Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16241 til 16260 af 31547
-
Hvad betyder dette? Kemi og ikke fysik, my bad.
ForumindlægHey. Har et problem. Jeg ved ikke hvad cellulære hvilemembranpotential betyder. Her er sammenhængen: "Kalium er desuden hovedansvarlig for opretholdelsen af det cellulære hvilemembranpotential". Jeg har et projekt om gødning, hvor jeg har testet hvor meget kalium mine 2 gødninger inde... -
stam- og afledt funktion
ForumindlægHej Hvordan kan jeg finde den afledte og stamfunktionen for følgende: ∫√(k-nx^2)dx ??? på forhånd tak -
DANSK STIL - nogen der gider kigge den igennem
Forumindlægnogen der gider kigge på en dansk billed analyse stil?? Ved ikke om det er nok jeg har skrevet, og ved ikke om det er en rigtig billedanalyse. Den fylder kun 1.5 side. går i 1.g -
forhold mellem 2 arealer HJÆÆLP s;
Forumindlæghejjsa i: jeg er i tvilvl om hva der menes med denne opgave - altså om man ska trække det mindste areal fra det højeste areal eller om man skal noget helt andet.: beregn forholdet mellem arealerne 108000m2 og 4050m2 pleeease hælp - det er til imorgen s; -
Hvad betyder C?
ForumindlægJeg er igang med en fysik-rapport om nyttevirkning og skal oplyse et vist "C". det er i sammenhæng med opvarmning af vand med forskellige apparaturer og måling af energi. Det ser sådan ud: Behandling af resultater Dypkoger mvand = 250 g. c = ? HJÆLP MIG! det haster supermeget! -
Er dette svært at forstå ?
Forumindlæger igang med rapport, hvor jeg skal forklarer hvorfor jeg gør som jeg gør, og hvad der sker .. er dette forståeligt, bliver tit stemplet som en der ikke skriver noget som er forståeligt For at kunne ødelægge Cellemembranen, blander vi 3 g NaCl og 10mL opvaskemiddel og 100 mL destilleret vand... -
elektrisk leder
ForumindlægFeltet i en leder er altid 0. Hvorfor? Fordi ellers ville ladningerne bevæge sig rundt indtil det igen blev 0. Udenfor en leder står feltet vinkelret på lederen. Hvorfor? For ellers ville ladningerne bevæge sig rundt indtil dette bliver opnået. Sådan står der i min bog og intuitivt giver disse... -
Særlige vilkår/fuldt pensum
ForumindlægHej :) Jeg går i 3.g, og er nervøs for at blive indstillet til at skulle op til eksamen i alle fag til sommer (altså så mine årskarakterer slet ikke tæller). Er der nogen, der har erfaringer med det, og vil fortælle hvor meget fysisk/skriftlig fravær i havde, for at det skete? :) -
længde udtrykt ved højde
ForumindlægHej :) jeg har denne opgave som jeg ikke kan finde ud af: I et ligebenet trapez ABCD er AB = CD og vinkel BAD = 45°. Det oplyses endvidere, at arealet af ABCD er 10. h er højden i trapezet. a) Bestem AB udtrykt ved h, og bestem omkredsen af trapetzet som funktion af h. på forhånd tak for h... -
"Dårlige nerver" skrevet af Nils Aajkær
Forumindlæger der en der har læst Dårlige nerver skrevet i 1979 af Nils Aajkær, eller måske kan fortælle mig hvad hans budskab er... jeg har læst at han er samfundskritisk, men der står ikke så meget om ham. Håber der er en der vil hjælpe den er nemlig kun på 3 verser, Dårlige nerver: I kommunens ejendom... -
Pythagore/Cosinus, Sinus og Tangens
ForumindlægHejsa. Jeg går i ottende, og vi har næsten lige fået om pythagoras/cosinus, sinus og tangens. Jeg kan slet ikke finde ud af det, så ville vide om der er nogle her, der ville forklare mig kort og præcis hvad det er? -
puha matematik
ForumindlægNu er det sådan at jeg har valgt en matematisk retning på gymnasiet. Men jeg bliver bare ved med at sænke min egen selvtillid, ved at blive ved med at tænke på at alle de andre er klogere og bedre end mig. Jeg kan god li matematik, og vil gerne lære mere. Jeg har verdens sødeste lærer. Men de... -
Ligning hjælp :)
ForumindlægHej, jeg er stødt på et problem med en ligning i min matematikaflevering, og håber nogen kan hjælpe mig med hvordan jeg skal tage hul på opgaven. x+2,2 ---------- 3 = 5,7 ( Det første skal forstille en brøkstreg, så stykket kan vel derfor også forstås som : x+2,... -
Areal beregning
Forumindlæghttp://img259.imageshack.us/img259/347/matprobvx2.gif Beregn det gråtonnede areal. Beregn den hvide trekant øverst til højre. Jeg har en ide om at hvis man inddeler det gråtonnede område i små trekanter så er vinklerne de samme som det store hvide trekant, men jeg må nu sige jeg er en anelse u... -
Uddannelsen som Socialrådgiver???
ForumindlægHej Alle:) Jeg er snart færdig med min gymnasiale uddannelse og vil gerne læse som socialrådgiver. Jeg har læst lidt om det og synes at det virker meget spændende, men jeg har hørt at der er meget at læse, omkring 100 sider hver uge eller sådan noget.. Som sagt er det sådan i næsten alle udda... -
arbejdernes vilkår
Forumindlægnogen der har noget om arbejdernes vilkår i tiden 1870-1914 ( det moderne gennembrud.. -
National bankens rolle.
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med hvad National bankens rolle er, når man snakker om det økonomiske kredsløb.? -
Hvis Solen var en appelsin med en diameter på 10...
ForumindlægHej alle. Skal besvare nedenstående opgave, men kan ikke finde den rigtige måde at regne det på.. Håber der er en der kan hjælpe mig :) Hvis Solen var en appelsin med en diameter på 10 cm… Hvor langt ville da Jorden være fra Solen? Hvor langt ville da Månen være fra Jorden?Solen Tal til ... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej.. Jeg skal snart skrive studieretningsopgave i dansk. Min dansklære har foreslået jan sondergaard, men efter at have læst om ham, har jeg mistet interessen.. Så ville høre om der er nogen der har et godt forslag til hvem jeg skal skrive om? Det skal helst ikke være novellesamlinger tilbage f... -
Perker jokes. Er de latterlige?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne have et debatemne op at stå, netop fordi jeg er f***** træt af at folk der har imod indvandre laver alle mulige latterlige jokes om dem, hvilket er meget gamelt og brugt, men bliver alligevel ved. Altså, har i det på samme måde eller er det bare mig der er dum her?
