Søgning på: fysik noter c. Resultater: 15661 til 15680 af 84813
-
refearet rettelse
ForumindlægHej..kan i hjælpe med at finde grammatik fejl i den tekst....Jeg har prøvet alt hvad jeg kunne. refearetet skulle være skrevet i nutid. værsgo: Jimmy sr. asks Sharon what that is on television. ‘’Top of the Pops’’ said Sharon. He asks about the remote control when Sharon i... -
en studievejleder
ForumindlægJeg har brug for en studievejleder omgående.. Håber der er nogen på siden her... -
Valgfag
ForumindlægHej Jeg skal snart vælge valgfag, men jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal vælge.. Om det skal være psykologi C eller erhvervsøkonomi C. Har i nogle gode råd? Kan i fortælle lidt om dem ? -
Vigtige Funktioner
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål der lyder sådan: grafen for f(x)=ax^2+4x+c har toppunkt i (-1,2). bestem a og c. Tak på forhånd :) -
eksamensbevis
ForumindlægHvis jeg afslutter matematik på C-niveau i 1.G og så SENERE efter 3.G tager det på B-niveau, kommer så både eksamenskarakteren fra C-niveau eksamen og årskarakterene fra C-niveauet i 1.G til at tælle, eller der det kun eksamenskarakteren for C-niveau og så årskarateren og eksamenskarakteren for B... -
Isolering
ForumindlægHejsa, er der en, som trin for trin kan vise hvordan man omskriver: a = (b × c) / (d - b × e) til b = (a × d) / (a × e + c) -
ligning
ForumindlægJeg har brug for hjælp. Jeg skal finde en forskrift for dækningsbidraget vha. formlen R(x)-C(x). R(x)=-0,8x2+110x C(x)=0,032x3-3x2+95x Dvs. -0.8x2+110x=0.032x3-3x2+95 -
Opstilling af 3. gradspolymium hjælp :)
Forumindlæghej. jeg skal opstille et 3. gradspolymium ud fra disse oplysninger: punkt a: (3,5 ; 5) og c: (9,5 ; 4,5) derudover har jeg disse to punkters tangenter: a: y=-0,5x + 6,5 c: y=0,25x +2,5 på forhånd tak -
Niveaukurver
Forumindlæghttp://peecee.dk/uploads/102008/Screenshot-31.png Så jeg skal kigge på c = f(x,y) For 3 er det: |y| = c - |x|, hvilket jeg ikke rigtig forstår. På niveaukurven er der negative y-værdier og hvis man kigger på ligningen skal jeg jo tage den numeriske værdi? -
bestem en sammenhæng??
ForumindlægHej :) jeg har fået en opgave, som jeg ikke kan løse? nogen der kan hjælpe??? bestem sammenhængen mellem a og c når andengradsligningen netop har én løsning ax2+2x+c, a≠0 -
Specifik smeltevarme
ForumindlægHej. Hvis man skal beregne en temperatur, for en vandmængde ud fra følgende: Hvis man smider 0,8 kg is med en temperatur på -20 C ned i en tønde med 10 L vand med en temperatur på 200 C. Hvordan gør man så det? (har vedhæftet et billede af det jeg har forsøgt - men det giver ingen mening) -
8 sætn. DK til engelsk
ForumindlægHej 8 sætninger fra DK til engelsk, nogen som kan se om mine engelske sætninger er nogenlunde?tak på forhånd.1.Problemet er simpelthen, hvordan jeg skal få lært alt dette.2.Normalt er jeg ikke vanskelig, men jeg kan umuligt skrive din stil for dig.3.Fjenden angreb ivrigt vore stillinger, men forg... -
differentialligninger
ForumindlægHey..\n\nsidder lige fast i en opgave - håber i vil hjælpe mig videre..\n\nHar allerede bestem en forskift for v ud fra y´= 10 * (1-2v)\n\nDen er 0,5 + c * e^-20x\n\nSkal nu finde s(t) som er stamfunktion til v.\n\ns(0) = 0\n\nMen.. skal jo slet ikke bruge det til noget.. \nintegrerer og får 0,5x... -
Opstil ligning for parabel
ForumindlægHejsa. Sidder fast med denne opgave Skal opbygge en forskrift for en parabel Y=ax^2+bx+c Den hedder: (2,7) (-1,-0,5) (0,3) Jeg er kommet til slutningen men så bliver resultatet noget helt andet. Resultatet skal give: Y= -0,5x^2 + 3x + 3 Kunne være fedt hvis der er nogle som kan forklare... -
Hjæææælp please
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med disse opgaver:-) a) Der skal anvendes netop så meget konc. saltsyre (38 %), som indeholder et mol HCl. Hvor meget koncentreret saltsyre skal afvejes? b) Hvor mange ml 96 % (vægtprocent) svovlsyre (med densiteten ρ = 1,8355 g/ml) skal anvendes til fremstilling ... -
SØGER HJÆLP
Forumindlægsøger en fysiker eller en der er bedre til fysik end mig til noget hjælp nu. skal aflever dette opgavesæt end den 1 juli ellers bliver jeg ikke student :( -
Atombombe
ForumindlægHejsan Hvad ville være relevant at skrive om hvis emnerne fysik og atombomber var indblandet, altså hvordan kan man bruge fysik til at forklare en atombombe? - pox -
plast
Forumindlæghej er der nogle kan hjælpe mig jeg skal til fysik eksam på mandag, men jeg end ikke i skide om fysik er der nogle gide fortæler mig lidt om plast som affal -
Forskel
ForumindlægEr der nogen der vil forstælle mig hvad forskellen mellem fysik og kemi er? Jeg har fået det indtryk at fysik er meget matematik og kemi er meget med forsøg og formler. -
Atombomber over japan
ForumindlægHEj............ Jeg skal skriver om atombomber over japan i fysik og historie... hvor fysik er hovedfaget.... Hvordan tror I at problemformuleringen skal kom til at lyde??
