Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15621 til 15640 af 17507
-
Bestemme en parametrisering af S som graf for en glat funktion h
ForumindlægDette er en geometrisk opgave på uni-niveau. Lader Ω⊂R3 være givet ved (x,y,z)∈Ω <=> o<y<z. Betragt løsningsmængden S⊂Ω givet ved S = {(x,y,z)∈Ω|(z2+y2)4+16x=16} A) Vis at S ikke indeholder kritiske punkter for funktionen (denne h... -
SRP: Historie og Engelsk - Terrorisme, 9/11
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er så heldig at skulle skrive SRP i fagene Historie og Engelsk, og har nu igår fået udleveret min problemformulering. Emnet er terrorisme, med 9/11 som det centrale. Først og fremmest skal det siges, at dette IKKE er et topic der forsøger at få jer til at lave min opgave. S... -
Vektorfunktioner
ForumindlægEn vektorfunktion s er givet ved (10*cos(t)+5*cos(-3*t), 10*sin(t)+5*sin(-3*t) det bliver først oplyst at man har t-værdien t= pi/3 hvorefter man skal udregne punktet p hvilket jeg har beregnet til (0, 8.7) Herefter skal man finde den anden t-værdi hørende til p Her har jeg forsøgter at gøre så... -
9.030 - opgave 9 - Hjælp tak
ForumindlægHej kunne godt tænke mig at have at vide helt bestemt hvordan jeg laver denne opgave. Har set de andre indlæg men synes ikke rigtig jeg har fatter hvorledes den skal laves. Jeg har selv forsøgt: a) solve ( 1 = 2x+sin(x) , x ) x = 0,495674 = 0,5 b) har jeg ikke såden rigtig kunne finde ud ... -
fysik rapport. mini elværk
Forumindlægjeg er lige blevet færdig med min fysik rapport. det ville være dejligt hvis nogle kloge mennesker gad læse den igennem og se om der er nogle store fejl . eller nogle mangler. Teori: Maskiner som frembringer strømmen på et el-værk, kaldes for el-generatorer. Maskinerne som frembringer strømmen p... -
Absorbans og koncentration
ForumindlægJeg har lavet et forsøg; "hydrolyse af acetylsalicylsyre" Jeg har lavet en masse målinger og målt koncentrationen af dannet salicylsyre spektrofotometrisk, det skete ved at udtage prøver efter bestemte tidsrum og måle absorbansen ved 298,5nm. Nu er spørgsmålet så bare, hvordan jeg gør, ... -
Hjælp min pc !
ForumindlægHej. Jeg har det problem at jeg ejer et grafikkort af typen ATI Radeon x1950xt, som ikke fungerer på min computer - på grund af at jeg ikke kan installere den tilhørende driver. Grafikkortet virker øjensynligt ikke, men lurer lidt på om det mon kan være forkert tilsuttet eller om der evt. er en ... -
Negativ ligevægtskonstant
ForumindlægHalløj. Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg har fremstillet chlorvand, Cl2. (1) Cl2 (aq) + H2O (l) <--> HClO (aq) + H+(aq) + Cl-(aq) Her har jeg fået min koncentration af dichlor = 0.0128M og pH-værdi af mit chlorvand = 1.82. Beregning af ligevægtskonstant: x^3 / (c-x) = -1.5*10-3 M2, hvor x ... -
Idéer til fysikprojekt omhandlende elforsyning
ForumindlægHej :) Vi er en gruppe som skal i gang med et fysikprojekt omhandlende temaet: elforsyning. Her er det projektets formål at vi skal 1. lære hvordan et batteri virker, rent fysisk. 2. stifte bekendtskab med vekselstrøm og kunne forklare hvordan det adskiller sig fra jævn-strøm. 3. forstå hvordan ... -
Hjælp til beregning af løn
ForumindlægHej, jeg har en opgave, hvor jeg skal beregne Simons løn ud fra arbejdstider. Hans timeløn i hverdage (almindelige timeløn) er 53,40 kr Lørdage almindelig timeløn + 49,15 kr Søndage almindelig timeløn + 61,20 kr Jeg skal beregne hvor meget han tjener, når han arbejder følgende arbejdstider: ... -
Finde faseforskydning i et vekselstrømskredsløb.
ForumindlægHej folkens Jeg har srp lige for tiden, og har derfor om komplekse tal og vekselstrømskredsløb. Jeg har lavet et forsøg med et RC-serieforbindelse (en serieforbindelse mellem en modstand (R) og kapacitor (C)), jeg skal derfor påvise faseforskydningen mellem strøm og spænding i dette kredsløb. J... -
Finde max og min
ForumindlægJeg har problemer med en opgave jeg ikke kan løse rent analytisk, så jeg er nødt til at løse den grafisk eller med solve etc. Men jeg har ikke brugt lommeregner siden jeg startede i 1.g :p Det drejer sig om funktionen h(x) = x^2 - 4x + 8 - 3x*e^-x Her ville jeg gerne finde et minimum (antager d... -
Statistik (beregn sandsynlighed for diskret stok. var)
ForumindlægHej. Jeg forsøger at løse nedenstående opgave, og håber nogen kan hjælpe: Lad Z betegne en diskret stokastisk variabel, der er uafhængig af X og har samme fordeling som X. Dvs. P_Z(z)= 0,2 hvis z \in {-1,1} 0,6 hvis z=2 0 ellers Vis: P(0<=X<=2Z)=0.64 Je... -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave ved stofmængdekoncentration, som jeg har problemer med. Er der nogle, der har mulighed for at hjælpe og forklare det på en forståeligt måde? Tak på forhånd:) Her er opgaven: På smørmejerier tilsætter man salt (NaCl) til smør (undtagen når man laver usaltet smør). O... -
Differentialligninger - max
ForumindlægJeg ønsker hjælp til følgende opgave: "I et bestemt område er der en bestand af fisk. Antallet af fisk i bestanden, angivet i tusinder, beskrives i en model ved en funktion N af tiden t, angivet i år. Funktionen N er løsning til differentialligningen: N'(t) = 0,00047 * N * (205 - N) D... -
Opløs i faktorer + x-omskrivningen
ForumindlægJeg har i den forløbne uge været syg, og har derfor ikke modtaget nogen undervisning i den aflevering som vi skal lave til tirsdag. Opgaven lyder: "Opløs hvis det er muligt tæller og nævner i faktorer, og forkort om muligt hver af brøkerne, og angiv for hvilke x-omskrivningen er mulig:&q... -
Hormoner - insulin og glukagon
ForumindlægHej! Har lidt problemer med min opgave.. Man har i et forsøg tilført raske personer glukagon gennem 30 min. og så målt koncentrationen af glukagon, insulin og glukose i plasmaet, samt leverens afgivelse af glukose. Leveren afgiver meget glukose de første 7 min, hvorefter grafen begynder at aft... -
Reaktionshastigheder
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har i en rapport om reaktionshastigheder lavet en øvelse med syrens art. I dette forsøg brugte vi to reagensglas. I det ene reagensglas hældte vi 5mL 2 mol/L HCl og i det andet 5 mL 2 mol/L CH3COOH. Herefter tog vi 2 Mg bånd og tilførte til hvert reagensglas. Med et ... -
Integralregning
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x)=sqrt(10-2x) og g(x)=-x. Grafen for de to funktioner, førsteaksen samt linjen med ligningen x=-3 afgrænser en punktmængde M der har et areal. A Bestem arealet af M Jeg er forholdsvis lost, jeg har forsøgt at sætte f(x)=g(x) og fik x=-1-sqrt(11), jeg ved så i... -
Magnetisme
ForumindlægHej, Jeg har prøve i fysik/kemi om 2 uger, og er i gang med at repetere/læse om de forskellige emner. Jeg har aldrig forstået det med jordens nord og sydpol mht. magnetisme, og sådan noget med magnetfeltet osv. - Jeg har lige forsøgt at lave en tegning over det, på den måde, jeg forstår de...
