Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16241 til 16260 af 26896
-
Fysik
ForumindlægEr lidt lost? Skal forklare et forsøg, ved godt hvad der sker, men ved bare ikke hvorfor? H+ -ioner i bevægelse. Undersøg, hvordan en elektrisk strøm kan få H+ -ioner til at bevæge sig. Når man tilslutter strøm til forsøget vil den lille saltsyre plet som er H+-ionen gå mod minuspolen hvorfor? ... -
isoler ligning
ForumindlægJeg kan virkelig ikke finde ud af at isolere ligninger... I ligning: E= m * c * T skal jeg isolere c I det vedlagte billede skal jeg isolere clod Hvis i kan hjælpe mig, kan i så være søde at komme med uddybende forklaringer, for jeg er meget udfordret på dette punkt... -
Eksponen. (hjælp)
ForumindlægHej Jeg har før spurgt om dette, men jeg forstod det ikke helt. OPGAVEN ER UDEN HJÆLPEMIDLER En eksponentialfunktion f har halveringskonstanten 7 og den går igennem punktet (2 ; 5,1). Bestem f(9). Bestem f(23). Bestem f(-5). jeg vil gerne have korte forklaringer ved siden af Håber i kan hj... -
stamfunktion og tangent
Forumindlæghar følgende opgave. f(x)=6-3x, bestem den stamfunktion F til f, der har linjen med ligningen y = 4 som tangent. derefter angiv den stamfunktion G til f, hvis graf har linjen med ligningen y = 3x+2 som tangent. Hvordan gør jeg det? og gerne en forklaring på hvorfor sådan også. :) på forhånd tak -
Hvad er cell survival pathways?
ForumindlægHej alle sammen :) Sidder og skriver SRP om immunsystemet og kræft, men har mødt et ordt et par gange, som jeg simpelthen ikke kan finde et svar på hvad er. Det er "cell survival pathways", som vidst nok kontrollerer balancen mellem celle poliferation og celle død.. Nogen der kan hjælp... -
Vurdering i SRP? Er det en diskussion?
ForumindlægJeg er i gang med SRP, hvor jeg i Eng (A) / Samf (B) skal vurdere, hvilke forklaringer, der er på, at Trump blev præsident (og inddrage to artikler) Jeg har aldrig skrevet en vurdering før, og ved derfor ikke, hvordan det adskiller sig fra en diskussion? Håber nogen kan hjælpe... -
Pesten
ForumindlægHej alle. Jeg har valgt at skrive i biotek og historie, og nu er jeg kommet på bar bund med historie delen. I min opgave formulering står der jeg skal med udgangspunkt i relevante kilder analyser forklaringer og behandlingsformer. Det er det eneste som står der, og jeg ved slet ikke hvordan j... -
Differentiation af cosinus bevis
ForumindlægHej Jeg sidder lige og genopfrisker min matematik og har kørt de fleste beviser igennem. Jeg er dog stødt på et lille problem ved beviset for differentiation af cosinus. Ved en af mellemregningerne laver man cos(h)-cos(x) om til cos(h)-1 jeg kan ikke lige finde forklaringen på, så jeg håber d... -
Differentialregning, ligning for tangent
ForumindlægHej, Jeg har ret meget besvær med denne slags opgaver, og lærerens forklaring var ikke til megen hjælp OPGAVE 3 - LIGNING FOR TANGENT Undersøg ved beregning om linjen med ligningen y=12x+3 er tangent til grafen for funktionen, f, givet ved regneforskriften f(x)=3e^{4x} Er der en, der ... -
Regneudtryk...
ForumindlægHej! Kan jeg få en rigtig god forklaring på hvad et regneudtryk er? ;) Altså hvad mener man når der foreksempel i en opgave står: Skriv et regneudtryk, der viser hvor meget August vinder...? -På forhånd, tak :) -
Cis/Trans konformation
ForumindlægI en opgave har jeg tegnet en cis-1,2-dimethylcyclohexan og svaret på om methyl grupperne er aksiale eller ækvatoriale (jeg har svaret ækvatoriale). Der spørges nu til hvilken konformation der er mest stabil: cis-1,2-dimethylcyclohexan eller trans-1,2-dimethylcyclohexan. Jeg er lidt på bar bund, ... -
Kernekraftværk og radioaktivt affald
ForumindlægHej. Er der en der kan forklare mig kort hvad der foregår på et atomkraftværk? Det skal ikke være længere end 6-8 linier ca.. Desuden kunne jeg godt tænke mig en lille beskrivelse eller forklaring af hvilken del af processen der er årsag til skabelsen af det radioaktive affald? Jeg opsummere b... -
Ordsprognes betydning
ForumindlægHej, Står og leder efter nogle forklaringer til hvad følgende 5 ordsprog betyder: 1.) En vane har lange rødder. 2.) Uden mad og drikke duer helten ikke. 3.) Bedre sent end aldrig. 4.) Stor i ord, lille på jord. 5.) Ingen kender dagen før solen går ned. -
puffer, C6H12O2 + NaOH
Forumindlæghvorfor skal jeg bruge puffer til denne: 0,193M C6H12O2 er fortynnet i 100mL vand der tilsættes 2 mL 1,0M NaOH. hvilken korrespordrende base for jeg?!?!??? skal jeg regne pOH i stedet for pH? 2mL er lidt i forhol til 100mL. er det den store konc forskel?!?? meeeeeeeget glad for en god fork... -
??
ForumindlægHejsa. Jeg håber i kan hjælpe. Jeg havde lavet en opgave, hvor min lærer bad mig rette nogle ting, og så skrev hun bla. det her. Jeg forstår ikke hvad det er hun vil have? Fordi jeg havde intrykket af at intervalslutpunkt og F(x) var det samme. Om ikke andet, kan i så give en forklaring på hv... -
Definition af et debatindlæg
ForumindlægHej! Jeg skal skrive et debatindlæg, ud fra et stileoplæg fra en FSA i dansk. Men er der nogen, der kan give mig en definintion på, hvad et debatindlæg er, og hvad der er vigtigt. Og please ikke bare skrive, du skal lægge op til debat, og fremføre dine holdninger i teksten. Nogle der kan ... -
Sandsynlighedsregning - eksamensspørgsmål
ForumindlægHej kloge mennesker :) Jeg har fået følgende eksamensspørgsmål: Sandsynlighedsregning Du skal fortælle om sandsynlighedsregning. Herunder skal indgå binomialfordelingen. Er der nogle, der har nogle ideer til, hvad man kan komme ind på, samt forklare/har links til forklaringer om binominalford... -
Cos, sin og tan
ForumindlægHej folkens.. Jeg sidder fast i en opgave med cos, sin og tang. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Skriv meget gerne en forklaring på, da jeg ikke rigtig kan finde ud af dette emne. På forhånd tak! Opgaven lyder: I en retvinklet trekant er en af vinklerne 25 grader og den modstående katete er 9,4.... -
SRO - Hjæælp???
ForumindlægJeg har problemer med at gå igang med min opgave. En af mine problemformulering lyder :? Giv en biologisk faglig forklaring på, hvordan kredsløbet og ventilationen har indflydelse på blodets pH Hvordan går jeg igang? Skal jeg skrive noget om kredsløb og ventilation og så går jeg ind på Blodets pH... -
Efektiv rente?
ForumindlægEffektiv rente re=n(kvadrakrod af)r+1-1 n= terminer re = effektiv rente ved n terminer p.a. r = rente p.a. Kan simpelt hen ikke huske hvad den her formel bruges til og hvordan den fungere i praktisk, håber på en lille forklaring? På forhånd tak
