneforskrift af sammensatte funktioner
ForumindlægKan det passe at hvis jeg har følgende to funktioner c(x) =3 / (x-1) og d(x) = x + 1, og jeg skal bestemme en regneforskrift for de to sammensatte funktioner at det bliver til... c(d(x)) = 3 / x d(c(x)) = 3 / (x - 1) + 1 Jeg skal også finde definationsmængden, hvordan kan det gøres... -
Beregn den varmemængde, der skal tilføres
ForumindlægHej, sidder her og er i tvivl om, hvilken formel jeg skal bruge til at løse dette problem ? Spørgsmålet lyder som følger: En cappuccinomaskine bruges til at opvarme 150 g mælk fra 10,0 °C til 70,0 °C. Opvarmningen sker ved at vanddamp med temperaturen 100 °C ledes ned i mælken. Mælke... -
Bestemmelse af horisontalforskydning (sinusfunktion)
ForumindlægEn sinus funktion er som bekendt givet ved: Y=Asin(B(x-c))+D Jeg kender følgende værdier: a=0,75 d=0,25 T=5 b=2pi/5 Indsat i formel: 0.75*sin((2pi)/5*x+(2(pi/5+c)))+0.25 Jeg ved at sinusfunktionen skal skære x-aksen i 2, 4, 7, 9 Hvordan bestemmer jeg c? -
Sin og cos
ForumindlægHej jeg har fåeten opgave hvor jeg skal beregne siderne og vinklerne.. Mit problem ligger i, at der er 2 resultater, da en af vinklerne er stumme. Vink.B 30,8side.a 98side.b 71Mine resultater er vink.A 44,97Vink. C 104,23side. c 134,41--------------------------------------------Som sagt der var 2... -
Matematik - procent HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg har simpelthen glemt alt om det her. Spørgsmålet lyder: hvor meget længere er C end A, og det er 40 cm. C er 80 cm lang, og A er 40 cm lang. Så står der: beskriv i procent, hvor meget C er længere end A. Det er her jeg har brug for... -
Opløselighed
ForumindlægHvorfor er fedtstoffer uopløselige i vand, mens fedtsyresalte kan anvendes til sæbe? Grundig forklaring:) -
reaktion mellem hex - 1- en og dibrom
ForumindlægNogle som kan hjælpe med: Hvilken type reaktion skete der ved hex-1-en og dibrom? Hvad skulle der til for at de reagerede? -
STUDENT NU!
Forumindlægtak til alle der har hjulpet mig herinde de sidste par uger især. takket være jer fik jeg 10 i mdt. matematik i dag til min studentereksamen og er nu student! nu kan jeg ikke huske alle jeres navne, men - nejtilsvampe - mathon - andersen - secc - jerslev - ramme2 - duffy - peter lind - dulugte... -
Rettelse af udsnit fra opgave
ForumindlægHej allesammen!Ville høre om der var nogen, som lige ville kigge et uddrag af min sso i engelsk A igennem. På forhånd mange tak! John R. Seeley:John R. Seeley is a professor was Cambridge University. He published a book in 1883, were he among other things puts up two views on the Empire which he ... -
Religion?
ForumindlægHej. Religion på gymnasie niveau, er det b eller c niveau? -
Lineær regression
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med at forstå c og d? -
beregning af trekant
Forumindlæghej :) jeg har den her opgave som jeg ikke forstår hvordan den skal løses. det er opgave c. -
Ligning hjælp igen.
ForumindlægY = i+a(Y-(c+dY)) Hvordan dælen løser man den?
