Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15701 til 15720 af 59860
-
Folkeskole matematik
Forumindlæg1. Vælg et uligetal, større end1, for den ene katetes længde 2. Udregn dets kvadrat 3. Træk 1 fra 4. Halver resultatet 5. Du har nu den anden katetes længde 6. Læg 1 til 7. Du har nu hypotenusens længde Det uligetal er 7, men hvordan udregner jeg dets kvadrat? -
Løs uligheden!
ForumindlægHjælp, jeg går i 6. klasse og har fået en række opgaver. Jeg har aldrig prøvet at løse uligheden før. Hvordan løses denne opgave: 6x - 3 > 2x + 13= For forhånd tak, Jesper. -
betydning --> exitere!
Forumindlæg....vil et bestemt grundstof exitere, når det henfalder fra en exiteret tilstand til en lavere tilstand... hvad betyder exitere? -
hjælp?
ForumindlægHvordan siger man " med venlig hilsen" Mit freundlichen Grüssen ? -
Hvilken konjunktur?
ForumindlægHej, er der nogen der kender en side hvor jeg kan finde om Danmark havde en høj- eller lavkonjunktur de seneste 30 år? Jeg søger mest fra år 2000, samt 1976 -
Tommelfingerregl
ForumindlægDet er en god tommelfingerregl, at en fordobling af en bils fart fører til en firedobling af bremselængden. Hvordan kan denne tommelfingerregl forklares rent fysisk? :) (faget fysik) :) -
to ordsprog/vise ord
ForumindlægJeg skulle udvælge nogle vise ord/ordsprog eller lignende til et projekt vi er igang med i spansk. Jeg har valgt følgende og har forsøgt at oversætte dem fra dansk til spansk. (: Kan min oversættelse passe? 1) Veje, som ikke starter i hjertet ender blindt= Caminos, eso no empieza yo usted fine... -
Henfaldsloven. Hvad står udtrykkene for?
ForumindlægHvad står k'et og e'et for i henfaldsloven. N=N0e-kt for? -
Engelsk eksamensopgave
ForumindlægHi all. Har engelsk på B, og kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal gøre når der på eksamensarket står "Comment on the language and the structure of one of the texts". Skal man analysere en af teksterne, og så skrive lidt om sproget og strukturen? Eller skal man bare skrive hvad man sy... -
sinus og cosinus (Nemt)
ForumindlægOpgaven er forholdsvis nemt, men af en eller anden grund kan jeg ikke få den til at stemme. I trekant ABC er vineklA=37 grader, b=2,8, c=4,2. Jeg skal så beregne de øvrige vinkler og sider i trekanten, samt bestemme længden af højden på b og som slut beregne trekantens areal. Men det der irrer... -
Proportionalitet?
ForumindlægHar fået følgende opgave: x og y er proportionale. udfyld resten af skemaet. x: 7 2 ? y: 11 ? 25 hvad er proportionalitet i det hele taget? -
Mathematica
ForumindlægHvordan laver man et billede af grafen for funktionen: fix = 1/Sqrt[2*Pi]*e^(-0.5*t^2) jeg har prøvet at skrive; Plot[fix[t], {t, -10, 10}] Men koordinatsystemet kommer bare frem uden graf? -
Totale omkostninger og maksimal fortjeneste
ForumindlægHej Har følgende opgave jeg er lidt i tvivl om hvordan skal gribes an. Er der nogle der kan give mig en forståelig fremgangsmåde til opgaven? Har vedhæftet den som billede. På forhånd tak! -
Gode tips/noter til skriftlig engelsk?
ForumindlægNogen der har? -
Hvad betyder statslig kontrol og styring???
ForumindlægOverskriften siger sig selv :) Det er lande som: indien, Kina Brasilien som har den slags.. Hvad med Danmark? hvad har vi så? -
Logaritmer
ForumindlægGør rede for logaritmefunktioner og bevis regnereglerne for logaritmer? Hvad er logaritmer=? -
Hvilke uddannelser tilbyder høj løn?
ForumindlægHej, Det er måske et dumt spørgsmål, men et af de ting jeg også undrer mig over, når jeg skal vælge min uddannelse er, hvor meget jeg én dag vil få i løn. Det skal selvfølgelig være en uddannelse, som jeg finder interesse i, men det må altså godt være et område, hvori jeg kan tjene kassen :-) S... -
Molare masse ?????
ForumindlægEr der ikke nogen der vil regne den molare masse for mig, for dette stof?: FeSO4 •7H2O(aq) Jeg får det til to ting og aner ikke hvad jeg gør forkert. Mine resultater: 170 og 277 Det kan jo ikke passe. -
Diagonaliserbarhed
ForumindlægEr det korrekt forstået, at en matrix er diagonaliserbar hvis i) matricen er symmetrisk og, at ii) der kun gælder em(λ0) = rm(λ0) for alle λ0 ? -
Farmakologi (medicinstudiet)
ForumindlægHej. Til jer der har læst farmakologi på enten medicin, farmaci, odontologi mv. Hvilke metoder var bedst til at indlære stofferne for jer? Jeg synes at der er rigtig mange stoffer og jec kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal gribe det and og "terpe" stofferne. Jeg håber på nog...
