Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 16361 til 16380 af 73947
-
Humanistisk studie ..men hvilket?
ForumindlægHej, Jeg gør mig for tiden mange overvejelser omkring, hvad jeg vil læse efter handelsgymnasiet, som jeg bliver færdig med til sommer, men jeg kan simpelthen ikke bestemme mig. Det kunne være virkelig rart med et par holdninger angående hhv. sociologi, filosofi, antroprologi, idéhistorie, sta... -
Termodynamik i SRO
ForumindlægJeg søger et emne inden for termodynamikken som man kan skrive om i Studieretningsopgaven (forh. SSO). Det skal være svært nok til, at der er noget at skrive om. De skal desuden være muligt at lave nogle forsøg. Der er jo rigtig mange emner, hvor man kan kombinere fysik, matematik eller kemi, m... -
Ideer til rapport om eksistentialisme?
ForumindlægHej. Vi ar fået en måned til at skrive en 10 siders rapport om præcis det emne vi vil, bare det er inden for religion, samfundsfag eller historie. Jeg har valgt at skrive om eksistentialisme med henblik på det religiøse. Her er min problemformulering: Kan tro og videnskab forenes? Hvad er fo... -
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
Salg af brugte bøger til sygeplejerskeuddannelsen
ForumindlægFlg. brugte bøger sælges: Sygeplejebogen 1,1, 3. udg. red. af Søren Pedersen, kr. 200 Sygeplejebogen 1, 2, 3. udg. red. af Søren Pedersen, kr. 200 Sygeplejebogen 2, 1, 2. udg. red. af Birthe Kamp Nielsen, kr. 200 Sygeplejebogen 2, 2, 2. udg. red. af Birthe Kamp Nielsen, kr. 200 Biokem... -
SRP emne?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er ved at gå en lille smule i panik! Vores valg af fag og emne skal afleveres på onsdag. Jeg er tvunget til at have matematik på A, og så har jeg overvejet Idehistorie, krop og sundhed, og biologi som fag nummer to. Så jeg har nogle emner i tankerne. 1. = Matematikkens filo... -
Projektopgave delemne under livsstil
ForumindlægHej, Det ligner egentlig ikke mig at lave en sådan tråd, for jeg plejer nok at kunne løse den slags på egen hånd. Men sagen er den, at vi skal lave projektopgave her efter jul, og min årgang har valgt overemnet 'livsstil'. Ikke noget godt valg efter min mening, men sådan er det. Problemet... -
Gymnasier i København
ForumindlægJeg flytter snart til København af flere årsager og i så fald skal jeg også skifte gymnasium. Jeg går i øjeblikket på IB (en international STX uddannelse). Jeg har et højt snit og søger et højt fagligt niveau, men samtidig ønsker jeg også et godt studiemiljø og et stærkt socialt sammenhold. Jeg ... -
Rettelse
ForumindlægSkal have hjælp med at rette den opgave. Martin Luther Geboren: 1483 Starb: 1546 Martin Luther war in Eisleben, Deutschland geboren. Als Kind ging er aufs Gymnasium, und im Jahre 1501 begann er an der Universität Erfurt. Auf einer Reise kam Luther in Gefahr, weil von einem heftigen Stur... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHej. Er der nogen, der har lyst til at kigge på denne lille oversættelse? :) Dansk: Den chilenske forfatter Antonio Skarmeta blev født i Antofagasta i 1940. I sin ungdom studerede han filosofi og litteratur, og fra 1967 til 1973 var han lærer i Santiago. Hans første novellesamling udkom i 1967.... -
Hvilket slags gymnasium`?
ForumindlægHey studieportalen Jeg ville lige høre om der er et gymnasium i københavnsområdet, som udbyder en linie med Dansk A, SpanskBeg A, Engelsk A, Matematik A, Fysik A/B og Psykologi/Filosofi? Ikke alle kriterier behøver at blive opfyldt, men de første fire er uerstattelige. Hvis flere gymnasier... -
Mål for snit?
ForumindlægMåske et mærkeligt spørgsmål, men ikke desto mindre et spørgsmål om noget, som jeg har indtryk af, at mange gør sig tanker om:Hvilket gennemsnit er det dit mål at få ? -
Andengradsligning
ForumindlægHej, hvordan bestemmer man b-værdien ud fra den her parabel. Jeg ved at c-værdien er 120. Jeg har vedhæftet det som billede. -
Differentialligning
ForumindlægEn venlig sjæl som vil hjælpe mig med opgave b og c. Hvordan bruger jeg panserformlen? Opgaven er vedhæftet som et billede. -
Nogen der kan hjælpe
ForumindlægNogen der står med opgaver fra bogen vejledende eksempler på eksamensopgaver Hf C-niveau. Det gælder opgave 1.006,1.012,1.047,1.048 og 1.049 på forhånd tak :-) -
Ortogonal linjestyk?
ForumindlægUndersøg om linjerstykkerne AB og AC er ortogonale, når A(12,9), B(41,56) og C(-6,38). Hvordan griber jeg det her an? -
Er du frisk på en udfordring?
ForumindlægI en trekant ABC er følgende opgivet: b=23, c=17 og arealet T=100. a) bestem størrelsen af vinkel A. -
Vektor regning
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med disse opgaver? a) Gør rede for, at der gælder, at vektor(OM_b)=1/2(vektor a + vektor c) og at vektor(OM_c)=1/2(vektor a + vektor b) b) Gør rede for, at der gælder, at vektor(OT_b)=vektor(OT_c)=1/3(vektor a + vektor b + vektor c) Fatter ikke hvad jeg sk... -
hjælp til psykologi eksamen HASTER!
Forumindlæghvordan foregår en eksamen i psykologi? :s skal op imorgen. jeg går på gymnasiet og det er psykologi på c-niveau. nogen der kan give et eksempel måske? -
Middel værdie af en funktion f(X) hvor X er stokastisk med kendt middelværdi
ForumindlægLad X være en stokastisk variabel med middelværdi m. Hvad kan man sige om udtrykket: Hvor c er en konstant. Hvilke regneregler gør sig gældende her?
