Søgning på: fysik noter c. Resultater: 15701 til 15720 af 84813
-
Spg. til Iliaden
ForumindlægHej alle!Jeg har brugt det meste af dagen på at sætte mig ind i de første 3 sange i Iliaden. Jeg er dog stødt på forskellige ting, som jeg ikke lige forstår, hvorfor jeg håber, der er nogen herinde, som vil være mig behjælpelig :)1) I starten af 1. sang bærer Chryses "sit gyldne scepter med ... -
oversættelser
ForumindlægNogen som lige vil se på mine oversættelser ? 1. What happend was strictly a privately matter 2. When she leaved she didn't thought twice 3. She lokked awful good in her new dress 4. John was offendet. It was not he's fault 5. He has to be full equiped to do the job 6. For six months ago... -
oversættelse!
ForumindlægJeg vil gerne vide om mine sætninger er skrevet ordentlig. i må rette i den så meget som muligt det vil være en stor hjælp! tak på forhånd :) Musik i undergrundsbanen Det er en efterårsmorgen i london og begyndelsen af en ny arbejdsdag for taiken Mikkola. Sammen med millioner af andre mennes... -
Hvordan læser i op til Old?
ForumindlægJa overskriften siger det hele.Jeg har jo fået at vide at det er meget vigtigt at man er tekstnær og specielt forholder sig til det tekststykke man har trukket. Men hvad så når man forbereder sig hjemme. Gælder det bare om at kigge i sine noter og så supplere med nye kommentarer. Eller hvordan ka... -
Oversættelse
ForumindlægHejsa :)\nJeg har lavet en oversættelse, og det ville da være super dejligt, hvis du/I vil kigge den igennem.\n\nJeg har tænkt meget på den eksamen. Mens jeg ventede på læreren efter prøven, håbede jeg på et godt resultat. Derfor var jeg skuffet over karakteren, da jeg fik den. Og jeg undrede mig... -
Gramma. DO som hjälpeverbum
ForumindlægDO som hjälpeverbum (i spörgende sätninger) Oversät fölgende sätninger: 1. Hörte du hvad han sagde? - Do you heart what he sayed? 2. Hvem mödte du på hjemvejen? - Do you meeted you on way home? 3. Hvem läste historierne höjt for jer? - Who readed the histories raise for your. 4. Havde du råd... -
Haster! Hjælp til Engelsk, sproge- og stavefejl.
ForumindlægEn der kan hjælpe med at rette den her stil for sproge- og stavefejl. :) Tak Lapping up paperless learning; St Cecilie,s is an high school, with a full complement of 900 pupils. An innoviation school that wants to be on the top. They want to be the leading school of its time when it comes to tec... -
Huen på gym
ForumindlægDet bliver måske et mærekligt indlæg det her men jeg bliver sq nødt til at komme ud med det til jer som måske godt kan give mig nogle råd. Det drejer sig om huen på stx som er næsten lige rundt om hjørnet her. Jeg er så nervøs for ikke at bestå min stx eksamen. Det betyder jo så meget for enhver ... -
hint til skriftligprøve 06,
ForumindlægJeg har været oppe til skriftligprøve i biologi-fysik/kemi .. fik 10 i biologi og 8 i fysik. '¨Jeg vil gerne give andre et hint om hvad de skal læse på (hvis prøverne da er de samme :S ?? ) Biologidelen, handler meget om landbruget, og planter i det hele taget..fysik/kemi-delen: handlede mest... -
Problemformulering/problemstillinger ?
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til at få formuleret nogle problemstillinger til min AT synopsis. Jeg har næsten ingen vejledning fået og den vejledning jeg har fået har været direkte ubrugelig da mine vejledere ikke havde sat sig ind i hvad synopsen skal indeholde :( Jeg skal skrive i fysik og relig... -
Vinkel samt projektion af vektor på vektor
ForumindlægHej, Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig nedstående opgave? Jeg har ikke rigtig nogen ideer til, hvordan jeg skal gribe opgaven an - Derfor kunne jeg godt tænke mig et par hints. Lad der være givet tre vektorer a, b og c hvor: Længden af vektor a = 2 Længden af vektor b = 3 a ·... -
Rumfang af omdrejningslegeme
ForumindlægJeg er blevet stilt følgende opgave, som jeg ikke kan finde en løsning til: "Bestem rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når det drejes 360 grader om koordinatsystemets førsteakse." f(x) = x2 - 4x + 7 = ∫((-1/3)x3 + 3x2 - x) og g(x) = -x2 + 6x - 1 = ∫((1... -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Valgfag
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde om råd ang. valgfag...\n\nJeg skal nemlig læse medicin og jeg har valgt Kemi A, Mat A og overvejer at tage biologi B.. Er det klogt at tage biologi B eller er det nødvendig at tage fysik A. Jeg mener selv at det er vigtig at tage biologi da man bl.a. beskæft... -
Sin^2(x)?? sinus i anden?
ForumindlægSider lige og finpusser (eller måske nærmere grovhakker) mine fysik begreber til exame imorgen(!). jeg faldt over Sin^2 og jeg mindes aldrig at have hørt om det i matematik...Betyder Sin^2(x) = Sin(x^2) elller hva?og hvad med Sin^2(x) = 12 => x = sinus i minus første til kvadratroden af 12?håb... -
Hvilken hastighed opnår en lille metalkugle ved et frit fald?
Forumindlægjeg har en fysik opgave som lyder: Hvilken hastighed opnår en lille metalkugle ved et frit fald på s = 149 m? Vilen bordtennisbold opnå samme hastighed?jeg har problemer med begge opgaver så lad os starte fra en ende afhvordan skal jeg beregne farten når jeg kkun kender "faldelængden" b... -
metode
ForumindlægHej alle sammen er der nogle som vil forklar deduktive metode går ud på og induktive metode jeg skriver i fysik om hvilke fordele er der ved udnyttelse af atomenergien ? jeg har skrevet at jeg bruger den deduktive metode fordi forskerne laver nogle forsøge med hvordan man kan spaltede en ... -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Hvad skriver I om i AT-synopsen?
ForumindlægSom en af årprøverne skal alle 2.g'ere lave en AT-synopsis. De fleste har fået overemnet: Krig, teknologi og medier. Man skal så skrive en synopsis i to fag fra de forskellige fakulteter. Hvilke fag skriver I i, og hvad skriver I om? Jeg kan vel begynde: Jeg skriver i fysik og dansk. Jeg h... -
4. skriftlig eksamen!!!!!
ForumindlægHej, jeg går i 1.g og er naturligvis under den nye reform.. Som jeg ved skal man op i 4 skriftlige eksaminer i 3.g. Min studieretning er Mat A Fysik B og Kemi B.. Derudover skal jeg opgradere Engelsk fra B til A for at have 4 A niveau fag.. Hvilke fag skal jeg op til skr. eksamen? Mat, Dansk og ...
