Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 16041 til 16060 af 179351
-
Matematik og antibiotikaresistens
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRP, hvor jeg har fået følgende opgaver: 1) Gør kort rede for hvad antibiotikaresistens er, og hvordan antibiotikaresistens opstår i en bakteriekultur. Kom herunder ind på opbygningen af enzymer og deres funktion, med særligt henblik på β-lactamase og transpeptida... -
bestem a og b
ForumindlægHej. Jeg skal i en opgave bestemme a og b for en funktion f bestemt ved f(x) = b*a ^x. Grafen for f går gennem punkterne (2,20) og (4,80) er det korrekt at jeg skal anvende formlen a= x2- x1kvadratroden af y2/ y1 ? ... -
Mat a 2018 december
ForumindlægHejsa, er der nogle der ligger inde med et løsningsforslag til mat a 7.decmber 2018 -
Engelsk og DANSK A
ForumindlægJeg skal skrive AT i fagene engelsk A og Dansk A. Jeg vil tænker og overvejer at vælge : "Det moderne gennembrud som emne". HERUNDER , tænker jeg at det overordnet problemformulering skulle handler om kvindernes rolle, idet det er starten på den tid, hvor der er fokus på de 3 k er,... -
Oversættelse på A-niveau
ForumindlægStår og skal til adgangsprøve her på mandag til engelsk på A-niveau, men det er efterhånden noget tid siden jeg har lavet skriftligt engelsk, ¨så er der nogen som ligger inde med engelsk oversættelser på A-niveau, som jeg kan oversætte? Ville være super lækkert... -
Beregn vinkel A (vektorer)
Forumindlæghar jeg følgende koordinator opgivet: A(2,1) B(5,-2) C(8,6) beregn vinkel A. (hvordan gør jeg det?) svaret er sikkert yderst let men kan ikke se det lige pt. -
bestem konstanter a og b.
ForumindlægBestem konstanterne a og b, så linjen med ligningen y = x + 1 tangerer grafen for f(x) = ax3 + bx2 i punktet (2,3). Hvad skal jeg gøre for at bestemme a og b? på forhånd tak. -
Hjælp til mundtlig Mat A dispositioner
ForumindlægHjælp til mundtlig Mat A dispositioner jeg skal op den 12-12-2022 -
ægyptisk matematik hjælp(haster lidt)
ForumindlægHej jeg har en opgave i ægyptisk matematik som jeg sider lidt fast i I forbindelse med PR41 nævnes, at ægypterne anvendte 64/81 for pi/4, at 64/81= 2(og sådan en streg over 2) 4(igen streg) 27(igen streg) 324(igen streg) vha. 2(igen streg)-følgen altså 64/81= 2 ¯ 4 ¯ 27 ¯ 32 ... -
Fagkombination?? matematik og??
ForumindlægOm et par dage skal jeg aflevere den endelige fagkombination... Jeg vil meget gerne arbejde med noget stof der ligger udover faget men relaterer til noget funktionsanalyse/integration/differentiation... De andre fag jeg har overvejet til kombinationen er Fysik, Kemi og Dansk... jeg tænkte at je... -
Matematik-bare svarene tak
ForumindlægDer er i den seneste tid kommet flere og flere hjælpere i de naturvidenskabelige forum, som (mere eller mindre heldigt) besvarer spørgernes opgaver. Som lærer finder jeg det ret kritisabelt, og som hjælper ret irriterende, at når man har ført eleven halvvejs gennem en opgave, og forhåbentligt lær... -
Redegør for betydningen af stigningstallet a
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der vil hjælpe med nedenstående opgave? Med udgangspunkt i forskriften for en lineær funktion f(x) = ax + b skal følgende behandles: a) Redegør for betydningen af stigningstallet a. b) Redegør for bestemmelsen af stigningstallet a og konstanten b, når koordinaterne til to ... -
Bestem hældning a for en parabel
ForumindlægHej alle jeg har opgaven: en funktion er givet ved f(x) = -x^2 + 3x + a en anden funktion er givet ved g(x) = 2x + 3 a) bestem konstanten a således at g(x) bliver tangent til f(x) håber i kan hjælpe -
vigtigt spørgsmål omkring eksamen
Forumindlægtænkte på, må man medbringe sin terminsprøve som note ? eller er det strengt forbudt ? -
EKSAMEN IMORGEN! BILLEDKUNST.
Forumindlæg-hvor kan jeg finde Romantik maleri? -
Eksammens notater - vil du læse dem igennem?
ForumindlægNogle der gider at bruge tid på at læse mine notater igennem? Forløbene: Individ og samfund. (roller, normer, socialisering, samfunds typer mm.) Ideologier og andre mål for samfundet. (ideologier, partier mm) National økonomi (Bnp, inflation, konjunkturer) Politik i DK (valgret, valg, mandate... -
Mat B-eksamen???
ForumindlægNogle, der har været oppe? Hvor lang er forberedelsestiden? Hvordan foregår det? (Min lærer har intet fortalt..) -
Opskrive koordinatmatricen i a-basis
ForumindlægJeg har tre basis vektorer som kaldes a. Derudover har jeg tre vektorer. Jeg skal så opskrive koordinatmatricerne i a-basis. Hvad går det helt bestemt ud på? Og hvis nu jeg har 3 vektorer kan jeg så ikke bare samle dem i et 3x3 matrix, som så bliver min koefficientmatrix? Kan ikke rigtigt se hva... -
a,b og c i en ligning?
ForumindlægHvad er a,b og c i en ligning? Og hvordan ud regner man dem? ax^2+bx+c -
opgave a, linenær model
ForumindlægJeg er blevet meget forvirret. Hvordan ville i lave opgave A? forklar meget gerne.
