Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15821 til 15840 af 26896
-
faktoropløsning og rødder ?
Forumindlæghej vi er en gruppe der skal arbejde med faktoropløsning og rødder her i 1.g.vi har undersøgt omkring emnet for at finde svar på hvad det er, men det vi finder er simpelthen for kompliceret... vi har en nogenlunde idé om emnet men mangler fuld forståelse.Er der nogen der kunne give os en pædagogi... -
redox reaktion.
ForumindlægHej :)Er der nogen der kan hjælpe mig med denne redox reaktion, og samtidig ikke blot skrive OT-tal, men altså også komme med en lille kort forklaring..Det der forvirrer mig er at der er 2 I'er på venstre side.. Er ellers udemærket til redoxreaktioner :)kh. Katrine IO3- + I- + (H3O) ---> I... -
Romantikken (AT)
ForumindlægHej .. jeg skal op i AT her på tirsdag i fagene spansk og historie, men har lige et par spørgsmål til romantikken. Dualismen.. jeg har læst nogle indlæg herinde, men syntes ikke rigtig at jeg forstår dem. Er der ikke en der kan give en god forklaring på dualismen? :) Napoleonskrigene.. hvilken be... -
Stationære svar ved en påvirkning u(t) = sin(2t)
ForumindlægHejsa Jeg har en overføringsfunktion H(S) = 1/(-1+s) Jeg skal finde det stationære svar ved påvirkningen u(t) = sin(2t) Jeg mener det er noget med at tage imaginærdelen 2i men jeg er meget i tvivl. Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvordan jeg løser det fra a-z på forhånd mange t... -
Brøkregning
ForumindlægHey, nogle der kan hjælpe med at løse brøkregning som dette: 2/11 ÷ 1/x 2/a - a/4a 11/3x * 9x/33 2:5/2a Er ikke så interesseret i svarert - hellere forklaringen på hvordan man gør! :-) Dybest set har jeg vel bare ikke fattet hvordan man regner med brøker med ubekndte? -
Haster - Hjælp
ForumindlægEn opgave lyder som så A. Angiv den største masse, der kan hænge i snoren ved jordoverfladen. Mit gæt er 97 kg hvad siger i ? og hvis i har et svar i er 100% sikre på så giv lige en forklaring. B. Angiv den største masse der kan hænge i snore ved månens overfalde. den ander jeg ikke hvordan skal ... -
Terminsprøve som skal rettes for fejl
ForumindlægHej jeg håber at nogen vil hjælpe mig med at rette min terminsprøve for fejl. stilen er vedhæftet og jeg har markeret mine fejl med rød og dem jeg har prøvet at rette med lilla, men de røde kan jeg ikke gennemskue. Håber at nogen vil kigge det igennem for mig og hjælpe med at rette og gerne give ... -
En ligning...
ForumindlægHejza.. Jeg har brug for hjælp til denne ligning:(x-3)^2-(x-2)^2efter at have kigget på ligningen nogle gange, er jeg blevet i tvivl om hvorvidt jeg skal ophæve den sidste parentes eller ej?Og i så fald, hvordan er det så lige jeg gør??Jeg vil meget gerne have en uddybende forklaring på løsningen... -
Snor/bølge-opgave!
ForumindlægHeeeej! Jeg har en opgave, som lyder som følgende:11.1 For en bestemt snor bevæger bølgerne sig med hastigheden 30m/s. Snorens længde er 1,20 m. Find de 3 laveste resonansfrekvenser. Vi har ikke rigtig haft om det - og jeg har grublet over den i nogle dage nu... er der en, som kan komme med en fo... -
opgaver kraft og gennemsnitshastighed
ForumindlægA) under opsedelsen følte han en kraft svarende til 4g. Hvilken acceleration svarer det til? b) selve opsendelsen til parkeringsbanen i 200km højde tog 9min. hvilke gennemsnitshastighed svarer det til? Er virkelig ikke på hjemmebane hvad der angår sådan nogle opgaver håber på hjælp og for... -
Differentialligning. Hjælp!
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til følgende opgave. Meget gerne også en forklaring af fremgangsmåden til løsningen.Betragt differentialligningen y″+4∙y′+5∙y=0Bestem svingningstiden for systemet, som beskrives ved ligningen samt forholdet mellem to maximale udsving til samme s... -
Hjælp differentialligning
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til følgende opgave. Meget gerne også en forklaring af fremgangsmåden til løsningen. Betragt differentialligningen y´´+ 4y´+ 5y = 0Bestem svingningstiden for systemet, som beskrives ved ligningen samt forholdet mellem to maximale udsving til samme side. Håber nogen kan... -
Hvilken retning går pH
ForumindlægSpørgsmålet lyder: I hvilken retning påvirkes ferskvandsedimentet af reaktionen med nitrat: I ferskvand bruger organismerne nitrat under frigørelse af ammoniak. Hvordan undersøges hvilken retning en pH påvirkes? jeg har et gøre med: CH2O+NO3-= CO2 + NH3 Gerne med forklaring, det... -
Differentialligning
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til følgende opgave. Meget gerne også en forklaring af fremgangsmåden til løsningen. Betragt differentialligningen y´´+ 4y´+ 5y = 0 Bestem svingningstiden for systemet, som beskrives ved ligningen samt forholdet mellem to maximale udsving til samme side. Håber nogen ka... -
værdi b
ForumindlægHej Håber nogen kan hjælpe En parabel har ligningen y=0.5x^2-0.5x-3 og en ret linje har ligningen x=1.5x+b bestem den værdi af b, hvor parabelen og linjen har netop et fælles punkt. Mangler virkelig hjælp til denne her. gerne med forklaring på hvad gør skridt for skridt -
Pose med Blyhagl
ForumindlægHar en opgave jeg gerne vil have lidt hjælp til, for bedre at forstå den.En pose med blyhagl.Vægt : 1996gBliver kastet 30 gange fra 1,65m højdet-start er 22,5gradert-slut er 26,2graderFind blys varmefylde lyder opgaven på.Nogen der kan hjælpe mig?? Vil gerne have en forklaring sammen med løsninge... -
brøker helpp..
ForumindlægHvordan regner man disse opgaver ud.. vil gerne have gode forståelige forklaringer 1 ) 6 * 2/9 og 1 2/9 * 4 3/4 2) 5/9 :9 og 2 5/7 : 3 5/9 3) 7 1/6 - 5 7/8 og 3/5 - 1 3/7 4) 2 1/2 + 2/7 og 3 3/8 + 2 4/7 -
Tysk grammatik
ForumindlægEr der evt. nogen der kunne give en god forklaring til tysk grammatik?Jeg har prøvet flere gange men jeg forstår ikke en disse. Jeg ved at det er noget med hvilket køn det er osv.Men det gir ingen sammenhæng for mig.Jeg gætter mig frem, men ofte skal det være i en helt anden form.Er der en god (f... -
KHCO3 - hvad er det..?
ForumindlægJeg skal svare på hvorfor dette stof er tilsat noget vand i et forsøg ang. fotosyntese (laaang forklaring - så den slipper I for!).Men umiddelbart er det ret svært for mig at svare på, da jeg overhovedet ikke aner hvad dette stof er, og hvad det gør godt/dårligt for!Nogle der ligger inde med den ... -
Isn't eller aren't?
ForumindlægJeg sidder og skal lave en engelsk opgave og jeg skal indsætte "isn't" eller "aren't" i følgende sætning: "There (isn't/aren't) anybody in the shop. Hvis i har i forklaring på hvorfor der skal stå hvad, så ville det være et plus! På forhånd tak :-)
