Studievejledning

Supplerende matematik (Ikke bestået).. Men??

05. juni 2018 af simoneliasen123 (Slettet)

Hej!

Jeg har fra vinter-sommer 2018 læst matematik C-B, da det er et krav at have haft Matematik B på studiet jeg ønsker at søge ind på (Informationsteknologi)

Jeg har dog været uheldig med en nervøs forsinket mundtlig eksamen i integralregning, og derefter en nedbrudt computer i den skriftlige eksamen (suk)

Jeg fik 02 i den mundtlige, men forventer det værste i den skriftlige.

JEG HAR DOG ET SPØRGSMÅL:
Da de inde på UG eller AAU (aalborg universitet) blot nævner at man skal have haft Matematik B, er det så nødvendigt at opnå en beståelseskarakter? såfremt man havde fået 00 i Matematik B i gymnasiet, ville man jo godt komme ind, så gælder det samme for Gymnasiel supplering? Altså at jeg stadig kan komme ind, hvis jeg skulle få 00 i den skriftlige eksamen?

Håber i kan hjælpe!

Mvh.


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. juni 2018 af SådanDa

"Alle adgangskravsfag skal være bestået, før du opfylder adgangskravene til en bacheloruddannelse på AAU.
Beståkravet er minimum 2,0 i gennemsnit på 7-skalaen (6,0 på 13-skalaen). Gennemsnittet udregnes af de karakterer i faget, der fremgår af dit eksamensbevis.Alle adgangskravsfag skal være bestået, før du opfylder adgangskravene til en bacheloruddannelse på AAU."
-http://www.aau.dk/uddannelser/optagelse/bachelor/adgangskrav/

Du skal have opnået beståelseskarakter, ja.


Brugbart svar (1)

Svar #2
05. juni 2018 af guzbak

I gymnasiet består du hvis du dumper en eksamen fordi årskarakteren kan trække snittet op til over 02. Det kan du ikke her. Hvis du har fået 02 og får 00 til den skriftlige, dumper du faget.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. juni 2018 af bummelumbumbum

Du skal bestå. Du kan dog heldigvis stadig nå at blive tilmeldt sommersupplering i faget: http://www.aalborgstudenterkursus.dk/gsk/hold

Tilmeldingsfristen er 5. juli, så du kan egentlig vente med at tilmelde dig til du har fundet ud af, om du er bestået eller ej. Jeg ved dog ikke, om du kan få SU, når du har haft faget før.


Skriv et svar til: Supplerende matematik (Ikke bestået).. Men??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.