Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16021 til 16040 af 70316
-
Tal og mængder
ForumindlægVærdien af en bestemt maskine afskrives hvert år med 35%. Købsprisen var 58.000 kr. Beregn da maskinens værdi efter 1 år 2 år 10 år Skal jeg da "bare" sige 58.000 x 0.65 og dermed trække det tal fra 58.000? hvordan finder jeg da for 2 år? -
Arealet af M..
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = x2 -10x + 30 Grafen for f, koordinarakserne og linjen med ligningen x = 10 afgrænser i første kvardrant en punktmængde M, der har et areal. Bestem arealet af M. Håber der er nogen som kan forklare denne opgave for mig, det eneste jeg forstår er at jeg skal... -
syre
ForumindlægVi betragter to syrer. Den ene har pks = 5,3*10^-3 M den anden har pKs = 3,2. hvilken af de to syrer er stærkest hvordan laver jeg denne opgave? skal jeg have en udregning? jeg ved nemlig på forhånd, at en stærk syre har en lille pKs værdi i så fald er det så ikke 3,2, som er den stærkeste? -
Bestem sandsynligheden for...
ForumindlægJeg har brug for hjælp til nedenstående opgave! En spiller køber 10 lodder i skrabespillet(vedhæftet) BESTEM SANDSYNLIGHEDEN FOR: a) han får mindst én gevinst. b) han får mindst én gevinst på 80 kr. c) han får mindst én gevinst, der mindst er 80 kr. -
A og B niveau samtidig?
ForumindlægJeg går på stx og har valgt studieretningen Mat A, Fys B, og Kemi B. Jeg har lige fundet ud af, at jeg får både Fysik og Kemi på B niveau i 3.g. Jeg fik af vide ved et intromøde, at jeg i 3.g havde mulighedden for at læse fysik eller kemi på A niveau. Jeg kan ikke rigtig forstå, hvordan man både ... -
24 minutters forberelse om hvad?! :(/:/::
Forumindlæghej alle jeg skal op til fysik eksamen denne uge, og har utroligt svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre i de 24 minutter jeg skal op. jeg har ingen anelser hvad jeg gør jeg har forstået det med at jeg trækker et emne op, og skal snakke om emnet. men altså.. hvad kan jeg sige om det emne... -
Titanic - Engelsk (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg har i AT valgt Titanic da vores overemne er katastrofer. Jeg har Engelsk og Fysik, og har valgt i fysik at skrive om Archimede lov og om hvordan et skib af Stål kan flyde ovenpå mens en enkelt metalplade vil synke til bunds. Er dog helt på bar bund med den engelske del, hvor jeg havde ... -
Programmering?
ForumindlægHej med jer, Jeg læser fysik, og vil nu vælge et programmeringssprog, men jeg ved ikke hvad der er mest hensigtsmæssigt at lære når man læser fysik. Mit valg står mellem Fortran, Python og MatLab, så er der nogle der har nogle gode indput til hvad de mener jeg burde vælge? Jeg har kigget lidt på ... -
AT REJSER - PSYKOLOGI OG ?
ForumindlægHejsa . Jeg sidder også og er i tvivl om hvad jeg kan skrive. Jeg har matematik(A), fransk(A) fysik(B), Kemi(B), Psykologi(c), Engelsk(b), Religion(c), old (c), biologi(c) osv. Jeg vil helst undlade at skrive i fysik eller engelsk . Jeg vil gerne skrive i psykologi, men jeg ved ikke hvad fag ... -
newtons 2 lov
Forumindlægjeg sidder lige med en fysik rapport om newtons 2. lov, fysik i 3.g.Jeg har udfra målinger bestemt at den resulterende kraft F_res og accelerationen a er proportionale i et system hvor massen forbliver konstant.Den del er ligesom ordnet, men jeg skal sammenligne med den teoretiske forudsigelse, d... -
Dumpet på betinget optagelse - muligheder?
ForumindlægJeg er desværre dumpet i fysik B, som ellers er et krav for min foretrukne uddannelse med start i september. Der er ikke mulighed for re-eksamen på det sommerkursus jeg har fulgt. Jeg søger derfor svar på hvilke muligheder jeg nu har. Kan det mon lade sig gøre at få dispensation til at starte... -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægHey.. Ville lige høre om der er nogen der vil fortælle mig, lidt om engelsk skriftlig årsprøve i (1g)...-Bruger man eksamenstekster fra 2.g?-hvilke emner / tekster har været til årsprøven (1.g) og eksamen (2.g) sidste år?Håber der er nogen der vil svare... mvh SE -
Dansk stil skal rettes.
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en fortælling jeg gerne vil have rettet. Det ville betyde utroligt meget for mig hvis noget vil tage sig tid til det. På forhånd tak -
Stil
ForumindlægØhh...er der nogen særlig grænse for hvor lang en stil må være????På forhånd tak... -
brøkdele
Forumindlæghej jeg har fået en opgave jeg ikke helt forstår håber i kan hjælpe migopgaven lyder:Niels har fået en slikpose. selv spiser han halvdelen. hans storebroder får halvdelen af resten. hans søster får to trediedele af det, der nu er tilbage. så er der lige to stykker til hver af sidekammeraternehvor... -
Dio-eksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op til DIO-eksamen på fredag, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har selvfølgelig lavet en synopsis, men hvad er det helt præcist jeg skal sige til eksamen? Jeg skal vel ikke bare gengive alt hvad der står i synopsen? Er der nogen, som mu... -
Eksamens skræk...
ForumindlægSom mange andre lider jeg af eksamens skræk, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at komme af med det! Er der nogle der kender metoder til at bearbejde det??? /V -
OSO opgave
ForumindlægHejsa, jeg ville spørge om I ville læse min OSO opgave igennem, det er en redegørelse omkring et fremtidigt uddannelses valg. handler om Nanoteknologi. Fik 13 for opgaven, men ville bare have et second-opinion.http://www.gba-world.com/OSOSKRIFTLIG/OSO-120.doc Tak -
er der nogen der ved....?
Forumindlægjeg tænkte på om der var nogen der vidste hvornår disse værker er skrevet...:(mine papirer er desværre forsvundet så)1) Sofokles:Ødipus2) Herodot: "Kong Kroisos" + "Amasis konge af Ægypten"3) Homer: "Odyssein" + "Illiaden"4) Sokrates: "Sokrates´forsvar... -
Klage over årskarakter?
ForumindlægHejsa.. For at gøre en lang sag kort, så vil jeg spørge om jeg har et ordentligt belæg for at indsende en klage over en årskarakter jeg lige har fået. Jeg fik i starten af 2.g 00 i de to første tests, hvorefter det gik op for mig at jeg nok skulle tage mig lidt sammen. Det gør jeg så og får i næs...
