Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16381 til 16400 af 176853
-
forsøg til naturfaglig eksamen
Forumindlæghej vi er 2 piger der skal op i naturfags eksmane i juni. vi har trukket udledning af stoffer og har valgt tøjproduktion men vi mangler et sidste forsøg og vi er blank for ideer. vi har allerede et forsøg hvor vi lægger en ny trøje i vand for at se hvor mange kemikalier og farvestoffer der bive... -
Atomfysik - Bestem A, N og Z
ForumindlægHej venner Antallet af neutroner kalder vi N og antallet af protoner kalder vi Z. Antallet af neutroner i kernen betegnes N. Protoner og neutroner kaldes under ét for nukleoner. Antallet af nukleoner, nukleontallet, betegnes A og opfylder altså formlen A= Z+ N. Vi har fået en masse opgave,... -
Dansk Mundtlig eksamen
Forumindlæg"Det Barske liv" Dansk Eksamen 2017 hej, jeg har trukket det barske liv hvor det skal handler om en person der har det hårdt, f.eks. Mobning på sociale medier eller på en skole. Dermed ville jeg gerne spørge om, er der nogle der kender tekster eller noveller der handler om en person d... -
hvad skal man til eksamen i samfundsfag C
ForumindlægJeg har en del fravær pga min graviditet. Og specielt her til sidst. Men jeg vil nu til eksamen alligevel. Men jeg er kommet meget i tvivl om hvad man skal. Kan det passe man kun har 25 min forberedelse? Hvad skal man så med den tekst man får? får man nogle spørgsmål? Eller skal man bare fortæle ... -
Dansk AT-eksamen
ForumindlægHej søde mennesker Jeg sidder og kæmper en krig med at finde ud af, hvilken humanistisk metode jeg skal anvende i min Dansk/historie AT-eksamen. Jeg har om ligestilling i Danmark og har derfor valgt at analyser en Billedereklame. Hvilken metode tror i/ved i der anvendes? Jeg håber i... -
mundtlig eksamen dansk
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal op i mundtlig dansk (stx) på fredag, og ville høre om der var nogen der havde nogle gode råd? Hvordan foregår det, hvad skal jeg forberede mig på/til, hvordan gik det for jer osv. Jeg er rimelig nervøs for den eksamen eftersom jeg har hørt at den skulle være en af de ... -
Matematik A STX December 2010
ForumindlægOpgave uden hjælpemidler Opgave 4: Funktionen f(x)=b*x^a (potens funktion) opfylder, at grafen for f går gennem punkterne p(2,1) og q(6,27). Bestem tallene a og b: Jeg er kommet frem til at jeg har to ligninger med to ubekendte: 1=b*2^a og 27=b*6^a Efter mange forsøg og mærkelige resultater, ha... -
EKSAMENSSÆT ENGELSK A 2009 VIGTIGT
ForumindlægHej er der nogen der kunne fortælle mig hvad titlerne var i eksamenssættet engelsk a 2009 ?? -
MULIG SKABELON TIL DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej Alle sammen Jeg har oprettet denne tråd, fordi jeg gerne vil hjælpe andre trætte og hjælpeløse studerende. Jeg har lavet en skabelon til hvordan man muligvis kan analysere en novelle. Det er forskellige dansk faglige begreber man kan anvende, men det ikke er sikkert at det kan anvendes til... -
a & b opgave. Stor brug for hjælp.
ForumindlægJeg er helt lost. Har en opg., eller har flere men lad os starte med en. Generation 60+ Tekst: I disse år oplever verden en eksplosion i antallet af folk over 60 år: I 1950 var der 205 millioner på verdensplan, i 2006 var tallet 688 millioner, og i 2050 vil næsten 2 milliarder verden over være... -
funktion, bestem tallene a og b
ForumindlægEn funktion f er af typen f(x) = b • x^a, og der gælder, at f(2) = 4 og f(4) = 64 Bestem tallene a og b -
Mat A - Bevis af stumpe vinkler
ForumindlægHej Jeg står og skal op i mundtlig mat A, og 1 af spørgsmålene gå ud på at bevise cosinusrelationerne og sinusrelationer MED den stumpe vinkel også. Jeg kan godt bevise begge relationer, men er ikke sikker på hvordan man beviser dem med den stumpe vinkel. Så hvordan gør man det? Mvh A. -
Matematik c eksamen.
ForumindlægJeg skal måske til matematik c eksamen her til næste år, jeg går i 1 g. Jeg er vildt dårlig til matematik. I 8 og 9 klasse var jeg på et matematik hold der havde det på niveau c. Vi kunne ingenting, vi havde problemer bare det var brøkregning. Nu er jeg startet i 1. g, og matematik re dødens pøl... -
hi
Forumindlægskriftlig eksamen nogen som her været i fs10 matematik? hvilke slags ? opg navn -
bestem tallene a,b og c
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med en opgave, som driller, måske nogen kan hjælpe mig?? Et andengradspolynomium f er bestemt ved: f(x)= ax^2+bx+c Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)=4,5 Jeg mener at det er noget med at sige: expand(f(x)=a(1+2)(1-4) ... for at finde a .. Men det kan min... -
Argumenter for betydningen af a for eksponentialfunktioners monotoniforhold.
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtlig matematik, og har brug for hjælp til dette spørgsmål: "Argumenter for betydningen af for eksponentialfunktioners monotoniforhold". Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med "argumenter" og hvordan jeg gør det for netop a :) God dag! -
Bestem ved regning i hånden rangen af matricen 3*A^T-2*A; for enhver værdi af tallet a.
ForumindlægJeg er sat helt af på denne opgave. Jeg har allerede regnet min matric (3*A^T-2*A). Men derfra er jeg itvivl. Min matrix er Jeg håber at der er hjælp af finde derude. På forhånd tak! -
Mudtlig engelsk eksamen
ForumindlægHej jeg skal til engelsk eksamen mundligt, har i måske nogle tips til hvad der er godt at sige ekstra, altså bare nogle tips så det kan trække op osv......? I må også godt sige hvad jeg skal sige der når jeg har trukket en tekst og skal ind igen, i må meget gerne skrive det på engelsk HVIS i kan... -
Mærkeligt eksamens spørgsmål
ForumindlægSidder og forbereder mig til mundtlig afsætnings eksamen, og kigger på nogle spørgsmål fra sidste år. Et af spørgsmålenese af spørgsmålene lyder som følgende: Dyrberg/Kern har outsourcet produktion og logistik til Kina. Ud fra dette, samt artiklerne, bedes du redegøre for virksomhedens internatio... -
Tekster/billeder til eksamen
Forumindlægjeg mangler en tekst/billede til min dansk eksamen. Jeg har trukket emnet"Det moderne gennembrud"(tekster/billeder fra 1870-1890). Alle de tekster jeg har læst, synes jeg ikke har haft særlig meget indhold dansk fagligt, eller også har de været for sværer. håber i kan hjælpe mig.
