Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16021 til 16040 af 26896
-
Hast
ForumindlægAngiv gerne en meget lang og præcis forklaring, Opgave 1) Angiv den præcise og fuldstændige definition for en differentiabel funktion. Opgave 2) Fortæl om den geometriske betydning af f’(x0) og udled ligningen for tangenten til grafen for en funktion f(x). Fortæl ligeledes om anvendelsen a... -
Identitet- hvad er det?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til dansk eksamen her om et par dage, og jeg skal lave en analyse af en sang. Og i denne sang skal jeg finde nogen temaer, også faldt jeg over ordet identitet, men jeg har ingen anelse om hvad det betyder og hvordan jeg skal forklare hvad det betyder.. Så hvis i vil være... -
Medium - hjælp!
ForumindlægHej alle Jeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, hvor jeg skal fortælle om musik i forhold til fysikken. Herunder skal jeg komme ind på lydbølger osv. Mit spørgsmål er: Hvad er et medium, når det handler om lydbølger? Jeg er meget forvirret, da medium indgår i alle forklaringer, men der... -
Spørgsmål angående en syre/base reaktion
ForumindlægHej SP, Hvorfor kan man vælge at opskrive denne syre/base reaktion på 2 forskellige måder? I den anden forkortede metode, undlader man at opskrive natrium-ionen. Umiddelbart ville jeg tro det så var en såkaldt tilskuer-ion, men den er jo med i selve reaktionen. Jeg har brug for en forklaring... ... -
Reaktionstyper
ForumindlægHalløj! Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe mig med det vedhæftede dokument. Jeg er lidt lost det skal lige siges, at jeg ikke har lavet forsøget endnu, men min lærer har bedt os om at "gætte" hvilke reaktionstyper der er tale om og komme med en forklaring på hvorfor. På forhå... -
Underrum
ForumindlægJeg har brug for hjælp til følgende opgave: Det oplyses, at Ab matricen har følgende reducerede række echlon form: A) Hvilke af følgende svar er korrekt: Lad x være en løsning til Ax = b. Er løsningsmængden til Ax = b et underrum af R4? Sand/Falsk? Giv gerne en forklaring på, hvorf... -
Kombinatorik
ForumindlægHej. Jeg vil meget gerne have en forklaring på denne opgave, da jeg ikke forstår den. Har prøvet at lave opgaven, men det lykkedes dog ikke. Håber på noget hjælp. Claus har følgende mønter i sin pung: 1 enkrone, 1 tokrone, 1 femkrone og 1 tikrone. Hvor m... -
Endnu et spørgsmål til diff. ligninger :)
ForumindlægOpgaven lyder først: Funktionen f, hvor f(0)=2, er løsning til diff.lign dy/dx = 2xe^x Jeg skal ha' fundet ud af hvordan grafen for f så lyder. Jeg ville mene at man skal finde stamfunktion til 2xe^x, men TI-I kan ikke løse denne opgave, hvilket undrer mig? Nogen der har en forklaring? -
Matematik.. hjælp
ForumindlægHej. Jeg vil meget gerne have en forklaring på denne opgave, da jeg ikke forstår den. Har prøvet at lave opgaven, men det lykkedes dog ikke. Håber på noget hjælp. Claus har følgende mønter i sin pung: 1 enkrone, 1 tokrone, 1 femkrone og 1 tikrone. Hvor mange forskellige beløb kan der laves med di... -
Trigonometri: Bestem |AC| og | BD| .
ForumindlægHej, har brug for en forklaring på, hvordan man løser disse opgaver :-) I en trekant ABC er |AB| =10 , ∠A=30° og ∠B =130° . (se bilag) a) Bestem |AC| . Midtpunktet på siden AC betegnes med D. b) Bestem |BD| . -
noget med x og y værdier
Forumindlæghvad mener man med denne opgave? den lyder: en funktion er givet ved, y= x-1/x+2 (det er en brøkstreg) hvilke x værdier kan man ikke sætte ind ? bestem funktionsværdierne af x =-3, -1, 0, 1, 2. løs ligningen y =3 hvilke tal kan ikke være funktionsværdi? (jeg vil rigtig gerne have en udregning og ... -
... matematik ...
ForumindlægHej. Jeg vil meget gerne have en forklaring på denne opgave, da jeg ikke forstår den. Har prøvet at lave opgaven, men det lykkedes dog ikke. Håber på noget hjælp. Claus har følgende mønter i sin pung: 1 enkrone, 1 tokrone, 1 femkrone og 1 tikrone. Hvor mange forskellige beløb kan der laves med di... -
ligning
Forumindlæghvad mener man med denne opgave? den lyder: en funktion er givet ved, y= x-1/x+2 (det er en brøkstreg) hvilke x værdier kan man ikke sætte ind ? bestem funktionsværdierne af x =-3, -1, 0, 1, 2. løs ligningen y =3 hvilke tal kan ikke være funktionsværdi? (jeg vil rigtig gerne have en udregning og ... -
V for omdrejningslegeme
ForumindlægHej alle. Når man skal beregne rumfanget V af et omdrejsningslegeme, ser formlen sådan ud: V = pi* integralet af a og b(f(x)92dx Er der nogen som kan forklare mig hvorfor formlen netop ser sådan ud? F.eks. en forklaring på hvorfor pi og det bestemte integral i anden indgår? Mange tak :) -
diff.lign.
Forumindlæghar løst a) ved at regne den givne funktion hvor jeg indsætter x=6 i formlen, hvilket giver y=17,42 co_2 til b) skal jeg bruge formlen y=c*e^nx nogen der kan gennemgå trinnene hertil? Altså med forklaring... Og så til de resterende er det en stor hjælp hvis der er nogen kan hjælpe :) -
Hjælp til løsning på Ligninger
ForumindlægHåber der er nogen der kan og vil hjælpe med løsningen på følgende 2 ligninger både med løsning og forklaring. 1. (2x-3)/4-5=6x/7+8 2. 3-π/3(27x-3x)=0 Håber virkelig på jeres hjælp Jeg har vedlagt wordfil med ligningerne, hvis det er nemmere at se den korrekte opstilling. På forhånd ... -
Kemisk ligevægt
ForumindlægHej. Jeg har nu for 500. gang hørt noget fra min lære der ikke er i overensstemmelse med mine bøger. Bøgerne skriver i modsætning til min lære ikke "eq" nede foran ionerne/molekylerne i reaktionsbrøken Y. Hvad kan forklaringen på dette være? Og når ens lære siger alle mulige detaljer so... -
HJÆLP PLEASE!!! :/
ForumindlægHEJ :) jeg sidder lige med engelsk, og har svært ved at rette en fejl ved denne sætning: to can is to do. hvad er galt med denne sætning? ved godt at den lyder utrolig dumt, men min besvarelse skal indeholde en faglig terminologisk forklaring, hvilket jeg ikke kan :/ -
Forskel på poesi og prosa?
ForumindlægJeg har brug for hjælp - mangler et mere konkret svar på, hvad forskellen på poesi og prosa er? Har søgt lidt rundt på nettet, og kan ikke finde 100 % svar. Er selvfølgelig godt klar over at prosa er noveller/eventyr, og at poesi er digte/lyrik og det der. Men mangler en lidt dybere forkl... -
HJÆLP TIL AT OPSTILLE LIGNINGER!
ForumindlægHåber jeg kan få en forklaring på hvordan sådan nogle opgaver løses Et firma engagerer underbetalt polsk arbejdskraft (1000 timer) og sparer derved 100000. En polak skal have en trediedel i timeløn af en dansker + 20 kr. tillæg til hans polske firma . Hvad får en polak i timen. (sæt til x) ...
