Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16081 til 16100 af 156338
-
Hjælp,hjælp, hjæææælp!!!
ForumindlægHey folkens! Jeg håber i alle for læst op til jeres eksamner, og at de indtil videre er gået godt!! Jeg skal op til biologi på mellem -niveau og er en smule nervøs, idet jeg ikke rigtig ved hvorn man skal tage så stor en mundfuld! Har hørt eksamen skulle være rimlig svært, og at score et 9 - ta... -
Hjælp!!! hvordan kan søens fauna/dyreliv benyttes til vurdering af søens vandkvalitet:
ForumindlægHej! :) Da jeg snart skal op til biologi eksamen (c-niveau) er jeg ved at tage noter til alle de udgivede spørgsmål. Der er bare to jeg finder det vanskelig at besvare: 1) "Forklar hvordan undersøgelser af søens fauna kan benyttes til vurdering af søens vandkvalitet" 2)"Diskuter ... -
SRP
ForumindlægHej ! - Jeg sidder og har lige fået SRP udleveret i fredags.Jeg arbjeder i fagene biologi og idræt og mit område er aerob - træning. Mit emne er Langdistance og kondition og opgaveformuleringen går på: Hvad vil det sige at være i god kondition - hvordan kan det testes? Hvilke fysiologiske ændr... -
Valg af emne
ForumindlægHej! Jeg skal til at vælge et emne at skrive om i min SRP opgave, men jeg mangler ideer til emne. Jeg vil gerne skrive indenfor biologi og kemi, og derfor synes jeg at det er vildt interessant at skrive om en sygdom eller noget medicin, men jeg ved ikke hvilken det skal være? Sygdommen skal have ... -
Lagrange regning
ForumindlægHej. Jeg sidder nu og læser op til studentereksamen i matematik på A-niveau, og af hvad jeg kan se af eksamensspørgsmålene, vil der i mange af eksamensspørgsmålene være mulighed for at komme et godt stykke ud over pensum ved at komme ind på noget lagrange regning. Vi har dog aldrig gennemgået de... -
Differentialregning og Integralregning
ForumindlægHej, jeg er igang med at forbedre spørgsmål til den mundtlige eksamen i matematik på A-niveau. Jeg er dog gået i stå med disse spørgsmål: 1. Vis hvordan man vha. differentialregning kan bestemme ekstremaer for en funktion, samt monotoniforhold. 2. Vis hvordan man bestemmer en specifik stamfunkt... -
Eksponentialfunktion og logoritmiske funktioner
ForumindlægHej jeg sidder og skal skrive emneopgave på mat b niveau. Opgaven handler om EksponenTIELLE funktioner. Er kommet til emnet eksponenTIAL funktion. I mine noter har jeg skrevet om eksponentialle funktioner, og derefter logoritmiske. Er det sådan at logoritmiske funktioner kun er eksponenTIAL fun... -
HJÆLP! Feedback på min motiveret ansøgning !
ForumindlægHej. Jeg søger ind på idræt, på KU, på kvote 2. Derfor er jeg ved at skrive min motiverede ansøgning. Det her er kun et udkast, men jeg er gået helt i stå, så al kritik og gode ideer tager jeg meget gerne i mod. Jeg er mange for at jeg har sat mig selv for meget i fokus, i forhold til uddannel... -
Matematik dumpet eller bestået?
ForumindlægHej. Jeg har været så uheldig at dumpe min skriftlige matematik eksamen i år. Mine årskarakter er 7 skriftligt og 7 mundtligt. Jeg skal også til min mundtlige matematik eksamen på fredag. Efter STX vil jeg gerne læse Historie på universitet, og der skal man jo ha' bestået Matematik B. ... -
Hvordan bliver man bedre til engelsk?
ForumindlægHej, jeg er virkelig dårlig til engelsk, men ville gerne blive bedre. Så vil i ikke komme med nogle gode råd, så man kan blive bedre til engelsk? :) Håber der er nogle der ville hjælpe, da jeg virkelig har brug for hjælp! -
Mediefag på stx
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse nu og skal snart til, at vælge gymnasie. Mine forældre fik mig til at gå på stx, selvom jeg var lidt skeptisk. Jeg er meget interesseret i film og vil derfor gerne have mediefag. Jeg har desværre hørt at mediefag er et fag mange tager fordi det er nemt. Ville gerne høre o... -
Bliver man halshugget for at skrive mere?
ForumindlægJeg har lige skrevet en enkelsk opgave bestående af to spørgsmål. Besvarelsen til det første skulel fylde 700-900 ord og for det andet spørgsmål 200-300 ord. Jeg har sammenlagt 1500 ord :-S Bliver man straffet for sådan noget? -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
Funktionsforskrift for rektangler...
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal opstille en funktionsforskrift, der viser sammenhængen mellem længde (x) og bredde (y) for rektangler med et areal på 16 cm2 . Dette er hvad jeg er nået fram til: x 1 2 4 8 y 16 8 4 2 Jeg kan se, at hvis x bliver dobbelt så sto... -
Reduktion af brøker
Forumindlæg(3x - 3y)/(x2 - 2xy + y2 ) - Hvordan gør jeg dette? -
Forskellen på HF enkelt fag og Gymnasial supplering?
ForumindlægHej alle, jeg er lige blevet student, men jeg skal tage matematik B for at komme ind på min studie. Jeg vil samtidig også holde sabbatår så jeg kan tage matematik B i helår. Dog er jeg lidt i tvivl angående Hf enkelt fag og Gymnasial supplering, som man kan tage i fx. Niels Brock. Hvad er den ege... -
Forskel på fysik fra folkeskole til gymnasiet
ForumindlægDet er min overskrift jeg gerne vil have svar på! :-) :-D Mange tak på forhånd! I er nogle gode hjælpere her på portalen! :-) -
ikke optaget på studie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg bliver simpelthen nødt til at oprette denne tråd, skriver på vegne af min veninde. Min veninde har i år gået på 10. klasse, hvor jeg har gået i 1.g De skulle skrive deres stærke og svage sider osv hvor min veninde havde skrevet at hendes svaghed var tysk og blev derfor ikke... -
Rumfærgestart
Forumindlægopgaven er fra studentereksamen maj 2000:Rumfærgen er ved start forsynet med en stor cylinderformet tank med brændstof til rumfærgens tre hovedmotorer. på siden af denne tank sidder to løfteraketter. i de første to minutter efter starten bevirker løfteraketterne og de tre hovedmotorer, at rumfærg... -
Terminsprøve - Hvem laver opgaverne?
ForumindlægHey, Hvem laver opgaverne til min kommende terminsprøve i STX Matematik A? UVM eller min lærer? Jeg kan se, at UVM udgiver 3 eksamenssæt om året (Maj, Aug, Dec). Skal dette forstås som: Maj: Eksamen Aug: Syge eksamen Dec: Terminsprøve Mvh Anders
