Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15741 til 15760 af 22746
-
Hjælp til eftervisning af Coulombs lov.
ForumindlægHejsa er der et sted på nettet, hvor man kan finde Coulombs lov? Jeg vil gerne se hvordan man efterviser den, da jeg gerne vil øve mig mundtligt. Hvis der ikke er en eftervisning af Coulombs lov på nettet, er der så evt. nogle søde mennesker som har lyst til at forklare mig det? :) - Jeg har sø... -
MDT eksamen
ForumindlægJeg har aldrig været til mundtlig eksamen i matematik. Det er så blevet trukket ud til os i år, og jeg vil gerne vide hvordan det foregår.. Skal man forklare hvorfor og hvordan en formel "virker"? Skal man løse en opgave for derefter at vise lærer og censor hvordan man har gjort og hvor... -
Parameterfremstilling
ForumindlægJeg prøver at starte en ny tråd op i dag om det samme emne som i går. Hvis nu at jeg ville lave en algoritme til mig selv som viste hvordan man anskueliggjorde en problemstilling omhandlende en parameter, hvad ville det første, andet og det tredje træk så være i at lave en parameterfremstilling f... -
Dumme stående bølger
ForumindlægHar været inde og læse lidt herinde allerede om hvad en stående bølge er, men er stadig ikke helt med på det Kan en hjælpe, forklare det lidt på 9 klasses sprog :) -
forslag? farver
ForumindlægHejsa allesammen (: ! Jeg er ved at skrive min 24 timers AT opgave lige nu under emnet: farver. Det ene af mine fag er: Biologi. Men hvordan kan jeg lige flette de to sammen? Jeg skal esvare spørgsmål, som: Hvad er farver (men selvfølgelig i realation til biologi) Har I nogle ideér? -
Noteteknik
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder som mange andre og læser til studentereksamen, og er færdig om 2 uger. Men jeg ønsker at høre jer: Hvordan er jeres noteteknik? For når jeg skriver noter, så kommer jeg meget til at skrive af, fordi jeg ikke lige kan finde den bedste formulering... -
Haster - Organisk Syregruppe
ForumindlægHej. Det er mig igen.. jeg har virkelig brug for hjælp, og hvsi nogen vil bruge et øjeblik på at svare mit spørgsmål. Jeg har fysikrapport for, og et af punkterne er redegørelse for, hvordan en organisk syregruppe ser ud. jeg forstår ikke helt hvad det er man skal, så hvis nogen har et spørgsmål ... -
Nyttevirkning - Hjælp til Etilført og Enytte!!!! HASTER
ForumindlægHvis jeg skal finde nyttevirkningen af et apperat, skal man bruge følgende 2 formler ikke? m = massen af vand målt i kg c = vandets varmefylde, altså T = Temperaturændring (Altså sluttemperatur minus starttemperatur) ---------- Også bruger jeg bare denne formel for Etilført: Hvor P e... -
Opvarmning af vand
Forumindlæga. Hvor meget energi kræves der for at varme 1,2 liter vand fra 23 grader til 56 grader? 1,2 <=> 1,2 kg 56-23= 33 grader? Så kan jeg ikke finde ud af mere? -
kinetiske energi
Forumindlæghej der står i mi opg at en bil der vejer 1300 kg kører ud ad landevejen med 100 km/t beregn bilens kinetiske energi håber for svar -
Kemi noter
ForumindlægHey alle. Er der nogle der ligger inde med gode noter til kemi C?. Fx. om vand, da det ikke kan findes i opgave basen... På forhånd tak. -
spæningsrækken - sandt?
ForumindlægI spændingsrækken er metallerne placeret efter deres evne til at afgive elektroner, hvad er forskellen på side og venstre side? Dem til højre er ældmetallerne, ældmetallerne kan opløses i syrer, er jeg helt ude? -
Diskussion!
ForumindlægHey du der med en mening ;o) Synes du det er godt eller dårligt at sammenligne musik og matematik...?? Er det okay når man beskriver musik som er lavet? og er det okay at lave musik ud fra matematiske regler? Ødelægger det musikken for dig? -
uni: Konvergens af stokastiske variable
ForumindlægHej :) Jeg skal til projekteksamen i morgen og i den forbindelse er jeg kommet i tvivl om en vigtig ting: Definitionen af konvergens af stokastiske variable er, at en følge af stokastiske variable X_1, X_2, ... siges at konvergerer mod en stokastisk variabel X i sandsynlighed, hvis der for alle... -
Konsekvensen ved at have mangel på social intelligens?
ForumindlægHej alle Hvad kan konsekvendser egenlig være hvis en person har en super høj G-faktor men mangel på andre intelligenser? på det sociale plan? -
Brændværdi Formel (eksamen imorn!)
ForumindlægHej.. Jeg vil meget gerne vide hvad formelen for Brændværdi er? og hvordan den evt. kan forklares.. Skal til eksamen imorgen, så vil værdsætte hurtig hjælp meget :) -
Ord til FSA - Dansk
ForumindlægHej, jeg vil gerne have nogle rigtige seje ord jeg kan bruge til den mundtlige eksame. F.eks som ontopoietikum som betyder lydord.. Husk at fortælle hvad de betyder.. Kom gerne med mange! -
reglement vdr eksamen
Forumindlægher til min studentereksamen skulle jeg op i religion... det hente så at jeg kom op i en tekst som vi tidligere havde læst i klassen, men som ikke var del af pensum.. så vidt jeg husker er det ulovligt at opgive tekster til eksamen som er gennemgået forinden i klassen. tager jeg fejl, således at ... -
ansøgninger m.m.
Forumindlæglige to ting 1. spiller alderen en rolle, når man søger videregående uddannelse 2. hvad gælder når man skal sende sit eksamensbevis til videregående uddannelse? enten skal skolen kopiere, eller kan man selv. og så få to andre til at skrive under eller hvad -
Utilfreds søges
ForumindlægJeg er netop i gang med at skrive en artikel, der giver udtryk for at lærere mener der er for meget tværfaglighed i det reformerede gymnasium. Det har givet udslag i nogle utilfredstillende resultater til eksaminerne. Til det ville jeg gerne stille nogle spørgsmål til en kommende 2. eller 3. g...
