Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 16001 til 16020 af 179351
-
Privatlærer søges til matematik
ForumindlægUng folkeskole pige i Odense, søger privatlærer. Folkeskole niveau. Helst en der har en del erfaring med matematik. Helst gymnasieelev. Undervisningen ville foregå hjemme hos mig. -
2.gradspolynomium find a og b
ForumindlægEt andengradspolynomium f har forskriften f(x) = ax2+ bx - 5 og det oplyses, at f(1) = 0 og f '(1) = 6 Bestem tallene a og b. Jeg tænker på om f(1) = 0 og f '(1) = 6 er mine to punkter (nemlig r1 og r2) ? På forhånd tak -
EØ A Opgave 3,14
ForumindlægHejsa.. håber der er nogen der kan hjælpe mig.. sidder lige i gang med opgave 3,14 på HHX A- niveau og kan bare ikke få den til at stemme.. hjælp mig...?? Er der evt nogen der har lavet den, så jeg evt kan se hvad jeg mangler, eller hvilken fejl jeg har begået... balancen og afslutningsskemaet st... -
Find a til andengradspolynomie
ForumindlægHej jeg fik en opgave hvor jeg skal lave en forskrift ud fra en parabel.. Jeg er indtil videre kommet så langt: f(x)=ax2+bx+c f(x)= a(x-2)(x-6) og nu ved jeg ikke længere hvad jeg skal... Håber der er en der kan hjælpe....rimelig hurtigt helst... Har vedlagt parablen -
Trekanter, geometri A-niveau
ForumindlægHej, Nogen der kan hjælpe mig med den her: I en trekant ABC er punktet D skæringspunktet mellem vinkelhalveringslinjen for vinkel B og siden AC. a) Bestem vinkel B i trekant ABC. (Skitsen af trekanten kan ses i vedlagte fil. Det er opgave 10.) Håber I kan hjælpe! På forhånd tak! :) -
Bestem værdierne a og b
ForumindlægHej Hvordan skal jeg gribe den her type af opgave an? Vi har en sammenhæng mellem to variable x og y af formen y=ax+b samt følgende: x = -2, 0, 2, 4 y= 1, 2, 4, 5 Skal så bestemme de bedst mulige værdier af a og b. -
STX eksamen 2013
Forumindlægnogen som ved hvor man kan finde opgavesættet til STX eksamen 2013? mangler også en facit list eller den lavede opgave for kemi og fysik eksamen (STX) 2013 -
Hvordan regner jeg a og med ud i den ligning
Forumindlægi en model for de arktiske områder kan primærfunktionen f(x) (målt i kulstof pr. kvm. pr. år) beskrives ved en lineær funktion. f(x) = ax + b hvor x betegner længden af den isfri periode (målt i måneder. Det oplyses at f(2,9) = 19 og f(8,7)=76 a) bestem forskrift for f b) benyt modellen... -
Matematik G
ForumindlægHej jeg vil have hjælp til den her opgave -
matematik - rumfangsforhold
ForumindlægHej nogle der ved hvordan man beregner rumfangsforhold? -
Valgfag og A-fag hjælp ?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal vælge et valgfag til næste år(til 2.g). Jeg er usikker imellem flg. fag: psykologi, filosofi og retorik. Hvilken af disse fag vil i anbefale? Hvordan foregår undervisning? Et andet problem jeg har er valg af A-fag. Enten kan jeg vælge engelsk A, fysik A eller fransk ... -
Sansynlighed 4006 a)
ForumindlægI en klinisk afprøvning af en bestemt type medicin på en bestemt alvorlig sygdom har man opdelt de lige behandlingskrævende patienter i to grupper A og B. Gruppe A får medicinen, mens gruppe B er kontrolgruppe, som derfor får placebo(fx. kalktabletter). Ingen af grupperne ved, hvilken type beha... -
y=a*h
ForumindlægHej :-) Hvordan ville I bevise, følgende spørgsmål: Benyt formlen for a (a=y^2-y^1/x^2-x^1) til at vise, at hvis x^2=x^1+h. da vokser y med a*h Tak på forhånd! -
Hjælp til a og b opgaver?
ForumindlægEr der nogen der har tid, til at hjælpe mig med opgave a og b ? på forhånd tak -
Jeg har samfundsfag på A - svært?
Forumindlægjeg har netop hævet samfundsag til A.. vil gerne vide hvad det indebærer? mange afleveringer? hvad kræves der? -
overført af eksame karaktere
ForumindlægHej..Jeg undre mig over en ting.. hvis man på årskaraktere får f.eks 9 i dansk og til eksame får 10, bliver ens årskaraktere så ændret til 10 eller forbliver 9tallet??? -
Bestem a - differentiation
ForumindlægHar en linje med ligningen 4y=4x+a, og denne linje er tangent til grafen for f(x) = kvadratrod x\nHer skal jeg bestemme a\n\nHar prøvet lidt selv, differentierede kvadratrod x og forsøgte mig lidt med \ny-f(x_0) = f'(x_0)(x-x_0) \nmen kan ikke rigtigt komme nogen vegne :(\n\nNogen der kan hjæ... -
Delprøve 1 B niveau
Forumindlæghej hvor kan man hent Delprøve 1 prøver fra maj eksamen 2011 -
Lommereg. til uddannelsen Matematik.
ForumindlægIndtil nu har jeg brugt Mathcad til beregninger, men da dette er et computerprogram, giver det praktiske problemer, når man skal have en computer ved hånden hele tiden. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre fra folk på videre gående uddannelser (specielt matematikere), hvilken/hvilke lommeregn... -
Gratis lektiehjælp i matematik
ForumindlægMatematikcenter giver gratis lektiehjælp i matematik i på Niels Brock Gymnasium i København. Start uge 43! Bor du ikke i København? Så kan du få hjælp fra os på mathplanet. Lektiehjælpen er GRATIS og åben for alle, som gerne vil have ekstra hjælp i matematik og har matematik enten i folke...
