Dansk

analyse af det er ganske vist

13. juni 2014 af stine321 (Slettet) - Niveau: A-niveau

hej, jeg skal analysere og fortolke et eventyr som er skrevet af H.C Andersen, "Det Er Ganske Vist.

tema og budskab:

handlingsforløb:

billedplan og realplan:

eventyrtræk:

morale:

jeg skal til eksmen den 17 juni, håber jeg vil får ide'er/hjælp  hurtig som muligt:)

tak på forhånd :)!

Svar #1
13. juni 2014 af stine321 (Slettet)

hej, jeg skal analysere og fortolke et eventyr som er skrevet af H.C Andersen, "Det Er Ganske Vist. jeg skal til eksamen på søndag håber jeg får hjælP!:)

de her punkter skal jeg fortælle om nedenunder dem har jeg lig skrevet hvad jeg har fundet ud af, så håber der nogle der vil rette hvis der er noget forkert:)

tema og budskab:

handlingsforløb:

billedplan og realplan:

eventyrtræk:

målgruppe:

her nedenunder fortæller jeg, hvad jeg har fundet ud af:)

tema og budskab: er det ikke at et fjer kan blive til 5  høns, eller at forfatteren samligner hønsegården som mennesker, altså "KVINDER" så har jeg lig et ex: a når et flok kvinder taler højt, og snakker meget, så siger folk de snakker som et hønegård, hvis i forstår mig:) er lidt usikker påtema og budskab:/ hjælp:)

handlingsforløb: det springer i tid der er også flashback.

billedplan og realplan: forfatteren har valgt hønsegården for sammenligne det med altså mennesker, han har valgt at det foregår i en hønsegård fordi på det realeplan er det kvinder han vil vise, dvs. at når en flok kvinder snakker snakker, et lyder som en hønsegård, så jeg tror det er det forfatter vil vise med billedplanen til realplan.han viser at det er sådan os mennesker gør.

eventyrtræk: eventyrtræk hænger sammen med genre, der vil jeg vise hvordan man ved at det er et kunsteventyr, så vil jeg gå ind i min tekst og vise at her kan man se det osv. 

mågruppe:  er det ikke et samfundskritik, hvordan mennesker er og et lille historie kan blive til noget stort. er lidt usikker  om det er det håber nogle kan hjæpe:>)

Håber får svar hurtigt som muligt, håber der er nogle som vil rette den:) det vil hjælpe mig meget og tak for alle de andre hjælp så sødt af jer:)

tak på forhånd:!:)

Skriv et svar til: analyse af det er ganske vist

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.