Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16421 til 16440 af 156338
-
Fysik / astronomi sucks :(
ForumindlægAstronomi – Solens daglige/årlig bevægelse - Beskriv Solens opbygning, dens daglige og årlige bevægelse og årsagerne hertil. Gør rede for Solens op- og nedgangstider og dens kulmination. Kom også ind på, hvordan kulmination kan anvendes til stedbestemmelse på Jordoverfladen. Astronomi &nda... -
Hjælp angående engelsk eksamen?
ForumindlægHvordan kan jeg forberede mig bedst muligt, det skal siges jeg kun må have min disposition med. Skal op i morgen, kom med nogle forslag :D!! -
Skal bruge hurtig hjælp!
ForumindlægJeg skal ha hjælp til at lave en 9.klasses novelle! Man skal skrive en novelle i en helt normal opgang, i et helt normalt kvarter, hvor der sker en konflikt, som gør at en eller flere flytter ud der fra. (Denne konflikt skal være noget der junne ske for en hver) Den måde i kunne hjælpe kunn... -
Redegørelse, Historie
ForumindlægHej hvordan laver man en redegørelse i Historie, hvad skal den indeholde, og hvad er det der typisk står i en historisk redegørelse, hvad må der ikke stå, er redegørelsen ligesom en indledning ? Hej nogen mennesker derude der kan give mig en ordenlig forklaring på hvad en hoistorisk redegørelse... -
ligge eller lægge ?
ForumindlægHej. Jeg har et problem med at skelne mellem ''ligge'' og ''lægge''. Er der nogle der gider, at forklare mig forskellen mellem dem. Så har jeg en sætning som jeg er i tvivl med. F.eks. Han ligger/lægger alt det der millioner parti lidt væk og prioritere vælfærd.? -
Reklamer som fordybbelsomårde
ForumindlægHejsa Jeg har trukket reklamer som fordybbelsområde. Min lærer har opgivet 6 reklamer, som jeg kan perskeptivere til. Nu skal jeg finde min egen. Jeg ved bare ikke, hvor jeg skal starte. Det skal være en trykt reklame. Er det bare sådan, at jeg går ud og køber en avis og finder en reklame? ... -
Gaffelforskrift
ForumindlægHej er der en som kan finde ud af opgave b vedrørende gaffelforskrift? Jeg kan godt selve formlen, ved bare ikke hvor jeg skal indsætte hvilke tal :D -
Newton
ForumindlægHej er der nogen der ved hvorfor Newtons 1 lov er overflødig, el. hvorfor lov 2 indeholder både lov 1 og 3. Jeg har behov for en forklaring. Tak -
Statistik
ForumindlægEn klasse med 20 elever tales der dagligt i mobiltelefon 30 timer i alt. 11 af eleverne taler hver i mobiltelefon 2 timer om dagen. Hvad er den gennemsnitlige taletid pr. elev? Hvad er typetallet for observationerne? Ved ikke hvordan jeg finder ud af det. -
cirkels ligning
Forumindlæger der nogle som kan hjælpe ( evt facit og forklaringer) -
Hjælp til en matematikopgave som handler om
ForumindlægJeg sidder fast i denne opgave Om nogle kunne forklar mig opgaven og hvordan man laver den ? Tak på forhånd -
Nem matematik (7 klasse) Hjælp!
Forumindlæg(X+5) + x - 3 (mit forslag) x^2+5x-3? -(2x + 4) 5 (x+2) Hvordan regner jeg disse ud? -
Adgangskvotient for psykologi - stige eller falde?
ForumindlægHej venner. Jeg sidder lidt i saksen, da jeg i øjeblikket har et snit på 9,4. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at studere psykologi, og jeg har fundet ud af, at jeg faktisk er ret tæt på at nå adgangskvotienten på AAU, som ligger på 9,5. Jeg har kun matematik på c, hvilket vil betyde, at j... -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til opg 12 og 16. -
STX eller HTX? Hvad kan man blive?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge HTX eller STX. Jeg har hørt at HTX er en mere praktisk uddannelse end STX. Og at STX åbner mange muligheder for dig at vælge i mellem. STX skulle også være en uddannelse for dem, som ikke ved hvad de vil endnu. Personligt er jeg ikke en person der ... -
Problem- og færdighedsregning
ForumindlægHvordan bliver man bedre til problem- og færdighedsregning. Tak på forhånd -
Hvad er energi?
ForumindlægNogle, som kan forklare hvad energi er? Skal bruge det til en lille opgave, og der står intet om det i mine bøger... -
Eksperiment: Stående bølger på en snor
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har i undervisningen lavet et klassisk eksperiment med stående bølger på en snor. Her har vi haft en tonegenerator koblet til en vibrator med en snor fastgjort i den ene ende og snoren hængende udover en trisse med varierende lod på i den anden ende. Dog har vi virkelig s... -
hvor skal man begynde at tælle ved en cyclostof???
Forumindlæghvor skal man begynde at tælle ved en cyclostof??? hver gang jeg prøver på at navngive dem får jeg at vide at jeg nummere forkert, er der en regel for hvilken side man skal begynde med eller? håber nogen kan hjælpe. -
Matematik på B
ForumindlægHejsa, jeg valgte i år at stoppe matematik på C med et 2 tal i karakter. Jeg kan hverken lide matematik eller finde ud af det og ønsker virkelig virkelig ikke at have matematik igen!!! Men jeg er ved at blive bekymret og får at vide at det jeg har gjort er dumt...
