Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16381 til 16400 af 135324
-
Respons på abstract - på DANSK!
ForumindlægJeg har skrevet et abstract, indtil videre kun på dansk. Ville være rart hvis nogle ville give lidt respons. Jeg er i tvivl om resultater og konklusion halter lidt? eller om det er fint nok. Abstract: Opgaven undersøger den græske matematiks udvikling helt tilbage til oldtidens Grækenland og fre... -
Faglig supplering og karakterbonusser
ForumindlægHej, Jeg har netop afsluttet gymnasiet (samfundsfaglig linje), og har først nu set lyset: Jeg vil læse medicin. Jeg mangler nogle fag for at komme ind på studiet, og har derfor tænkt mig at læse op på VUC. Jeg har et snit på 9,0 nu her, og lander derfor på 9,72, hvis jeg læser videre inden to ... -
Harvard, Yale, Oxford eller Bereklery?
ForumindlægHejsaHar undret mig over hvordan man kan søge ind på hhv. Harvard, Oxford, Yale eller Bereklery efter gymnaiset, og hvor meget det koster? -
generlt spørgersmål om uddannelse
Forumindlæghej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ... -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHvis man har fået 00 til eksamen i et C-fag, men samtidig en årskarakterer på 4 i det pågældende fag, har man så dumpet eller bestået? Da begge karakterer vægter med én, bliver snittet jo 2 (altså grænsen for at bestå). -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g39;er hvis nogen sku... -
Svar søges ! økonomisk politik & EU valg
ForumindlægHeeej :D - Jeg skal op i samf. i næste uge og indenda vil jeg gerne have et bar spørgsmål besvaret for en sikerhedsskyld ;) Hvilken økonomisk politik fører Danmark lige nu midt i krisen? jeg tænker på om det er finanspolitik, pengepolitik eller om det bar generelt er begge der bliver ført stramt ... -
Argumenter ud fra en socialistisk grundholdning imod nedenstående syn på økonomisk lighed
ForumindlægHej allesammen! Som overskriften siger, skal jeg argumentere ud fra en socialistisk grundholdning imod nedenstående: "Mange opfatter det som en vigtig opgave for staten at øge den økonomiske lighed i samfundet ved at omfordele mellem borgerne. Men hvorfor egentlig? Efter min mening ska... -
Differentialregning
Forumindlæghey alle jeg har disse opgaver jeg skal løse og har ingen ide om hvordan de skal løses:( håber nogen kan hjælpe mig! den første lyder: Opgave 6. Vis, at f(x)=1/3 x^3-4x har to tangenter, der har hældning 5 og find en ligning for hver af disse tangenter. opgave 7: Vis, at f(x)=1/3 x^3-4x ha... -
Newton
ForumindlægHej er der nogen der ved hvorfor Newtons 1 lov er overflødig, el. hvorfor lov 2 indeholder både lov 1 og 3. Jeg har behov for en forklaring. Tak -
Kvartilsæt - Hjælp det haster!
ForumindlægHej hvad får i kvartilsættet til for disse dataer: Observation 0 - 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 10 Hyppighed : 6 - 2 - 8 - 6 - 4 - 1 - 1 -
jeg er forvirret
ForumindlægDer skal bygges et hus, som skal være halvanden gang sa° langt, som det er bredt. Desuden skal der for enden af huset opføres en havestue, der er 3 meter bred. Grundplan af huset: Opstil et udtryk for husets og havestuens samlede areal, f (x) , udtrykt ved husets bredde, x. Bestem f (6) og fort... -
Kropskultur
ForumindlægHej Jeg mangler lidt hjælp til at lave en synopsis i følgende 2 ud af 3 fag: oldtidskundskab, matematik eller dansk. i dansk har vi i forvejen kigget lidt på vita andersen: "hun ser godt ud" og "lykke" og i Matematik: det gyldne snit og phi ovs. i Oldtidskundskab har vi sn... -
Matematikhjælp til 3g
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 3 g, på Kold HTX. Jeg sørger hjælp til matematik, som primært vil være støtte i nyt stof, repition og i nogle tilfælde afleveringer. Jeg har selv kendskab til matematik programmet Mathcad, som anvendes i undervisningen. Jeg sørger en person, der har tid et pa... -
Bestem koordinatsættet til cirklens centrum og dens radius
ForumindlægHej folkens, jeg sidder med en opgave om at bestemme cirklens radius og dens centrum, jeg har søgt et par steder men ved ikke helt hvad jeg skal gøre når ligningen ser sådanne ud på billedet, er der nogen som kunne forklare/vise hvordan man gør? Mange tak på forhånd. -
Et par spørgsmål
ForumindlægSidder og laver lidt matematik og undre mig over nogle ting. Hvorfor kan 9xy^(1/2)/3xy give (3xy)^(1/2)? burde xy ikke gå ud med hinaden? Og hvorfor kan f.eks. (a+b) pludselig blive til (a+b)1? tak -
Ligning med x i nævner
ForumindlægHey hey. Jeg har ikke kigget på matematik i 10 år, og har derfor brug for lidt vejledning til følgende ligning:(2+x/5x-15)+(1/5)=(7/15)+(2/3x-9)Mit spørgsmål er så: hvordan finder jeg en fællesnævner for brøkerne? - jeg er helt blank... -
STAMFUNKTIONEE!
ForumindlægHej, jeg er igang med at løse en matematik opgave, om stamfunktioner uden hjælpemidler, men jeg kan simpelthen ikke få et svar der giver mening. Jeg håber der er en der har tid til at hjælpe mig :/ opgaven er vedhæftede Tak på forhånd :) -
Lige store koefficienters metode
ForumindlægKan nogen forklare mig, hvad jeg gør galt? Synes, jeg har prøvet alt, men jeg kan ikke få det til at blive det rigtige svar. Har selv fået 4 forskellige resultater. Her er min fremgangsmåde. I følge facitlisten er x = -2... How? Er sindssygt tungnem, når det kommer til matematik, så meget gerne ...
