Søgning på: SRP historie. Resultater: 15681 til 15700 af 22627
-
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevist ... -
HJÆLP! Kulturelle almene misforståelser
ForumindlægHej. Jeg er igang med en engelsk opgave, hvor jeg skal finde almindelige misforståelser mellem Danmark og USA. Men kan intet finde.. Er der nogen der kender noget til det og kan hjælpe mig lidt? Eller nogen der har nogle rigtige gode hjemmesider jeg kan læse mere om det på? For har søgt og søgt... -
Analyse af "ikke min dag" af helle helle
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med den her opgave. Jeg vil sætte stor pris til jeres hjælp. På forhånd tak -
Hjælp!!!
ForumindlægHej! Jeg er ved at lave en boganmeldelse af "Sølvbroen" af Anders Johansen, og jeg kan ikke finde ud af, om den er kronologisk opbygget eller hvad den er. Man starter i nutid, og så kommer et flash-back og så er man tilbage i nutid igen, er den så kronologisk?? håber i ... -
Hjælp, forstår det ikke
ForumindlægHej folkens. Har lidt svært ved at forstå nogle begreber i NV, og jeg skal forklarer dem. Begreber: At arbejde deduktivt at arbejde induktivt Kvalitativ metode/modeller Kvantitativ metode/modeller Feltarbejde Dobbeltbestemmelse Fejlkild... -
Amerikanere født i USA hedder..?
ForumindlægHej, det er nok et vildt dumt spørgsmål, men aner det simpelthen ikke. Jeg skriver en opgave om immigranter i USA, og skal mange gange snakke om 'amerikanere født i USA' som modsætning til immigranterne. Men jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal kalde dem. Hvis jeg siger indfødte må det ... -
medierne fjerde statsmagt.
ForumindlægHar en samfundsfagrapport for. Håber i ville hjælpe mig, da jeg ikke kunne finde dem. 1.Hvilke forhold skal § 77 sikre? 2.Er der ingen begrænsninger i ytringsfriheden? 3.Er Beskriv mediernes rolle som meningsdannere 4.Hvor langt mener du, at aviserne/ ugebladene kan tillade sig at gå, n... -
Nedbør
Forumindlæg- Hvor i Europa falder en stor del af nedbøren som stigningsregn? - Nogle sider hvor man kan læse om hvor det regner mest. I troperne eller i de polare egne. Og hvorfor det regner mest i det sted? -
Dansk eksamen - reklameanalyse
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op til min dansk mundtlige afgangseksamen. Og jeg ville være rigtig taknemmelig, hvis I ville bruge noget tid på at komme med et godt svar. Jeg har trukket reklamer, og jeg har derfor valgt at analysere en reklame fra Smirnoff Vodka (http://www.adverbox.com/media/campaigns... -
analyse af det er ganske vist
Forumindlæghej, jeg skal analysere og fortolke et eventyr som er skrevet af H.C Andersen, "Det Er Ganske Vist. tema og budskab: handlingsforløb: billedplan og realplan: eventyrtræk: morale: jeg skal til eksmen den 17 juni, håber jeg vil får ide'er/hjælp hurtig som muligt:) tak på forhånd :)! -
Portræt
ForumindlægHej hvordan jeg kan skrive det opgave...hjælp ''Skriv et portræt af en kendt person. Du vælger selv, om det skal være en fiktiv eller ikke-fiktiv person. Husk at overholde genrekravene og de sproglige træk for portrætgenren.'' -
Jobmuligheder
ForumindlægI mine tidligere indlæg om studievejledning, har jeg fået meget brugbare og yderst relevante svar. Jeg siger tusind tak for det. Ud fra 3 forskellelige studieretninger, må vi have flere forskellelige muligheder, men jeg skal vælge én af dem. De kan ses i linket, Studieretningerne, og jeg står i ... -
Geografi spørgsmål
ForumindlægHej jeg har en opgave i geografi hvor man skal vælge et land (jeg har valgt Holland) og svare på spørgsmål iforhold til landet og lave en fremlæggelse ud fra svar på spørgsmål og med powerpoint og jeg har fået ca. 100 spørgsmål og der er nogle jeg ikke kan finde svar på: 1. Ved hvilke længde og ... -
STX
ForumindlægHej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge... -
Typisch Deutsch, mundtlig disposition
ForumindlægHej, Jeg har en mundtlig tyskpreøve om nogle uger, vores emne er "typisch deutsch". Jeg er helt blank for ideer til et emne jeg kan tale om... Krav: - Jeg skal kunne tale om emnet i omkring 5 minutter - Jeg skal have tre underemner at tale om, så bredt emne ville være dejligt:) På for... -
Pakke
Forumindlægx står for et tal. På hver pakke står antal mønter den indeholder: Er det så 1x eller? -
Kokain og heroins virkning på nerveceller
ForumindlægHej har brug for hjælp til en biologi-aflevering:) Tak på forhånd. Spørgsmålene står herunder: Nogle af hjernens neuroner benytter dopamin som transmitterstof i synapsens impulsoverførsel. Denne impulsoverførsel påvirkes ved indtagelse af kokain. Kokain binder sig til det transportprotein, der ... -
Finansiering af gyser
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave i dansk kaldt "Finansiering af Gyser".Det er et Essay jeg skal skrive, men jeg er lidt forvirret over hvad jeg skal skrive. Det ville være en stor hjælp hvis i kunne hjælpe mig med det :) -
synopsis
Forumindlæghej jeg skal lave en synopsis som skal omhandler selviscenesættelse opinionsgenre/informationsgenre jeg er helt blank har i nogle ideer til havd jeg kan komme ind på? -
Projektopgave hjælp til et produkt overemnet forandring
ForumindlægMin og jeg går i 9. og har overemnet "forandring," i vores projektuge. har vi valgt delemnet "Made in China Vi har mangler et produkt. Er der en, som har en mega god ide?
