Søgning på: SRP historie. Resultater: 16001 til 16020 af 22627
-
Kan jeg klare STX med mit gennemsnit?
ForumindlægTror I godt jeg kan klare STX, Århus Katedral, med mit gennemsnit på 7.9? Jeg er vurderet uddannelsesparat. Jeg er bare ret bange for at det vil blive et for højt niveau!? (Katedral er jo en af Danmarks bedste gym) Jeg skal studere en Naturvidenskabelig retning. Håber nogen der studerer/har... -
oversættelse
ForumindlægHejsa, kan nogen oversætte dette stykke? Uden at bruge google oversæt for der forstod jeg ingenting. "The Sour Krout the Men at first would not eate untill I put in pratice a Method I never once knew to fail with seamen, and this was to have some of it dressed every Day for Cabbin Table, ... -
Hjælp til konklusion og måske rettelse
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Traduction et des questions - haster ikke
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg vil meget gerne have hjælp til at forstå fejl (og rette dem) i denne tekst :) Oversættelse Originaltekst: ”La francophonie” er navnet på organisationen ”frankofonien” og dækker over de lande med sproget fransk. Mange mennesker – ca. 170 m... -
rettelse
Forumindlæger total lost i denne "lille" historie.(oversættelsen er meget meget svær at forstå!)tysk-danskLoni sah diese Helga an. Sie hatte sich die Frau, mit der Vater sich so oft traf, immer ganz anders vorgestellt.Die Frau gab Loni das Bild zurück. Sie entdeckte die vielen Bücher im Regal.Dann... -
Litterær artikel - Knud Sørensen
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om nedestående digt af Knud Sørensen, "Tilbageblik om en del årtier" og "Jylland mellem tvende have" af H.C. Andersen. Andersen digtet har jeg fint styr på, men jeg er løbet ind i lidt problemer med Knud Sørensen. Er der nogen der har en idé... -
Oversættelse - Dansk -> engelsk
ForumindlægHej Ville være en stor hjælp hvis nogen kunne se disse sætninger igennem. På forhånd tak! 1. De møbler, han valgte, var meget dyre. - The furniture he choose was very expensive. 2. Det er ikke din mobiltelefon. Det er vores. - It's not you're cellphone. It's ours. 3. No... -
Er det kun mig som er træt af karaktere?
ForumindlægSå skete det igen, det blev eksamenstid og med et tryllesalg er alle straks mere liderlige end damen i huston 500... Eksamen gør efter min mening det grimme ved folk, jalouxi og misundelse kravler frem fra den sten hvorunder de har gemt sig siden årskarakterene og begynder ellers at hærge igen...... -
Plat/Krone: 2 Krone 1 Plat
ForumindlægHej Hvad er sandsynligheden for at kaste 2 kroner og 1 plat. Jeg vil gerne have det skåret MEGET ud i pap tak. -
Valg af studie computer?
ForumindlægJeg skal til at starte på gymnasiet her efter sommerferien, og jeg skal ud og købe en ny computer til skolestart. Jeg har kigget på en Zenbook fra Asus og enten Lenovo yoga pro 2 eller 3. Den eneste store forskel på de 2/3 computere er tastaturet og skærmen. Hvad har i oplevet med disse compute... -
Bøger om Kryptologi
ForumindlægHej jeg har fået emnet "Kryptologi med fokus på 2. verdenskrig" Hvor jeg bl.a. skal komme ind på: Kryptosystemers udvikling gennem historien. Anvendelse og brydningen af Willards System ENIGMA maskinens opbygning og hvordan polakkerne brød koden. ENIGMA maskinens betydning for slaget om... -
Fodnoter ?
ForumindlægNu har jeg læst en række historie opgaver igennem her på siden, og sidder nu tilbage med et lille (ubetydeligt) spørgsmål: Hvad er det med disse fodnoter, skal de sidde efter hver linje, og gennem litteraturhenvisninger underbygge ens teorier, eller er det efter hvert afsnit, eller er det udlukke... -
Hjælp til oversættelse af én sætning
ForumindlægNogle af jer hjælpsomme mennesker, som vil komme med deres tiltrængte bud på en oversættelse af: Mens filmen bliver fortalt ud fra den unge lærerkandidat Daniels synsvinkel, foretrækker Selim, at skilde historien ud fra de to kvinder Melek og Julius' synsvinkel, og således opstår nye møde... -
The cardboard box
ForumindlægHejsa alle sammen!Er der nogle af jer der kan hjælpe mig?Jeg skal skrive en stil over "The cardboard box", som skal omfatte en slags beskrivelse om hvordan teksten er en typisk Sherlock Holmes historie. Hvis der er nogle, som har noget til teksten, så pleace hjælp!!!Jeg aner nemlig ikke... -
Keplers love
ForumindlægHejsa Jeg skriver et studieretningsprojekt om Kepler og Keplers love, med fysik som hovedfag og historie som bifag. Et spørgsmål jeg har utrolig svært ved at gribe an lyder: Analyser hvorledes Kepler fandt frem til sine love ud fra Tycho Brahes målinger. Jeg har ingen ide, om hvordan jeg skal tac... -
Middelalderen emnevalg!
ForumindlægHej folk. Jeg skal skrive en synopsis meget snart, men har ikke rigtig kunnet vælge et emne indenfor middeladeren op til 1215 i Europas og verdens historie. Er der nogen af jer der har gode ideer til hvad jeg kunne skrive om? Jeg kan ikke komme på nogle emner ..! Håber på nogle gode... -
sekundær litteratur
Forumindlæghej alle sammen jeg er blevet lidt forvirret med hensyn til det der såkaldte sekundære litteratur man skal have med i sin opgave. altså sådan som jeg har forstået det er det endten en analyse eller en anmelddelse af ens primære tekst.. men hvordan sulan skal man lige sætte den sekundre tekst i... -
Historieeksamen
ForumindlægJeg er kommet i den "heldige" situation at jeg skal op i historie i morgen. Så jeg vil høre om man kan komme op i en periode?? og i det tilfælde hvad får man så som billag???Vi har også en del økonomi i pensumet. Fx ved økonomiteorier er der kun så figurer, kan vi også komme op i det??H... -
tysk...
ForumindlægHey..sidder og laver en tyskafl.til i morgen, men kan ikke finde ud af disse sætninger..."snehvide og askepot er firgurer, som børnene kan identificere sig med.Der er mange lege, der bygger på disse historier, som uden tvivl formidler almenmenneskelige erfaringer.erd er nogle der gider at hj... -
Old... + His...
ForumindlægHejsa!Er der nogle af jer, der har nogle noter til "Odysseen" - refaratter eller ligende...?Og derudover... vi har i øjeblikket om Danmarks historie og herunder Økonomien - hvilket er meget kedeligt ellers så det bare vores lærer, der gør det kedelligt... men er der nogle, som har nogle...
