Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 16381 til 16400 af 17400
-
hvorfor beskæftige sig med historie?
Forumindlægnår vi i dag lever i en tid, hvor vi anerkender at vi ikke kan rekonstruere fortiden eksakt. Vi erkender at vore rekonstruktion påvirkes af den tid, den kultur og det sprog vi har. Vi kan ikke sætte os udenfor disse.. Hvorfor er det så værd at beskæftige sig med historiefaget trods disse erkendel... -
Kan umuligt nå det hele!
ForumindlægJeg skal selv holde et oplæg på ca. 10 min til eskamen, hvoraf 50% af denne skal bestå af metoder. Dvs. jeg har 5 min til at fortælle om mit emne, fag, fakulteter, indledning, problemformulering, konklusion og underspørgsmål! Det kan jeg virkelig ikke nå.. Hvad ska man gøre?? Jeg skal bruge mere ... -
Valgret til 16-årige ?
ForumindlægSkal de unge 16-17 årige have valgret ? -
Jobmuligheder med HHX?!
ForumindlægHej alle.. Jeg regner stærkt med at tage HHX efter 9, dog jeg vil gerne vide om det kun er kontor arbejde eller hvad det helt går præcist ud på? Jeg vil helst ikke side på et kontor hele dagen. Regner med at blive sælger og rejse lidt omkring :) Eller evt. Advokat -
Til alle mine gamle elever
ForumindlægTil alle mine gamle (og nye) privatelever. I de sidste 2 - 3 år har jeg haft en del privatelever via mail (omkring et halvt hundrede stykker i alt) hvoraf mange herinde fra, også nogle, der i dag læser på en videregående uddannelse. Det har jeg ikke krævet betaling for. Da der imidlertid har vist... -
Universitet giver lavere karakter
ForumindlægHey Jeg har ofte hørt at folk som starter på universitet får ofter en lavere karakter end de plejer på gymnasiet? Er der nogen som har oplevet det. Her tænker jeg blandt andet på at hvis en studerende fx fik 4 i gennemsnit på gymnasiet og når personen starter på en langvideregående udannelse så f... -
hvordan bliver man advokat?
ForumindlægHej alle folk derude. Jeg vil høre om hvad det kræver at blive advokat ? -
Karakterfidus
ForumindlægSelvom det måske er lidt sent for mange af jer, kan der være en fidus, som betyder, at man kan komme ind på medicin, selvom kan er dårlig til eksempelvis matematik. http://www.berlingske.dk/danmark/studenter-benytter-karakterfidus -
Mangler jeg et fag? -hjælp!
ForumindlægHej Studi Håber I lige kan hjælpe, for er lidt i tvivl. Jeg har haft eller har følgende fag på STX: samf A, eng A, fransk A, historie A, dansk A, biologi B, drama C, religion C, idræt C, oldtidskundskab C, fysik C, matematik C, naturgeografi C, filosofi C. Som udgangspunkt havde jeg samf på b-ni... -
Sociologi
ForumindlægHey! Jeg er 3.g'er som overvejer at læse sociologi. Men det bliver nok ikke på ku da mit snit ikke er højt nok... I stedet vælger jeg at søge på Auu. Ville bare gerne spørge om der var nogle f jer der studerer derude og evt kunne fortælle lidt om studiemiljøet osv osv? På forh... -
AT bogen 2011 - er den noget værd?
ForumindlægOvervejer at købe den da jeg er meget i tvivl om metode i de forskellige fag samt lidt mere om hvad der forventes af mig her på mandag. Er der en der har købt den og kan fortælle om den er noget værd? -
Er der andre, som har søgt ind på Historie?
ForumindlægHej, alle :-) Jeg har søgt ind på historie i år - kun på KU. Tror I, at I kommer ind - og hvor meget tror I, at snittet stiger? Jeg ville bare høre, om der var andre - og hvad I så forventer af studiet osv.? Har I en idé om, hvad I vil bruge studiet til i fremtiden, og ved I allerede, hvad I v... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg har linjen Bioteknlogi A, Matematik A og Fysik B Jeg går i 2.g men jeg er meget, meget bekømret. Jeg klarer mig dårligt i alle tre fag, og allerværst til fysik. Men jeg vil virkelig gerne være læge! Jeg frygter at mit gennemsnit ikke bliver højt nok, men hvad skal jeg så gøre, hvis ik... -
Hjælp til materiale - Senmoderne Samfund
ForumindlægHej! Jeg er også igang med 3.g opgave - jeg er desværre bare lidt sløset med det :(, så det kniber med materialerne.. Det lokale bibliotek har givet mig noget lidt irrellevant materiale. Jeg har valgt Samfundsfag som hovedfag og Engelsk som bifag Område: Virtualisering af samfundet Opgavebeskrive... -
international politik teorier
Forumindlæghey igen er der ikke et samfundsfags geni der kan forklare mig om det her er rigtig? Det her er problemformuleringen.; Diskuter hvordan forskellige teoretiske skoler indenfor international politik forklarer det bipolare systems opståen og funktionsmåde under den kolde krig med særlig henblik p... -
Kinas påvirkning af olie pris dannelsen
ForumindlægJeg er ved at formulere en problemformulering og nogen problem stillinger til mit SRP-opgave og ville meget gerne have noget konstruktiv kritik og evt. forbedringsforslag, da jeg er gået lidt i stå. Jeg har valgt at skrive den med fagene samfundsfag og naturgeografi og har derfor valgt at skriv... -
Er bagud i skolen generalt.
ForumindlægHejsa alle Her på det sidste er jeg begyndt at komme en del bagud i med skolen. Det skyldes henholdsvis for meget tid foran computeren (Som så var WoW. Har dog taget mig sammen og stoppet). Dette er skyld i at min arbejdsindsats er blevet dårlig og at mine karaktere er faldet fra middel t... -
Illegal indvandring fra Mexico til USA
ForumindlægJeg skriver i spansk A og samfundsfag C og jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare til mit vurderende spørgsmål. Mit materiale til det er lidt tyndt, da jeg kun har nogle artikler min lærer har givet mig. Min problemformulering: Hvorfor vælger mange mexicanere at rejse illegalt til USA og hvilke ... -
Medicinstudiet
ForumindlægHej Jeg er oprindeligt uddannet fængselsfunktionær og bestod i den forbindelse alle mine eksamener med karaktere over 10. Min sidste eksamen bestod jeg med et 13 tal. Jeg er gået i gang med en hf over 3 år. I år har jeg Dansk på A-niveau, engelsk på B-niveau og Samfundsfag på B-niveau og skal til... -
Årskarakter og opgradering af kreativt fag
ForumindlægHej Jeg går i 1.g på gymnasiet og afslutter i år 2 fag, nemlig musik og samfundsfag på C-niveau. Jeg har fået mine årskarakterer for disse fag, og jeg er lidt skuffet over min musik-karakter. Fejlen ligger 100% hos mig selv, da jeg ikke har taget faget seriøst, selvom jeg ellers godt kan lide mu...
