Søgning på: dansk reportage. Resultater: 16421 til 16440 af 41162
-
Bob marley i SSO
ForumindlægHejJeg har tænkt mig at skrive om bob marley i min større skriflig opgave under faget Engelsk... er der nogen der har skrevet om Bob marley.. er der nogen der ikke kan anbefale at skrive om ham! er det dumt! måske svær at score en god karakter når man skriver om personer! -
Hvordan bliver jeg bedre?
ForumindlægJeg har aldrig været rigtig god til engelsk. Det startede i folkeskolen, hvor jeg kom bag ud og fik udviklet en angst for at kommunikere (skrift/tale) på engelsk. Jeg var bange for at tale og skrive på engelsk igennem flere år. Jeg overkom min frygt efter to udenlandske studieophold (i Tyskland ... -
kvinder
Forumindlæger der nogle der ved hvor man kan finde statisk eller et dokument fx. brev i 1800-tallet om kvinder? please help me! -
En god bog
ForumindlægHay Er der nogen af jer som lige eller tidligere har læst en rigtig god bog, helst med en god forfatter, vil jeg meget gerne høre fra jer.Jeg læser selv Herman Bang og Hans scherfig, så deres bøger skal det ikke være...Kom med en god tip..../Hilo -
Engelsk rettelse
ForumindlægNogle der vil tjekke min engelsk oversættelse igennem. Ved godt jeg ikk er super til engelsk, derfor er jeg her og derfor spørger jeg jer pænt om noget hjælp. På forhånd mange tak1.Hvem er den dame? Det er John kone.2.Det står på side 70 hvem der har dræbt Pamela.3. Jeg gav ham ikke beskeden, jeg... -
Gode bøger
ForumindlægHeyTænkte lige om der ikke var nogle der lige kunne hjælpe mig ved at nævne nogle gode bøger og evt. skrive kort hvad den/de handler om.Skal bruge en god bog i danskPå forhånd tak for hjælpen :) -
Hvordan skriver man en god Summary (og hvad er det helt præsict?)..?
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive en summary her i ferien, da jeg manlger at aflevere den xD. Men jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal starte og hvad der skal med, og alt sådan noget der... på forhånd tak for hjælpen. -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej allesammen! Jeg står lidt i vildrede om, hvilket studium jeg vil ind på. Da jeg var mindre, ville jeg gerne være journalist, og efter jeg kom på gymnasiet, var drømmen at læse statskundskab. Men jeg er kørt træt i begge fag - og står derfor her i 3.Gs eksamensperiode og behøver lidt vejlednin... -
Søgeord
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvordan man sletter søgeord i fx google? Hvis nu man har søgt på "chokolade", så hvis man klikker i boksen igen vil søgeordet kunne ses. Mvh Akademic -
Alle fag skal være bestået?
ForumindlægHej. Jeg går nu i 2.g, og har samfundsvidenskabelige linje. Jeg havde fysik og kemi i 1.g, men dumpede kemi (00) Jeg vil rigtig gerne læse jura - advokat, men der står at adgangskravene er at alle fag er bestået. Vil det så sige at mit C-niveau fag, gør jeg ikke kan komme ind på mit drømmestudie? -
Køb af bøger!
ForumindlægHej, jeg skal starte på finansøkonom uddannelsen oppe i Hobro meget snart og har fra skolen fået tilsendt en vejledende bogliste som giver mig en oversigt over hvilke bøger jeg skal have fat i.. Men det er jo r.. dyrt!! Nogen der ved hvor man kan få fat i disse bøger brugte eller billigere som ny... -
??.:Stilperioder:.??
ForumindlægHej alle sammen. Det jeg leder efter er en oversigt over litterære stilperioder. Lige fra oplysningstiden, eller måske tidligere, indtil i dag. Jeg arbejder specielt med en tekst fra 1914 og kan ikke placere den. Det er et uddrag af den irske forfatter James Joyces Dubliners, og generelt møder ... -
Har brug for jeres hjælp - rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående er et tysk stil, som handler om filmen Im Juli. Jeg håber I vil læse den igennem, og hjælpe mig med at rette for fejl. På forhånd mange tak. Im Juli von Fatih Akin „Im Juli“ ist die Geschichte von der schüchternen Lehre, wie heißt Daniel Bannier und von dem Hippie gleich... -
En Sproglig interessant Roman - nogle idéer
ForumindlægHej, jeg skal læse en sproglig interessant roman, har I nogle gode idéer(evt.bestemt forfatter) eller en roman I vil anbefalde som er sproglig interessant, det vil være en stor hjælp. Venter i spændt på jeres svar. På forhånd mange tak. -
Din holdning til integration
ForumindlægHey, Vi (Alma og Nana) arbejder med integration i vores projektuge. Vi lægger meget vægt på at vores fremlæggelse skal blive så nuanceret som muligt, og derfor vil vi gerne høre jeres holdninger til integration. her er nogle spørgsmål som i meget gerne må besvare: 1. Hvad er din holdning til inte... -
Problemer med en sætning
ForumindlægHeej Allesammen, jeg er igang med at lave en oversættelse, og der er lige en sætning, jeg ikk rigtig er sikker på: den lyder sådan: Før datterens død var forholdet mellem dem dårligt, fordi moren ikke kunne forstå, hvorfor Charlotte ville hjælpe Ayten. KAn det passer det skal oversættes til : F... -
Hvad betyder den her sætning?
ForumindlægHvad betyder den her sætning? Profitraten vil falde, hvis den organiske sammensætning stiger (fra en bog ved navn marxistisk kriseteori) -
Analyse af sprog gennem tiden - engelsk
ForumindlægHej! Jeg er igang med en opgave på engelsk studiet i et fag der hedder Sproglig Variation og Forandring, hvor jeg skal analyserer mht. grammatik mm. og sammenligne dem med hinanden, hvordan sproget har forandret sig over tiden. Det er 2 tekster det handler om. Har svært at håndtere opgaven om, h... -
AT eksamen
ForumindlægHej, er der nogen herinde der helt præcis kan forklare mig, hvad man skal fortælle til AT eksamen. Indtil nu har jeg tænkt mig at starte med at fortælle om emnet, fag og med hvilken problemformulering jeg har arbejdet. Herefter ville jeg fortælle om den konklussion jeg er kommet frem til, hvi... -
Sverige
ForumindlægHej, jeg kunne rigtig godt tänke mig at studere Jura i Sverige men jeg får oplyst, at adgangskvotienten ligger meget höjt og man kun kan komme ind med naesten fuld point? Hvordan kan det vaere så höjt i forhold til vores? Er der overhovedet muligheder med et eksamensbevis som mit på 8,6, som jo e...
