Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 15721 til 15740 af 176853
-
ENGELSK EKSAMEN HJÆLP:O
ForumindlægHej Jeg skal snart til engelsk eksamen, og jeg har lige et spm. ifm. placering af adverbier. I nedenstående sætn. skal adv. seldom placeres: On her birthdays he forgot to bring her flowers (seldom). Men der står i min grammatikbog at småadverbier placeres mellem subjekt og verballed, eller ef... -
24-timers eksamen 1.g
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gennemgå... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHey folkens :)) Jeg er i gang med at forberede mig til min dansk mundtlig eksamen, og jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg har trukket ''Det står i avisen/ avisartikel'' Og jeg ved ikke hvad jeg skal vælge som mit prøveoplæg. Så hvis der nogen har en ide om hvad jeg kan vælge,... -
f(x)=4*a^x
ForumindlægVil i ikke være sød at hjælpe mig med at finde a. ??? mange tak på forhånd f(x)=4*a^x funktionen går gennem (2,100) bestem a -
Beregn, når a = 5 og b = -2
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan denne type opgave laves? Beregn når a=5 og b= -2. A + B. A - B. 2AB. 2a + 3B. På forhånd tak. -
Find vinkel via sin(a)
ForumindlægGik mere eller mindre død i den her i dag :/Find vinkel A, når sin(A) er lig med 0,35 - har fået det til 20,5 grader, men hvordan regner jeg det ud? -
A=(t+1/2t) b=3/4
ForumindlægA=(t+1/2t) b=3/4 -
Bestem arealet af et område som funktion af a.
ForumindlægFiguren viser en skitse af et område, som har en omkreds på 100. a) Bestem arealet af et område som funktion af a. Skitsen ligger vedhæftet** Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
I en trekant ABC er a=6,7, A = 56° og B = 43°. a) Bestem c samt arealet af trekanten
ForumindlægI en trekant ABC er a=6,7, A = 56° og B = 43°. a) Bestem c samt arealet af trekanten Man skal bruge sinusrelationen, da vi skal finde siden c og vi allerede har tre oplysninger om trekanten: c=a/sin(A)*sin(C) Da kender både a og A bruger vi disse i ovenstående eksempel. Er det såd... -
A=B*(B/C) <--> A=B^2/C
ForumindlægHvordan kan A=B*(B/C) <--> A=B2/C? Hvordan ophæves parentesen? -
Supplering og karaktere
ForumindlægHej alle! Det her er måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke kunne find esvar andre steder. Derfor prøver jeg her :-) Jeg dumpede spansk i gymnasiet, og jeg er derfor lige startet på et suppleringskursus, så jeg kan komme ind på historie. I gymnasiet fik jeg 02 (skriftlig årskarakter), 00 (m... -
F(x)=b*x ^a >a og b er?
Forumindlægfx for den rette linie Y=ax+bda er a stigningstallet og b skæring med 2-aksen.men hvad er b og a for nogle størrelse for en potensfunktion: f(x)=b*x^a? -
Hvad skal jeg vælge til eksamen
ForumindlægHej. Skal til eksamen på niveau G, men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal fremlægge. Vi skal selv finde en tekst, hvorefter vores lærer laver nogle arbejdsspørgsmål til os. Er der nogle der kan hjælpe mig med nogle forslag?? Venlig hilsen Katja -
Læse dansk med en HHX-eksamen
ForumindlægJeg intereserer mig meget for faget dansk på HHX, hvor jeg går. Kan man godt læse dansk med en HHX-eksamen, og stadig kunne følge med? Jeg tænker i den forbindelse på, at det jo mest er folk med en studentereksamen, der læser humanistiske fag som b.la dansk. -
3 timers historie eksamen
ForumindlægEr der nogen, der var til den nye historie eksamen sidste år - den hvor man har 3 timers forberedelse? Jeg skal selv til den om et par uger, og jeg er ret lost i, hvad det går ud på! Nogen der har nogle tips og gode råd? -
Hurtig hjælp! Engelsk - Mundtlig eksamen
ForumindlægVil I lige rette min engelsk mundtlig eksame. Se om jeg har stavefejl. (leave, leaves, leaving) osv. Glem de ord jeg har skrevet i parrentes, de er der bare, fordi jeg vil huske hvordan man udtaler nogle af ordene. Tak på forhånd -
Fysik eksamen FSA
ForumindlægHej jeg skal op til fysik eksamen imorgen, og den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i kan svare på; Hvilke teori samt forsøg kan man lave ud af følgende emner: - Identifikation - Atom og kernefysik - Brint - Energiopbevaring Håber i vil jeg hjælpe -
Hvorfor (a*b) i anden = a i anden * b i anden
ForumindlægI min mat-bog står følgende, som undrer mig lidt: (a*b)n = an*bn (a*b)2 (for eksempel) er vel lig: (a*b) * (a*b) = a2*b2*2ab ,right? eller også er det vel bare (ab) * (ab) = ab2 Nogen der kan forklare? -
Hvad er forskellen på en diskussion og en argumentation?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig årsprøve i samfundsfag i morgen, hvor jeg ved jeg skal skrive i de to genrer undersøgende og diskuterende. Jeg er virkelig kommet i tvivl om hvad forskellen er på en diskussion og en argumentation, da man i en diskussion jo også skal argumentere...? Håber der er n... -
Dansk stil eksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige været til dansk prøve eksamen 9.klasse, og jeg valgte en novelle hvor overskriften og temaet skulle være "at vaske sine hænder" som er et fast udtryk. Men jeg var ikke sikker på hvad det betød, er det ramt helt ved siden af, at det er noget forkert man ...
