Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 16321 til 16340 af 179351
-
a og b i eksponentiel funktion
ForumindlægHej! Jeg skal vha. af alle tabellens oplysninger bestemme tallene a og b. (se vedhæftet dokument) Mit spørgsmål er: Hvordan gør jeg det, når man skal benytte ALLE oplysningerne i tabellen? Tak på forhånd. -
Bestem konstanten a.
ForumindlægEn funktion f er givet ved: F(x)=ax2-4x-10 Grafen for f er en parabel, som har toppunkt i T (-2,-6) Bestem konstanten a. -
Beskriv konstanterne a og b
ForumindlægHej. Har brug for en smule hjælp: I tabellen ses en opgørelse over den årlige svinetransport ud af Danmark i perioden 2005 - 2009. ***Tabellen skal bruges til at finde en forskrift ud fra som er gjort*** I en model antages det, at antallet af svin, der årligt transporteres ud af Danmark, er en fu... -
Religiøsiteten A og B
ForumindlægHvad er forskellen på Søren Kierkegaards "Religiøsiteten A" og "Religiøsiteten B"? -
Bestem a, b og c?
ForumindlægHej sidder fast i en opgave som jeg meget gerne vil have hjælp til. Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x)=ax2 +bx+c Det oplyses, at p(0) = 5 og p'(0) = 3 og at diskriminanten er 49. a) bestem tallene a, b og c Er der en der kan hjælpe mig? -
Potensfunktion - find a-værdien
ForumindlægEn potensfunktion er givet ved regneforskriften: [f(x)=x^a] Det oplyses at f(x) aftager med 10%, når x vokser med 15%. Bestem a. -
Billedplan og realplan på engelsk? Og andre nyttige specialudtryk til skriftlig engelsk eksamen
ForumindlægHej:) Jeg er igang med at forberede mig til engelsk A, og er pludselig blevet klar over at mit literære special-ordforråd er ret begrænset. Mit vigtigste spørgsmål er hvad hhv. real og billedplan bedst oversættes med på engelsk (min ordbog er ikke til meget hjælp, da det jo ikke er normalspro... -
opgave - hældning a
ForumindlægHej, jeg kan virkelig ikke gennemskue hvordan man ser a (hældningen) i denne ligning: Isolansen er bestem ved ligningen: R=12,82*ln(d/28) hvor R måles i mK/W og hvor diameteren d måles i mm. Så spørges der: Hvor meget vokser isolansen, hver gang diameteren d fordobles. Jeg skal vel bruge denne fo... -
hej har engelsk eksame imorgen!
Forumindlæghej er der nogen der har gode råd til engelsk eksame B. -
er dette det rigtige bevis for a i potensfunktion
ForumindlægBilledet er vedhæftet, ville høre om det er den rigtige måde at vise hvordan man finder a i en potensfunktion -
HJÆLP!!! Biologi - eksamen!!! HASTER!
ForumindlægHej med jer! Jeg skal op til den afsluttende mundtlige biologieksamen ret snart og har kun haft biologi i et halvt år, så det er egentlig lidt pressende for mig. Der er 7 emner indenfor biologi jeg kan risikere at komme op i og de fleste der er gode til biologi ved nok en hel del om alle disse ... -
bestemme a og b
ForumindlægTabellen viser sammenhørende værdier af Temperaturen T (målt i grader Celcius) i en fryser og holdbarheden D (målt i døgn) af en rullepølse, der opbevares i en fryser. Temperatur T ? -25 ? -20 ? -15 ? -10 Holdbarhed D 280 ? 154 ? 91 ? 49 Det oplyses, at sammenhængen... -
hvad betyder a og b i forskriften?
ForumindlægDet oplyses, at tiden med god tilnærmelse afhænger lineært af distancen: ?? = ???? + ??, hvor ?? er tiden, målt i sekunder, og ?? er distancen, målt i meter a) Bestem tallene ?? og ?? ved at benytte lineær regression på alle tabellens data. - dette har jeg gjort. Forskriften kom til at se såda... -
Reducering, matematik b
ForumindlægJeg har en bette reducerings opgave her i en matematik aflevring, som jeg har lidt svært ved, da matematik ikke er min helt stærke side.. (6x)^2*y / (2y)^2 Håber nogle kan hjælpe! -
Eksamenshjælp søges! kulturpakkes eksamen
ForumindlægHej .. jeg søger en der kan hjælpe mig med kulturpakkes eksamen altså Historie B, Religion C og samfundsfag C det er lidt for tidligt men jeg håber at jeg finder en jeg kan aftale med inden eksamen -
A short story.
ForumindlægHey. Jeg har lavet et lille "review" af en film, som er skrevet som jeg selv mener det skal gøres - Så selve handlingen i min tekst skal der ikke gøres noget ved, ville derimod høre om nogen vil bruge et par minutter på at kigge på den, og evt. Rette fejl.Here goes:ReviewForrest Gump” L... -
GK eksamen
ForumindlægHej derude.. Er i gang med min grundkursus i (politologi og sociologi) eksamen og ville gerne høre jeres meninger til dette spørsmål. I lyset af Det Arabiske Forår og Det Amerikanske Efterår samt opkomsten af de siociale protestbevægelser i fx England, Spanien, Grækenland og andre europ... -
Perspektivering til eksamen
ForumindlægFysik eksamen nærmerer sig, og som alle andre vil man gerne lave en god præstation. Jeg er dog stadig lidt usikker på, hvad man kan gøre for at komme helt op at ringe, denne såkaldte perspektivering og abstraktionsevne som giver gode point. Jeg har læst på stoffet i nogle dage nu, og kan godt mær... -
Hjælp !! AT-Eksamen
ForumindlægHey allesammen Jeg skal op til Engelsk/ Biologi AT- eksamen på onsdag ( haster) og vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad en teori skal opfylde for at kunne kaldes en teori ,samt blive accepteret ( en teori som har bevist for et eller andet og er logisk) og evt. en lille forklaring for hve... -
Hjælp til produkt - Eksamen
ForumindlægHej Min makker og jeg prøver at finde på et godt produkt til vores eksamen, i historie. Vi har emnet "Danmark som kolonimagt" hvor vi fokusere på de dansk-vest indiske øer. Vi har ikke helt fast låst os på en problemstilling men den går noget lignende: "Var Danmark det første l...
