Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 15761 til 15780 af 39570
-
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor... -
Udregne gennemsnit HF enkelstfag?
ForumindlægKan man ikke udregne gennemsnittet et ste dpå nettet? De links her er i forvejen passer ikke til en hf. -
Bud på interessant indgangsvinkel
ForumindlægHej med jer :) Jeg har fået til opgave at skrive en anmeldelse af et afsnit fra programmet, x factor. Kan sagtens finde på noget at skrive, men mit problem ligger i, at min artikel skal være forholdsvis kort og gerne spændende samtidigt ;) Ville derfor lige høre, om i havde nogle idéer til en ... -
Identitetsdannelse i bander
ForumindlægJeg skal snart til at skrive srp og mit emne er identitetsdannelse i bander. Vil egentlig bare høre om nogen af jer har skrevet om lignende emne før og hvad i b.la kom ind på og hvilke samfundsfaglgie begreber i synes er gode at koble på! Har i gode forslag til hvad der er mest oplagt at skrive o... -
Hjælp til AT2019
ForumindlægHej :) Nu er det tid til at skrive den sidste AT opgave for mig og denne gang er emnet "Havet". Og jeg kunne godt bruge noge hjælp til at finde på fag og underemner. Jeg har tænkt på at skkrive om "Atlantis" i oldtidskundskab, men jeg ved ikke hvilket andet fag der kunne pa... -
Please, hjælp.
ForumindlægInden terminsprøven om nogle uger har vi fået en stil for i dansk. Det er et hæfte med 6 forskellige opgaver (ligesom man får til terminsprøven/eksamen). Vi skal så vælge en af dem og afleverer om ca. 1 uge. Udenpå hæftet er der et billed af H.C. Andersen, og hæftet er fra maj-juni 2005. Jeg ved ... -
HJÆLP (DEN KOLDE KRIG) PROBLEMFORMULERING!!
ForumindlægKære alle!! jeg skal op til min sidste mundtlige eksamen i morgen (historie) og jeg kan SLET ikke få lavet en problemformulering fordi jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal koble det hele sammen. Her er mine kilder, nogen der kan hjælpe mig med at lave en problemformulering, og fortælle mig... -
Afslutning af grundforløbet
ForumindlægHej 1.g'ere,\n\nså nærmer den første eksamen sig, og for lyst til at høre hvordan jeres skole har taklet den den nye reform. \n\n\nPå min skole(IBC Kolding HH) har skolen valgt at vi skal op i en rapport, som danner grundlag for en mundtlig prøve. Vi har gennem det første semester haft 3 stu... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
Andengradsligninger - HASTER!!
ForumindlægHej.. Jeg sidder, og skal læse til mat. eksamen, som jeg skal op i nu her på torsdag (14.06.07), MEN jeg har lige et lille problem ang. nogle ligninger, da jeg har fået denne ligning: 35 = 5*x^3 .. Dette er også en potens funktion, og jeg har også tegnet den ind på dobbeltlog. papir og det hele..... -
Skal jeg droppe ud?
ForumindlægSå skete det... fik 4 til vintereksamen, da jeg havde haft spændinger i nakken, ikke kunne tænke klart og været pisse nervøs... Har indtil videre 2 7-taller og et 4 tal på beviset... Overvejer måske at starte helt forfra enten på HF eller fra 1.g, men vil gerne lige høre jeres mening. Det er som ... -
Generelle spørgsmål om programmeringssprog
ForumindlægHej besøgere. Jeg har valgt programmering C på HTX som valgfag næste år, og har et par generelle spørgsmål om faget og dets indhold. Først og fremmest: hvad er pensum? Er der noget specielt fagligt stof man skal i gennem, eller handler det mere om projektorientret arbejde? Hernæst: Hvilke spr... -
Huske matematik godt/læse op på det
ForumindlægJeg går i 3.g og har matematik på A, og skal derfor afslutte faget i år. Grundet, hvad jeg vil tro er uheldig disponering af tid, mangler vi i min klasse at komme igennem 3 emner, og der er lidt over 1 mdr tilbage til eksaminerne offentliggøres... Vi skynder os ekstremt hurtigt igennem de fors... -
HJÆLP!? Består jeg ??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
Hjælp til personkarakteristik af "Skytten"
ForumindlægHej alle derude. Jeg er igang med at forberede mig til min dansk eksamen på mandag, hvor jeg skal præsentere teksten "Skytten" som er skrevet af Kim Fupz Aakeson. Hovedpersonen Nikolaj får idéer til udstillinger og nye moder hele tiden, men hans idéer lykkedes aldrig helt. Jeg er ikke s... -
Historie fsa - hvordan foregår det?
ForumindlægHej. Jeg skal snart til eksamen i historie (jeg går i 9.) Men jeg er meget i tvivl om, hvordan sådan en eksamen foregår. Vores lærer ikke har fortalt os ret meget, andet end at vi får 40 min. forberedelse og så skal vi ind og fremlægge det emne vi har trukket. Men hvordan skal man begynde fremlæ... -
NATURFAGSEKSAMEN??
ForumindlægHej. Til sommer skal jeg til naturfagseksame og vi har i klassen endnu ikke fået grundig forklaret til os hvorledes og hvordan eksamen den er, hvilket jeg allerede nu meget gerne vil vide. Håber derfor på at nogen herinde vil tage tid til at oplyse mig om denne eksame. Så vidt jeg har forstået s... -
Supplerende matematik (Ikke bestået).. Men??
ForumindlægHej! Jeg har fra vinter-sommer 2018 læst matematik C-B, da det er et krav at have haft Matematik B på studiet jeg ønsker at søge ind på (Informationsteknologi) Jeg har dog været uheldig med en nervøs forsinket mundtlig eksamen i integralregning, og derefter en nedbrudt computer i den skriftlige... -
klagebrev
ForumindlægHej derude, Er der nogen herinde, som har klaget over en mundtlig eksamen og har fået medhold? - hvis ja, kan I så give lidt vejledning til hvordan sådan en klage skal opstilles? - evt. et eksempel? Hvis I ikke har klaget, men alligevel ved noget om det, især hvordan sådan et brev skal se ud/op... -
Fysikopgaver
ForumindlægHej jeg skal snart til årsprøve og må forberede mig. Er der nogen som har nogle gamle eksamenssæt liggende som jeg kan træne mig med. Altså kun opgaverne, ikke udregninger. Facit kunne dog godt bruges... Tak
