Søgning på: erhvervsøkonomi case 1. Resultater: 16001 til 16020 af 152771
  • 3 hurtige om Odysséen

    Forumindlæg
    1. Hvorfor hedder den Odyssé?2. Hvornår skrev Homer den ned?3. Hvad hed dem der fortalte historien, hvorfra Homer hentede inspiration?
  • Løs ligningen

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ikke så god til det med at isoler. Er der derfor nogen der kan hjælpe mig med at isoler t: (2+1t) - (4-1t) - 2(-1+0t) = 4 Tak på Forhånd!
  • Rumfang

    Forumindlæg
    Heii i min opgave stå der at min mini pyramide skal laves i målestoksforhold 1:2000 og så skal jeg finde rumfang af den mini pyramide hvordan gøre jeg det, kan i hjælpe.
  • Kort mat isolering

    Forumindlæg
    Hej... Hvordan isolerer jeg sin(c) i denne ligning: sin^2(C)+ cos^2(C) = 1.. nogen er ved hvorfor det det er sinus og counsinus i anden...? på forhånd tak..
  • Matematik

    Forumindlæg
    Faktoriser* tæller- og nævnerpolynomierne i følgende brøk. Brug din faktorisering til at forkorte brøken. Husk at finde brøkens definitionsmængde også. f(x)= x^3 - 10x^2 - x + 10 --------------------- 3x^2 - 24x - 27 *(Skriv begge polynomierne om til parenteser, som ganges sammen. Du skal b...
  • Talgåde

    Forumindlæg
    Man har 100 døre, som er nummererede med tallene fra 1 til 100. Til at starte med er alle døre lukkede. Nu udfører man følgende prcess: 1) Begyndene med dør 1 åbnes alle døre. 2) Begyndende med dør 2 lukkes hver anden dør. 3 ) Begyndende med dør 3 ændres hver tredje dør, så en lukket dør åbn...
  • NG

    Forumindlæg
    Hej alleamme . Jeg har lige et spørgesmål, som jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med . Grundvandet finder man i en dybde på højst 1 m ( i Berlin) - hvilke problmer giver det i forbindelse med store bygge- og anlægsopgaver?
  • 2 ubekendte

    Forumindlæg
    Jeg skal finde løsningen af en linning med 2 ubekendte, og jeg kan slet ikke kommer igang. liningen er: (I) y + x = 1 (II) x + 2y = 8 Hvad gør jeg?
  • Parabel

    Forumindlæg
    Hej igen, har endnu et spg. Hvordan løser jeg denne opg ? parablen med ligningen y=x^2-6x+c går gennem punktet p(1,-4) bestem c ?
  • differentialkvotient

    Forumindlæg
    vis, at linjerne med ligningerne y=2-2x og 4x-8y+1=0 er ortogonale tangenter til parablen med ligningen y=-0,5x^2. beregn koordinaterne til rørings punkterne.
  • Mat b - delta y

    Forumindlæg
    x + 1 f(x)= ------- x - 3 Vis vha. delta y at f er kontinuert i 5 Gør rede for, at f er kontinuert.
  • Helium

    Forumindlæg
    Hejsa! Kom til at tænke på, hvorfor Helium egentligt står i 1. Hovedgruppe? Et dumt spørgsmål, men håber at nogle vil svare alligevel... P.f.t.
  • Integralregning - bestemt integral

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har lige et spørgsmål angående bestemt integrale. Hvordan integrer man det følgende: ex^2+1 dx Det giver ikke mening. Har også prøvet på maple, men den siger noget helt andet.
  • Ukendt syre

    Forumindlæg
    En ukendt carboxylsyre, som kun indeholder C, H og O, har en pKS-værdi på 4,69. Hvordan regner jeg ud: 1: hvilken syre der er tale om? 2:Stærk svag eller mellemstærk-syre?
  • hjælp lige hurtig

    Forumindlæg
    hola kan du/i lige hjælpe mig med at oversætte det her til spansk: 1. hvad laver du ? 2. keder mig og du ? 3. jeg hører musik og snakker med vennere 4. fødselsdag knus cecilie
  • %

    Forumindlæg
    Foretag følgende prisændringer, idet den nye pris skal angives: A) 350 kr. sænkes med 8% Mit bud: S= 350 * (1+0,08) = 378 , er det rigtigt?
  • FRA SUPERCALC TIL EXCEL

    Forumindlæg
    Jeg skal have skrevet noget fra supercalc ind i EXCEL, men det virker ikke rigtig... sådan her ser det ud i supercalc: =If(and(d3=12,b3<13),1,d3+1 men den vil ikke godkende det i excel...
  • Help spansk

    Forumindlæg
    1. Hvor har de været i ferien ¿Adónde vas a ir de vacaciones? Er det rigtigt? Hvem har i været sammen med? den kan jeg simpelthen ikke oversætte, håber nogen vil hjælpe mig
  • hjælp til forskrift til eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    Om den eksponentielle udvikling f gælder, at f(2)=1 og f(-2)=81. Angiv en forskrift for f en der vil hjælpe mig til hvordan jeg kommer igang med denne opgave. På forhånd tak.
  • Hvad hedder det?

    Forumindlæg
    Hedder det: 1. "By the way, where do u live" 2. "Where do u live, by the way?"