Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15921 til 15940 af 17507
-
Ide til biologiopgave i 3.g?
ForumindlægHej!Jeg vil gerne skrive min 3.g opgave i biologi! Jeg interesserer mig specielt for (molekylær) genetik og biokemi, men da jeg kun har kendskab til disse emner via gymnasiet er det lidt spagt med ideerne til et godt projekt. Måske nogle fra universitet kunne give mig nogle ideer? Jeg overvejer k... -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Gæt et tal
ForumindlægPolitikken har lavet en konkurrence, hvor man skal gætte et tal. Den, der kommer nærmest, vinder 5.000 kr. http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=395329 I kunne passende skrive her, hvilket tal I vælger og jeres bevæggrunde. - Det er nemlig ikke så simpelt endda.. -
p/q metoden
Forumindlægx3-x2-14x+24=0Jeg tror P= 24, 12,8,6,3,2 og 1,q ved jeg ikke hvad er 2x3-x2-17x-14=0jeg får gættet x=3,5.derefter i division kan jeg ikke få den til at gå op, jeg ender med en rest på -12,25.... kan det være rigtigt? -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Waterhouse tiltrådt posten som opgaveredaktør i dansk og engelsk. Udover Waterhouse er der følgende opgaveredaktører:Frodo i Kemi, Matematik og NaturfagGogO i DanskMichael.padowan.dk i Tysk, Matematik, Naturfag og Fysik. Vange i EØ, IT og SamfundsfagDuffy i SpanskFingersen i Enge... -
Afstemning: FY vs. KE
ForumindlægHej med jer...Jeg vil gerne lave en aldeles uvidenskabelig afstemning mellemFYSIKogKEMI.I min klasse med MA A, FY B og KE B er der nemlig 68%, der bedre kan lide FY i forhold til KE.Hvad med jer? -
USA - en evig magt?
ForumindlægHej allesammen.Vi havde idag i klassen en spændende diskussion omkring USA og deres magt.Jeg kunne godt tænke mig at stille jer samme spørgsmål som vi belv stillet, også høre jeres mening:"Vil USA også fremover være verdens klart stærkeste stat og vil unipolariteten være ved?"Glæder mig... -
Tøjdesigner - Designskolen
ForumindlægHej alle :) Jeg er en DAME (lol) på 22 år og jeg er meget i tviel om hvad jeg skal uddanne mig som og så alligevel ikke... Det som jeg mest kunne tænke mig at være er at være tøjdesigner for hvis der noget jeg VED jeg kan så er det tøj. Jeg er en der går modstrømmen, og har fået meget ros fo... -
Økonomi på Universitetet
ForumindlægHvad skal der til for at studere økonomi på uni, og hvilke fag er gode at have haft før?`Hvor meget skriftlig arbejde er der, og er det et hårdt studie?\n\nPå forhånd tak. :) -
Lysstråle til torsdag d. 23/3
Forumindlæghej kære alle sammenhar et par problemer med min afleveringer, nogen af dem har jeg selv lavede, men nogen af dem ku jeg slet ikke finde ud af, (nok fordi vi ikke har haft ret meget om det), håber I vil hjælp mig. det vil være stor hjælp. glæder mig at hører fra jer.please help me:(her er de opga... -
Hjælp til rettelse!
ForumindlægHeyHar netop skrevet en mindre tysk rapport om kz-lejre, (ca. 3 siders brødtekst), og tænkte derfor på, om der var nogen der lige gad og kigge den igennem? På forhånd tak-Pede c",) -
Giver man censor hånden?
ForumindlægHej alle!Er kommet helt i tvivl; giver man lærer og censor hånden, eller siger man bare pænt "hej"?? -
Er jeg den eneste som ikke gider at læse mere??!
ForumindlægHejJeg føler bare at jeg IKKE gider at læse mere. Ærlig talt, jeg er endt i en tilstand hvor jeg bare har lyst til at sidde og tude, fordi jeg ikke orker det mere. Jeg bliver student her på tirsdag efter en religionseksamen, men jeg gider bare ikke læse mere... total lort! Jeg ved heller ikke hvo... -
Info fra uni
ForumindlægHej...Jeg er optaget på ruc fra i år og har også bekræftet, at jeg ønsker studiepladsen. Derfor undre det mig, at jeg ikke har fået noget infomation om mødested osv. I brevet d. 28. juli stod der, at jeg vil få mere information i løbet af august. Der stod også er der er studiestart d. 23. august.... -
IB-elev søges
ForumindlægJa, overskriften siger alt...Jeg søger en IB-studerende som kan hjælpe mig med nogle spøgsmål mht. studiet, her over studi.Jeg har forskellige spørgsmål, som jeg ikke vil skrive ligenu, men efter jeg har fået svar.Jeg sætter stor pris på hjælpen!!:) -
Kvoter i DK
ForumindlægHvad mener I om denne nyhed??http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4618682.html Politikerne ønsker at lave en kvote for antallet af udenlandske studerende i Danmark. Det er et spørgsmål, om det overhovedet er lovligt iht. EU-retten, men det er en anden debat. Mener I det er den rigtige vej at gå... -
Kovarians - Cov(1+X,Y-2X)
ForumindlægPrøver at løse Cov(1+X,Y-2X), specificeret på vedhæftede screenshot. Jeg ved at; Cov(X,Y) = E{ (X-EX)*(Y-EY) } EX = 2, EY = 3/16 Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre herfra.... -
Bagud - indhente pensum?
ForumindlægHej SP. Sagen er, at jeg desværre, lige her inden 2. standpunkt i 1.g føler mig enormt bagud. Jeg ved ikke hvordan jeg skal indhente tingene, når mine lærere ikke har udfyldt studieplaner mm. Derudover har jeg heller ingen idé om hvordan jeg skal sætte mig ned og så komme i gang. Mit overskud er... -
Det naturlige hieraki
ForumindlægFørste skoledag. For mit vedkommende var det starten på mit sidste gymnasieår, for 1.g’erne var det starten på det første. Som den ældste, som den øverst placerede i skolehierarkiet, som den evigt privilegerede og som den der bare må, var det en fornøjelse at byde de nye ’puttere’ velkommen til s... -
Er min f'(x) rigtig?
ForumindlægJeg har denne funktion: (3x-12)/(x+1) Er min f'(x) rigtig? f'(x)= (3)*(x+1)-(3x-12)*1 / (x+1)^2 = 3x+3-3x+12 / (x+1)^2 = 15/(x+1)^2 Er det her rigtigt? Jeg skal jo til at lave monotoniforholdene for denne funktion, og derfor skal jeg jo sætte tæller=0! Men kan man det, n...
