Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15841 til 15860 af 19441
-
3g's opgaver
ForumindlægHvordan er det gået med 3g's(og 2hf's for den sags skyld) opgaverne i det danske land? Selv fik jeg 10 i engelsk om Hamlet -
Bjerrum diagram - beregn pH værdien
ForumindlægHejsa Man har reaktionen for titreringen mellem Calciumcitrat og saltsyre: Ca3(C6H5O7)2(s) + 6 HCl ----------> 2 C6'H8O7(aq) + 3 CaCl2(aq) Ved ækvivalenspunktet er der forbrugt 20,6 ml 0,1 M HCl Der har følgende bjerrum Diagram: http://peecee.dk/upload/view/166155 Så er opgaven: Beregn pH ... -
Tyske sætninger...
ForumindlægHeiii :O) er der en der godt lige vil kigge på mine oversættelser.... 1. Mit hus er gammelt. 2. Hvor køber du din kaffe? 3. Han giver sin moder blomster. 4. Hun giver sin moder chokolade. 5. Jeg sender vore forældre et brev. 6. Købmanden sælger min moder chokolade. 7. Han vil sende sin ordre i m... -
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
Vektorer, planen beta.
ForumindlægHEJ Jeg er interesseret i at vide om jeg kan benytte formlen dist(Q,alfa) =( I ax1 + by1 + cz1 + d I) / √(a2+b2+c2) til besvarelse af den første opgave, da den jo omhandler planen beta og ikke alfa. -
Cylinderrør
ForumindlægHej, Se vedhæftede billede, Jeg er først og fremmest i tvivl, om det er et cylinderrør. Er det det? OG desuden, hvad står R for? :) -
Løst eller sammensat verber korrekt?
ForumindlægLøst sammensat Aufgeben Anpassen Umringen Fast sammensat Untersuchen Überwachen Wiedersprechen Durchschneiden Har jeg placeret verberne korrekt? -
Reducer (ab)*(a+b)-(a-b)^2
ForumindlægReducer (ab)*(a+b)-(a-b)2 -
mest velbetalte jobs.
ForumindlægHej :) Jeg er 16år og er gået lidt i stå med alt det kariere fis. rent ud sagt er jeg ligeglad hva for et arbejde jeg ender med så længe lønnen er go :P så ville høre om nogle vidste hva de mest velbetalte jobs er (standartløn). Håber i kan hjælpe - Lasse -
God musik
ForumindlægHejsa Jeg sidder syg her i min stol og keder mig, så jeg tænkte, det kunne være sjovt at høre, hvad I synes om af musik. Det behøver ikke at være bands, som I er ultimative fan af men gerne bare noget nyt musik, i for nyligt har opdaget og synes godt om. Jeg selv er begyndt at holde lidt af The ... -
egenvektor
ForumindlægA= har egenværdierne -1 , 0 og 2 men ved ikke hvordan man finder egenvektorerne hvis vi tager -1 skal man løse: A-λ*I = A-(-1)*I = A*I men får bare ikke det rigtige med rækkeoperationer... -
Adverbium eller adjektiv?
ForumindlægEr BEASTLY i dette tilfælde et adjektiv eller et adverbium?: Most of the cabinet colleagues I have spoken to feel unhappy about speaking disloyally of him. They still admire his values and his courage. They dont want to be BEASTLY. -
Nye studenter har flere muligheder end de gamle
ForumindlægNå så er det min tur til at komme med min mening. De nye studenter har muligheder for at gange op for b-niveau på tilvalg med 1,5 og tværfaglig opgave med vægten 2 Man kan have op til 5 tilvalgsfag. De gamle studenter har ingen bonus muligheder for at gange op, og slet ikke hvis deres studenter... -
Kørerkort
ForumindlægHej.. Jeg ved godt at det ikke har noget med lektier at gøre, men er bare nysgerrig. Dem som har kørerkort, bestod i den praktiske første gang, hvis ikke, hvad var jeres fejl? -
Det giver ingen mening - matematisk "gåde"
ForumindlægJeg faldt i dag over følgende matematiske historie, som jeg har undret mig over lige siden. Den lyder sådan her: 3 piger ønsker at dele en flaske vin. De går ned i vinhandlen og finder en flaske til 30 kr. De giver vinhandleren 10 kr hver, og går hjem for at nyde vinen. Da pigerne er gået finder... -
a4. Svære til folk som mener de hr forstået fysik på et basalt niveau :D
ForumindlægHer er nogle opgaver til dem der ønsker en fremtid indenfor fysik /astronomi:D. 1 (den nemme). Når vi man observerer galakserne, ser det ud som om alle fjerner sig fra os. Men hvorfor er vi så ikke i centrum af universet? 2. Hvis det antages at universet er tomt og kun indeholder én eneste elek... -
Pyramidestub
ForumindlægHej SP Jeg skal bestemme den indre vinkel mellem fladerne i en kvadratisk pyramidestub. Jeg har vedhæftet et billede af opgaven. Tak for hjælpen på forhånd! -
Impedans
ForumindlægHej! jeg er igang med et opgave, om at forklare hvad er en impedans, hvordan det kan bruges til dagligdagen og hvordan det kan beregnes ? Men har søgt lidt på nettet, men har svært ved at finde ud af hvad det endelig er for noget og hvordan man kan beregne det. det eneste jeg er kommet frem til ... -
Valg
ForumindlægSå er det afgjort, hvem der er vores statsminister og bla bla bla (jeg beklager dovenskaben) Hvad mener I om gårsdagens resultater? Var det det I forventede/havde håbet på? Synes det var indlysende, allerede en time før selve "afgørelsen".... Mussy06 ;D -
Lidt kombinatorik+sandsynlighed
ForumindlægHej Jeg har lavet et stamtræ over en familie. Jeg har beregnet sandsynligheden for at et forældrepar får hhv. et sygt barn, et rask barn og et barn som er bærer af sygdommen til at være hhv. 1/4, 1/4 og 1/2. Jeg skal bestemme sandsynligheden for, at jeg får netop denne sammensætning af ...
