Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 16161 til 16180 af 33697
-
1,08-regelen - Hvor lang tid er 2 år?
ForumindlægHejsa Jeg afsluttede gymnasiet Juni 2009 og ønsker at starte på studie efter sommeren 2011. Ansøgningsfristen er 5. Juli 2011, og jeg ønsker derfor at vide om jeg stadig kan gange mit snit med 1,08. I teorien er der jo ca 2 år og 14 dage mellem ansøgning og eksamen. Skal regelen forståes på fø... -
En orn'lig syg kalender og Blåstempling af grimt sprog
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har virkelig brug for hjælp til at aflevere min næste dansk aflevering. Derfor spørger jeg jer om, om der er nogen af jer der har lavet Opgave 4 fra dansk eksamenssættet fra 2008, som jeg kan bruge som inspiration. Hvis dette ikke siger jer noget, kan det være at Yallahrup ... -
Hurtig Hjælp !!
Forumindlægjeg mangler hjælp til en opgave som stammer fre en htx eksamen fra maj år 2000 opgave 1 som lyder på figur 1 er vist fir punkter A(1,2,0) B(3,4,0) C(2,6,0) og D(2,5,7) i et 3-dimensionelt retvinklet korordinatsystem. gennem punkterne A og D går den rette linie L a) Bestem en parameterfremstillin... -
Bestem i hvert af de to tilfælde den specielle løsning
ForumindlægSidder lidt fast ved en eksamensopgave på uniniveau, den lyder som følgende Opg 2. Lad x = x(t) betegne en positiv differentiabel funktion defineret for t > 0. elasticicteten Elt(t) for funktionen x = x(t) mht t er gived ved Elt(t) = t/ [x(t)] dx/dt Idet a < 0 er konstant, skal man finde ... -
Gymnasieoptagelse - siden optag.dk?
ForumindlægPå siden optag.dk kan jeg i et Excel-ark se, at der ikke er nogle fra min bopælskommune (Furesø) der har fået plads på Rysensteen Gymnasium (mit ønskegymnasium). Det er jeg totalt smadret over, da jeg både har sendt en personlig ansøgning og virkelig gerne vil derind. Spørgsmålet er bare, om jeg ... -
Skriftlige eksamen 2011
ForumindlægJeg er en dør til kemi, så kunne godt tænke mig at gennemgå følgende eksamen fra 18. maj. da.cms.uvm.dk/sitecore/shell/Controls/Rich%20Text%20Editor/~/media/Files/Udd/Gym/PDF11/110518_kemiA.ashx opg 1d) pentansyre , er i enige? opg 3d) Jeg mere eller mindre lost. jeg har bare sagt der er 20% cit... -
gensplejsning .. naturligt?
ForumindlægHej alle! Opgaven lyder som følger: Du skal diskutere de økologiske perspektiver i at dyrke kartofler, som har fået overført evnen til at producere glucosinolat, se uddrag fra Jyllands-Posten. Uddraget er dette: På Det Biovidenskabelige fakultet ved Københavns Universitet arbejder vi med... -
Naturgeografi, Somalia
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål der lyder sådan her: 1. Lav på baggrund af hydrotermfiguren fra Mogadishu i Somalia en klimatisk beskrivelse af byen/området. Beskriv de årlige temperatursvingninger og nedbørsvariationer og forsøg at forklare udsvingene og hvilke klimatiske fænomener er afgø... -
Computer valg?
ForumindlægHejsa. Jeg er på udkig efter en pc/mac laptop men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Både pga. Styresystem,pris ,skole,opstart nedlukning, virus , størrelse , kræfter, programmer der kan inst., batteritid, kvalitet, rep. Pris. osv. Jeg håber at der er nogle der har erfaring med computer. Det bliv... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej, Sidder og bøvler med en oversættelse som har været opgivet som eksamen i maj 2011 for tysk begyndesprog A. Ville høre om en havde tid og lyst til, at oversætte den for mig. Oversættelsen lyder følgende: Mange forældre kan ikke genkende deres børn, når de kommer i puberteten. Pludselig f... -
2 24 timers eksamen på 1 dag
ForumindlægNogen der kender reglerne for, hvis man har to 24 timers eksamener på samme dag? PROBLEMET: Jeg trækker engelsk mundtlig 24 timers eksamen kl 9. onsdag. Skal op kl 11 torsdag, men torsadg kl. 9, skal jeg trække samfund 24 timer og op fredag. Samfunds eksamen foregår i grupper og de andre er jo... -
Dansk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket "Romantikken" til 9. klasses afgangsprøve i mundtlig dansk. Jeg er lige nu i tvivl om jeg skal analysere et maleri, eller analysere en tekst. Jeg var oppe tidligere i år, i en slags prøve til den mundtlige eksamen, hvor jeg analyserede "En Ligflærd" af ... -
Svære sætninger
ForumindlægEr hat uns Kaffee geschenkt Han har givet os kaffe Ich war ein Monat in der Türkei. Jeg var en måned i Tyrkiet Das Essen sieht lecker aus. Maden ser lækker ud. hast du gut geschlafen? Har du sovet godt Ich habe mich selber belogen. Jeg har løjet for mig selv Es gibt andere w... -
Går min drøm i vasken?
ForumindlægHej... Jeg har et snit på 8,5 og overvejer at søge ind på KU (jura) til sommer når jeg engang bliver student. Jeg er ikke specielt god til matematik og fysik, men har valgt begge fag som valgfag for at være på den sikre side, så jeg ikke skal tage suppleringskurser hvis jeg nu skulle skifte menin... -
Kandidat
ForumindlægHej derude, jeg skriver da jeg har et spørgsmål angående hvilken kandidat jeg evt kan søge efter økonomistudiet. Jeg startede med at læse 2 semestre på softwareingeniør men valgte at skifte til økonomi på grund af forskellige årsager, bla studiemiljø og at jeg mistede interessen for at programmer... -
Naturvidenskabelig uddannelse med en HHX
ForumindlægHej Jeg blev HHX student her i sommers men er blevet meget interesseret i fysik og vil derfor gerne tage en bachelor i fysik. Mit problem er bare at jeg ikke har haft hverken fysik eller Kemi på handelsskolen og skal bruge det for at komme ind på den fysik linje jeg gerne vil. Desuden skal je... -
Lav karakter SRP?
ForumindlægHey SP Jeg fik SRP karakter igår - et 4 tal hvilket jeg synes er en anelse for lidt. Er der nogen herinde der ville kigge opgaven igennem og give deres mening om karakteren, inden jeg går videre med den til diverse lærere osv.? Det ville jeg sætte meget stor pris på. Hilsen Niclas Min prob... -
Musik A uden meget erfaring - Kan man det?
ForumindlægHej, Om halvt års tid skal jeg til at vælge studieretning. Jeg vil rigtig gerne have 6 A-fag, så jeg kan gange mit snit med 1,08 (den uddannelse, jeg vil ind på senere hen, kræver et højt snit). På mit gym er der kun to studieretninger der tillader dette. Den ene mulighed er: Engelsk A, Matemati... -
Aftaleloven
ForumindlægHej.. Jeg er næsten færdig med min aflevering som indeholder en masse jura problemstillinger. Jeg sidder fast ved denne opgave, og kan ikke helt komme frem til et svar.. om det er § 25 i aftale loven eller? Håber nogle kan hjælpe. Firmaet „Fun und Spass“ (FS) lever af at ... -
Jura - om fuldmagt
ForumindlægHej.. Jeg er færdig med alle jura opgaver som jeg har, men sidder fast ved en.. Håber at nogle kan hjælpe.. Firmaet „Fun und Spass“ (FS) lever af at sælge legepladser til private og til offentlige virksomheder. FS var særligt interesserede i at indgå aftaler med offentlige ins...
