Søgning på: SRP historie. Resultater: 15921 til 15940 af 22627
-
AT - HEROIN
ForumindlægHej, videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger jeg har tænkt mig at skrive om "Heroin" (blev fremstillet første gang i 1874) i AT. Fagene er psykologi og biologi. I biologi ville jeg kigge på hvad der sker med ens krop når man tager heroin. Mit problem er psykologi - er... -
AT - hermeneutikken, induktion eller deduktion?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, om hermeneutikken bruger induktion eller deduktion? Jeg vil mene at hermeneutikken bruger induktion. Man kan vel sige at fortolkningen er empirien. Og når man så har nogle fortolkninger som peger i samme retning, har man opnået forståelse (en teori). Hænger dette sammen,... -
AT-Eksamen!
ForumindlægHej.. Jeg står og er rigtig nervøs nu: Jeg har overvejet at have en diposition der er således: Problemformulering Konklusion - herunder metoderne studierapport overvejelser om spg til videre undersøgelse Men men men, er meget nervøs for om metoderne indgår på en integrret nok måde! er der nogle ... -
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
Ret en dårlig tekst.
ForumindlægTjek lige den her tekst ud. Den er lidt for dårlig. :) Er der nogen der kan skrive det på en mere prof måde? :P Jeg arbejde i en Lacoste butik i sommerferien 2008, hvor jeg stod helt alene i butikken for første gang. Min chef regnede ikke med at jeg kunne sælge for særlig meget, idet at vi snart... -
Egnet til gym, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg går på 8.kl og jeg har et gennemsnit på ca. 4 ville gerne vide hvordan kan man blive egnet til gymnasium, altså jeg ved godt jeg skal have et bedre gennemsnit, men det handler jo også om hvad min lærer synes, om jeg er egnet eller ikke, hvordan kan jeg vise dem at jeg vi... -
Det postfaktuelle samfund
ForumindlægJeg er ved at skrive AT om medicinsk cannabis, hvor jeg skriver i biologi og samf. Jeg skal inddrage det postfaktuelle samfund, men hvordan hænger det sammen med medicinsk cannabis? Håber nogen der kan hjælpe Mvh Cecilie -
Rettelse af enkelte tyske sætninger.
ForumindlægEn rar sjæl, der kunne bruge 5 minutter på, at rette nogle tyske sætninger i gennem? -
IB? Er det godt? Og kan jeg klare det?
ForumindlægHvordan er IB? Hvor meget økonomi er der på IB? (Jeg er meget interesseret i finans og økonomi) Kan man uden problemer f.eks tage en IB og bagefter en Cand. polit, eller en cand.merc? Jeg har en engelsk far som jeg dagligt snakker engelsk med. jeg får 12 i skrifligt engelsk og 10 i mundtligt eng... -
300 timer kristendom!!!
ForumindlægJeg var ind på Information hjemmeside, og der læste jeg at folkeskole har fra 1 klasse til 9 klasse 300 timer kristendom, der må jeg bare sige at det er vanvittig, for jo kristendom har være vigtige i Danmark før, men det er det ikke mere, så skulle man ikke ændre de 300 timer man bruger på krist... -
Projekt Bahrain
ForumindlægJeg arbejder for tiden med et projekt, hvor vi har fokus på de oprørske lande lige for tiden. Her har jeg fået Bahrain, og da det ikke lige er det land, hvor man kan finde mest relevant stof omkring, så ville jeg høre om nogle herinde har arbejdet med Bahrain, eller på anden måde har erfaring me... -
Mellem Fantasi og Virkelighed
Forumindlæghej trak Mellem Fantasi og virkelighed til dansk eksamen nogle der eventuelt kan gå ind og hjælpe mig med en billede analyse af ``the Birthday´´ af Marc Chagall ? -
Nå at lave alle lektier på stx..
ForumindlægHej har i råd til hvordan man når at lave så mange lektier som muligt? og hvor mange lektier lave i? tak på forhånd -
Fourier analyse af periodisk bevægelse
ForumindlægHej! Jeg er i gang med min SRP og mit emne er Fourier analyse af periodisk bevægelse. I den forbindelse har jeg udført et forsøg, hvor jeg, med en bevægelsescensor har optaget en fjeders bevægelse, både dæmpet og udæmpet. Jeg har så selvfølgelig graferne. Jeg har desuden udført et andet forsøg... -
Cosinus- og Sinusrelationerne
ForumindlægJeg skal i niende klasse skrive en større skriftlig opgave à la den i 3.g :~) Denne skal skrives i løbet af første halvår i niende klasse, og skal altså afleveres lige inden juleferien, hvorfor forventningerne til denne opgave er stor, idet der forventes at den er er overordentlig gennemarbejdet ... -
T-hjælperceller og B-hjælperceller?
ForumindlægJeg har problemer. Jeg er ved at skrive mit SRP, og jeg er gået i stå efter at to troværdige kilder giver modstående svar. Den første kilde siger: Når en makrofag har fagocyteret en mikroorganisme/fremmed celle, præsenterer den antigenerne for T-lymfocytterne. Når disse så genkender et antige... -
En lille stil på 1 side - Til imorgen!
ForumindlægHej med jer, har fået at vide at i er nogen som hjælper med nogen ting men ikke forstår og når man ikke er sikker. Så er jeg ved rigtige vej. Jeg har skyndt mig meget at lave den her stil, da vi fik den for først idag og skal afleveres igen imorgen, så jeg spørge jer om i ville tjekke om der er s... -
Rettelse af referat.
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en referat af bogen Flugten. Jeg håber i vil rette mine fejl. Flugten Anden verdenskrig 1440. Paul og Rosie var på flugt sammen med Clarke, fordi at nogle tyske agenter jagtede dem. Clarke, havde stjålet nogle hemmelige tegninger af en kommunikationsradio som mange tysk... -
Polære koordinater
ForumindlægThe 2-body-problem. Hej alle derude. jeg er i gang med at lave SRP, og jeg har om det nye verdensbillede i renæssancen. Jeg kæmper med beviserne for Keplers 3 love ved brug af Newtons 2. lov. Jeg har været igennem alle beviserne, men jeg vil gerne uddybe dem mere ved at inkludere the ... -
Drømmen er ved at være død!
ForumindlægHej med jer. Som udgangspunkt ved jeg ikke, hvad jeg ønsker med dette indlæg ikke andet end måske lidt trøst, og en person der måske har oplevet det samme som jeg. Sagen er at jeg havde et snit på 10, hvilket er fornuftigt nok til at komme ind på jura på hhv. aau og au, hvor adgangskvotienten ...
