Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 16401 til 16420 af 48880
-
Fransk - 1 sætning
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med at få det oversat denne sætning til dansk. Håber der er nogen der vil hjælpe... på forhånd tak!fransk: "Tout le monde veut bien faire quelque chose, mais à la fin, personne ne peut venir."dansk: "Hele verden vil lave noget til sidst, ingen kan komme.... -
Formler og lineære modeller - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet dette spørgsmål: "I år 2000 var der 7600 danskere med en årlig indkomst på 1 million kr. I de følgende år voksede antallet af danskere, der havde en årlig indkomst på mindst 1 million kr., med god tilnærmelse med 1300 om året a) Opstil en formel, der beskriver udv... -
Rettelse, plz ?
ForumindlægHej, jeg har lavet en dansk - engelsk oversættelse, og ville høre om der var nogen der gad og rette den ? Tak på forhånd -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ... -
Dyresex - lovligt i Danmark!
ForumindlægJeg har simpelthen svært ved at tro, at dyresex kan være lovligt i Danmark. Men ikke desto mindre findes der regulære dyrebordeller i Danmark, og jusitsminister Lene Espersen afviser at forbyde det ved lov. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5486776.html Hvordan kan Danmark tillade sig at ... -
hobitten
Forumindlæghejsa!!!! jeg ska læse hobitten til på tirsdag.... og jeg har brug en grundig referat.... hvis der skulle være nogen der har en liggende i harddisken eller et eller andet sted... jeg vil bare meget gerne have en fin og grundig referat.... af hobitten... jeg vil være yderst tilfreds med bare den m... -
Oversigt over 2012 ?
ForumindlægHej Alle Er der nogen der har kan finde noget på nettet med 2012, hvad der politiske ændringer er sket og generelt hvad der har sket i det danske samfund. Altså såsom sport osv. ? Håber i kan hjælpe :) På forhånd tak ! -
Nyplatonisme og universalromantik
ForumindlægHej allesammen Sidder og skal forberede mig til dansk eksamen, og har et enkelt spørgsmål (ikke nødvendigvist med tilhørende enkelt svar): Hvad er forskellen på nyplatonisme og universalromantik? Eller bare en redegørelse for hver af dem.. -
Journalist - komma ?
ForumindlægHej alle. Idet jeg deltager i jounalisthøjskolens optagelsesprøve pr. 2012, er jeg nu (bedre sent end aldrig) ved at lære at sætte komma. Men hvilke kommaregler skal jeg følge? Det gamle eller det ny ? Jeg bliver forvirret idet de på www.sproget.dk skriver flg: "Dansk Sprognævn anb... -
Instationære Strømninger - beskrivelse?
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad "Instationære strømninger" betyder på godt dansk? Dette spørgsmål kommer af fra denne artikel http://www.eecs.berkeley.edu/~job/Papers/obrien-1995-DSS.pdf og kort beskrevet har jeg en ligning som hedder: Hij = hij * p * g * p0 Hij = stati... -
Fransk oversættelses opgave!
ForumindlægHej, vil bare vide om jeg har oversat rigtigt til fransk. .dansk: Quatre amis er en serie om fire unge gymnasieelever. De er fra 16 til 18 år. Serien handler om venskab jalousi, kærlighed og unges liv. Historien foregår i Rouen, en smuk gammel by i Nordfrankrig. fransk: Quatre amis est une ... -
Emner til EP
ForumindlægHej. Jeg står og skal skrive EP her i foråret og skal allerede vælge fag onsdag d. 15/1 Jeg tror jeg vælger Dansk & Historie (Har ellers kun engelsk B og kemi C at vælge imellem, grundet enkelfags studie) Har i nogle forslag til emner? Jeg er generelt ikke historisk intresseret, men synes ... -
Sandsynlighedsregning.
ForumindlægJeg har i en matematik aflevering fået følgende opgave for.Ifølge en undersøgelse referet i TV-avisen den 6 sep. 1992 har hver sjette danske familie en pc.Med x betegnes den stokastiske variabel, der angiver antallet af familier med pc blandt 40 tilfældigt valgte danske familier.Bestem middelværd... -
Ret fejlene af 3 sætninger
ForumindlægHej derude! Kan en meget skøn, men venlig sjæl hjælpe mig med disse følgende sætninger, og begrunde hvorfor det er en fejl.. PLEASE.. Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. Skriv den ko... -
Nelson Mandela og Apartheid
ForumindlægJeg er ligenu i færd med at udarbejde min dansk historieopgave, og har i den sammenhæng læst Nelson Mandelas selvbiografi vejen til frihed, men er efter små 5 siders arbejde gået lidt i stå. Jeg mangler endnu at perspektivere Mandelas handlinger og hans fremtræden offentligt, og at forlare hviulk... -
Metode i psykologi
ForumindlægHej alle Jeg skriver for at få lidt hjælp til metode i psykologi.. Jeg skriver som så mange andre om Paradise Hotel og har dansk (A) og psykologi (C). Jeg har valgt den samfundsvidenskabelige metode og derinde under den kvalitative metode, da der er fokus på måden vi tænker, føler osv. Jeg er bar... -
Lektie/opgave hjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Lektiehjælp!
ForumindlægHej. Jeg kan tilbyde, at hjælpe netop dig med, at skrive og formulere dig på korrekt dansk. Hvis du fx. har problemer med, at skrive stil eller, at anvende de rigtige bøjninger i det danske sprog, så er du velkommen til at skrive. Jeg har haft Dansk på A-niveau. Derudover skriver jeg selv rigtig ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Hvordan ville I oversætte dette til dansk? "It was not called for."
