Søgning på: antal eksamener. Resultater: 15961 til 15980 af 22257
-
Definerer A, B, C niveau eller år?
ForumindlægHej, Jeg er lidt uenig med min veninde i forhold til STX. Hun mener: At efter grundforløbet i 1.g (efter jul), så bliver alle de fag, som du skal have på A eller B niveau - på A eller B niveau. Jeg mener: At i 1.g er dine fag på C-niveau, i 2.g er de på enten C eller B niveau og i 3.g er de på... -
Henfaldsskema
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med nogle opgaver..?45. Guldisotopen 198 79 Au er betaradioaktiv. Opskriv henfaldsskemaet.46. Plutoniumisotopen 239 94 Pu er alfaradioaktiv. Opskriv henfaldsskemaet. Alfapartiklens energi er 5,15 MeV. Beregn dens hastighed.47. En Co-kanon indeholder 43 g Co-60. Hvo... -
HJÆÆÆLP ! :D
ForumindlægFysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette . -
Eksp. aftagende funktion
ForumindlægHvordan finder jeg en forskrift for en eksponentielt aftagende funktion, når jeg kender følgende? :Halveringskonstant (T½) = 3Funktionen starter i punktet (10,8) (den er defineret for x E [10;inf[ )Det er ret lang tid siden jeg har haft om exp. funktioner, så kan ikke rigtig huske det helt store.... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med to matematikopgaver, som jeg overhovedet ikke kan forstå. Er der nogen som kan regne dem ud og fortælle meget nøjagtigt hvad det er man skal gøre? Opgaverne lyder: - En given eksamen består af tre uafhængige dele. Eksamen er bestået, hvis man består to af delene. a) Hvad... -
24-års reglen
ForumindlægHvad er 24-års reglen?Har den noget med tvangsægteskaber at gøre? -
sammenlign
Forumindlæghej jeg har lagt et billed jeg kan ikke lave det..jeg håber nogen vil hjælpe mig med det tak -
titreringsareaktionen
ForumindlægJeg har et spørgsmål som lyder: Ved hjælp af titreringsareaktionen kan stofmængden (n) af NaCl findes. Jeg har titreringsareaktionen Hvordan finder jeg ud af hvad stofmængden er NaCl er? Er der en bestemt formel man skal bruge, eller?? -
Fysik disposition til fsa mundtligt
ForumindlægHej, jeg vil lave en fysik disposition til fsa mundtligt og er ikke helt klar over nogle ting. Det ville være godt, hvis der var nogen der kunne hjækpe mig. Det skal jeg have hjælp til: Saltkoncentration og massefylde Stærke og svage syrers egenskaber Bestemmelse af syreindhold ved titrering St... -
optagelse på KU, jura
ForumindlægJeg vil gerne søge ind på jurastudiet her om ca. 3 uger, men tanken om at jeg IKKE bliver optaget stresser mig virkelig meget.. de kræver et gennemsnit der lyder på 6,4 og mit kommer ca. til at være 6,6 efter mine beregninger, men man kan jo ikke vide det uden man har været til den sidste eksamen... -
chi i anden
ForumindlægHej Jeg er i gang med at beregne chi i anden opgaver. Men er gået lidt i stå. Opgave a har jeg lavet. Men i opgave b og c forsåtr jeg ikke hvordan de får de 13,10 i b og 14, 7 i c. Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak! -
Adgangskvotienter 2012
ForumindlægHej derude! Jeg vil til sommer meget gerne søge ind på CBS for HA(jur) eller HA(almen), Fra 2010-2011 steg adgangskvotienten rigtig meget! Det skaber lidt tvivl for min sikkerhed for at kunne komme ind til September, Snittet på HA(jur) var 7,6 kvote 1 og 6,8 i standby HA(almen) va... -
f '(x) af denne funktion
Forumindlæghejsa jeg skal bestemme f'(x) til følgende funktionI=k*(h/(h^2+0,75^2)^1,5 hvorefter jeg bagefter skal bestemme h.Nogen der vil hjælpe? -
Kumuleret frekvens
Forumindlæg1. Er der en der kan forklare mig hvad kumuleret frekvens i % er? Forstår det ikke helt?2. Jeg skkal snart til årsprøve i mat, men har lidt problemer med brøker. Er her en der har et godt link til, hvordan jeg kan lære det/blive bedre til det. På forhånd tak herfra.:) -
find n ved hjælp af logaritmefunktionen
ForumindlægHejsaJeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik på c-niv. Jeg vil meget gerne have hjælp til at beregne n i annuitetsopsparingsformlen og i gældsformlen, hvis i gider at skrive ned lige nøjagtig, hvad i gør ved begge 2 alså både for opsparing og lån, for jeg er ike så god til a... -
Strukturisomere
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og prøver at løse nogle opgaver - men er gået i stå, eller rettere jeg er i tvivl om følgende:Nævn alle de alkoholer, der er isomere med pentan-1-olJeg er kommet frem til følgende:Pentan-2-olPentan-3-ol1-methylbutan-1-ol2-methylbutan-1-ol3-methylbutan-1-ol2-ethylpropan-1... -
Ulighed i sundhed
ForumindlægUdfra denne artikel skal jeg finde ud at komme med mulige forklaringer på hvorfor rige og uddannede tilsyneladende er bedre stillet mht. sundhed mv. end folk fra lavere sociale klasser. Inddrag relevant teori: Ritzaus Bureau, 29.10.2011 Rige og uddannede overlever oftere kræft ... -
hjælp til DNA hurtigt
ForumindlægHej hej er der ikke nogen der kan hjælpe mig hurtigt, sidder til 24 timers eksamen, og er blevet lidt forvirret med noget hel basal viden! I vores kromosomer som der er 23 par af, er vores DNA, og kromosomerne er i vores celler ikke? er alle 46 kromosomer i én celle? og så er der bare en masse ko... -
Analyse af digt .. Hjælp!
ForumindlægHej alle.. Jeg har et digt fra Tove Ditlevsen. Jeg har prøvet at analysere men det er til eksamen og jeg vil gerne gøre det ekstra godt. Jeg ved I bare kan give mig hjemmesider osv. til hvordan man analysere, men nu har jeg taget lidt af digtet. Der bor en ung pige Der bor en ung pige i mig... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægHej med jer,Hvad synes i om en årskarakter+eksamensgennemsnit på 7,8?
