Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16461 til 16480 af 18649
-
Skrive om differentialligninger
ForumindlægVi har fået en ond aflevering for i mat. Det går ud på at vi skal skrive og forklare om y'=a, y'=a*y, y'=b-a*y og y'=a*y(M-y). Jeg tror ikke vi skal have beviser, men bare forklare lidt om det. Er der nogle der har nogle forslag hvad man kan komme ind på? -
Finde reaktansen?
ForumindlægHej Venner Sidder med nedenstående opgave og er gået fuldstændig i stå, er der nogen der har et trick? En spole uden jernkerne tilsluttes 65 V jævnspænding, og optager da 300 W. Spolen tilsluttes derefter 220 V, 50 Hz, hvorved den optagne effekt er 30 W. Bestem spolens reaktans ved 50 Hz. ... -
Mat ligning: ln please
Forumindlæghejsa, nogle der gerne vil fortælle mig hvordan jeg skal løse denne lille ligning her:\n\nin(x)=1/2\n\nHvad var det nu man gjorde?\n\nog en til, så kan jeg vel regne resten selv, for så er jeg med:\n\nln(10x+12)=2\n\npå forhånd tak -
En Optagelsesprøve
ForumindlægHar lige fem spørgsmål ang. Optagelseprøve Hvordan er det en optagelsesprøve fungere? Er det kun skriftligt? og foregår alle prøverene på en dag, og hvilke fag er det man skal op i? Hvad skal snitet være, for at de kan sige at man er egnet? -
varmekapacitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at gøre rede for sammenhængen i følgende formel:\n\nmlod*clod*(Tslut-100C)= -mvand*cvand*(Tslut-Tstart) (???) -
Hvor mange sider skal en opgave være, før man laver en forside?
ForumindlægHvor mange sider skal en opgave fylde, før man laver en forside? -
DATALOGI
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne høre lidt fra studerende på datalogi-uddannelserne om hvordan matematikken er der? Har man meget matematik? Hvor meget IT er der? Altså programmering osv? mvh -
Bølgelære
ForumindlægHej, vi sidder og laver fysiknoter (B-niveau) min læsegruppe og jeg. Inden for bølgelæren undrer vi os over hvad Sini/Sinb = n2/n1 og y = y0*cos(omega+delta(omega))t betyder.. Hvis nogen kan forklare os hvad denne ligning betyder ville det være en stor hjælp! Alt hjælp modtages med kyshånd! -
mit snit?
Forumindlæghej jeg vil gerne læse til tandlæge men har ikke det rigtig snit til at komme ind.har kun 7,5 (afsluttet 3.g)har tænkt på supplering og diverse udlandsophold men det er ikke nok til at komme ind.nogle der ved hvad jeg kan med det snit?andre akademiske uddannelser jeg kan komme ind på med et snit ... -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
Sommerferie!
ForumindlægAhhhh, det bliver dejligt med sommerferie. Jeg kan næsten ikke vente, selvom jeg for det mest bare skal arbejde :)Hvad skal du lave i sommerferien? -
Ohms 2.lov (kredsløb)
ForumindlægHejsaJeg har et spørgsom til Ohms 2.lov (kredsløb). Ved udledningen siger man at Upol = -Ri·I+UoMen hvordan kan dette også være tilfældet?:Upol = Ry·IDet er tilfældet således at:( Ry·I = -Ri·I+Uo ) <-> ( Uo = I(Ry+Ri) ) -
Er dette argument induktivt eller deduktivt - hvorfor?
ForumindlægEn sten kan ikke flyve, Morlille kan ikke flyve, ergo er Morlille en sten. Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om en induktiv slutningsform, da man godt kan have sande præmisser her uden at have en sand konklusion. Men jeg har fundet en kilde på nettet, som skriver, at det er en deduktiv slu... -
Spændende emner
ForumindlægNogen der kan anbefale et biologi emne, som jeg kan skrive om i SSO? -
DA-EN, EN-DA oversættelse på nettet
ForumindlægDet er en gammel drøm at kunne oversætte sine egne og andres tekster med et enkelt museklik. At læse en engelsk eller svensk brugsanvisning på dansk. At slippe for besværlige ordbogsopslag ét-ord-ad-gangen, med den ønskede oversættelse langt nede i artiklen, og nitter for sammensatte eller bøjede... -
binomialkoefficient udvidet
ForumindlægAntag, at vi har en mængde på N elementer. Vi vil finde antallet af måder at vælge Na elementer, Nb og Nc elementer, idet N=Na+Nb+Nc. Det er givet ved: N!/(Na!Nb!Nc!) Og man kan ræsonnere således: Hvis vi STARTER med at vælge Na elementer, skal vi vælge ud fra N elementer, hvis vi deref... -
Hvad har I i jeres unitaske?
ForumindlægSå er det snart tid til at starte op igen, og så skal skoletasken vel pakkes igen. Hvad har I i jeres taske til dagligdagen på universitetet? -
Lille bitte løgn at ∆H forgår under konstant tryk???
ForumindlægNår vi har med systemer som reagere med mulighed for volumenarbejde anvender vi entalipitilvækster, da disse netop er defineret som ?H = Q når p er konstant. På den måde er det noget nemmere end at arbejde med tilvækst i den indre energi, hvor vi også er nødt til at indregne volumenarbejdet. Men ... -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
Ulæselige filer
ForumindlægEfter de seneste ændringer af studieportalen er det sket nogle gange at jeg ikke kunne læse vedlagte filer. I første omgang troede jeg blot at den der vedlagde filen havde lavet en fejl; men det tror jeg ikke længere. For eks. har en så erfaren bruger af portalen som mathon lagt filer ind, jeg ik...
