Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16501 til 16520 af 21415
-
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægGør rede for begrebet fremskrivningsfaktor ... det er en del af et eksamensspørgsmål jeg har fået, men hvordan gør jeg egentlig det? altså der er noget med 1+r%, men hvis jeg skal gøre rede for det, hvordan gør jeg så? er der nogle ideer? -
STX eller HTX?
ForumindlægHej alle, Jeg har lidt af et problem. De områder jeg interresser mig for- grafik/arkitektur og klassiske sprog- hører under to vidt forskellige kategorier. Jeg brænder utroligt meget for begge dele, og interresser mig på iingen måder mindre for det ene end det andet. Jeg overvejer to studie... -
Hvad bestemmer EU?
ForumindlægJeg sidder med en samfundsopgave hvor jeg skal besvare følgende: Konflikt- og samarbejdsmønstre regionalt, nationalt og internationalt. På hvilke områder bestemmer EU ? På hvilke områder bestemmer Danmark ? Nogle som kan hjælpe med EU ? - Evt. uden at jeg skal læse de 317 sider i lissabontraktate... -
TILLYKKE, STUDENTER
ForumindlægAhhhh så er vi endelig studenter! Tillykke med huen til jer alle ude i det danske land og husk at fejre at gymnasiet endelig er slut :) Jeg sluttede i dag med 10 :) -
Mekanisk energi?
ForumindlægJeg har lige trukket mekanisk energi i dag til fysik eksamen i morgen. Her lyder spørgsmålet så: "Der ønskes omtale af bevægelse i tyngdefeltet" Jeg synes ikke helt jeg forstår spørgsmålet, så er der nogen, som kan forklare mig hvad der er jeg skal? :D -
Ligninger . Rettelse ?
Forumindlæger det rigtigt ? Ligninger : 9x-2(2x-3)=6x-3(x-6) 9x-2*2x+2*3=6x-3*x+3*6 9x-4x+6=6x-3x+18 9x-4x-6x+3x=18-6 2x=12 x= 12/2 x= 6 -------------------------- 3(y-8)-(14y+10):2=3(3-2y) 3*y-3*8-14y-10:2 = 3*3-3*2y 3y-24-14y-10:2 = 9-6y 3y-14y+6y=24+10+9 -5= 43 (Kan ikke finde ud af den , da jeg skal... -
en lille leg
Forumindlægjg har lige læst en supersjov tråd på et andet site og tænkte, at man måske kunne forsøge sig med legen her. ved dog iiikke helt om den har været her før, men så er det vist før min tid. reglr: legen går ud på, at hver person skriver tre ord, der skal efterfølge og dermed fortsætte handling... -
Hvor sjovt er det at gå i byen med hul i hovedet?
ForumindlægHvis vi tager udgangspunkt i den første reklame med titlen "Hvor sjovt er det at gå i byen med hul i hovedet?", hvordan lyder din personlige analyse og fortolkning så af den i forhold til disse fokuspunkter? 1. Hvem er afsenderen, hvad er reklamen, og hvem er målgruppen? 2. Hvem e... -
Syre-baseligevægt
ForumindlægEr der nogen som kort kan forklare mig hvad en syre-baselige vægt? Er det ligesom en "normal" ligevægt ud fra le chattles princip -
Enzymers funktion
ForumindlægHej(: Jeg ska skrive som enzymers funktioner til en brochure , som ska med til noget natur i teltet min klasse skal være med til .. Men hva synes I er vigtigt at få med ? For jeg ska jo ikk skrive for meget.. Så hva ville I mene jeg skulle tage med ? Det skal siges at det kun er funktionen jeg... -
hjælp med noget..
Forumindlæghey .. nogle som vil forklae hvilke tiltag vandlevende dyr kan have fpr at sikre at de får nok ilt? -
Le Chateliers Princip
ForumindlægHejsa , jeg har lidt svært ved kemi , og vil så så så gerne lære det , så håber i vil være behjælpelige . Opgaven lyder: I en sodavand er der overtryk af carbondioxid i det lille luftlag mellem kapsel og væske og oplæst carbondioxid i væsken. I en sodavand indstiller sig følgende ligevægt mel... -
Novellen genre
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørge om, der er nogen der ved, om der findes to forskellige novelle genrer, for jeg blev rimelig i tvivl, da min lærer nævnte det, har nemlig har aldrig hørt om to forskellige genrer under novellegeren, hvis der nogen, der kender de to genre, eller om de overhovedet eksisterer... -
Forstå en sætning
ForumindlægHej allesammen. Jeg læser en tekst, og forstår ikke føglende sætning? Nogen der kan forklare den? ”Her er Forholdet forskjelligt. – Naar en Kvinde falder på dette omraade, røber det en saa stor Fornedrelse, en saa dyb moralsk Fordærvelse, at hende Nærvelse i Hjemmet maa anses for... -
Hjælp til reducering
ForumindlægHEJ HASTER MED HJÆLP! SKA AFL, IMORGEN! :) Nogle der kan hjælpe mig lidt ud med denne opg. reducere udtrykket: 3(p+q)^2-6p(q-p) --> 3*(p+q)*(p*q) - 6 * p * (q-p) --> ?? ja, altså kan ik huske hvordan jeg lige skal forsætte.. So somebody help :) -
HJÆLP. Reduction & ligninger.
Forumindlæghej, har lidt problemer med nogle opgaver til en afl. Opgavesættet er fra studentereksamen august 2008, matematik b. opgave 1: reducer (a+2b)^2) -a(a+4b). opgave 4: Løs ligningssystemet: 4x+5y = 13. x-y= 1. Håber i kan hjælpe mig ? :) -
hvilepuls
ForumindlægHvad indikerer en lav hvilepuls? -
Jehovas Vidner - To verdener
ForumindlægHej Er der evt. nogen der har gode forslag til hvilke metoder/teorier jeg kunne bruge til at kombinere Religion + Samfundsfag med under emnet ''To verdener'' tak på forhånd. -
Bevis af logaritmeregneregel
Forumindlæghvordan ser beviset ud? m. forklaring? -
reflektionsloven og Snells lov
ForumindlægHvordan udleder jeg reflektionsloven og Snells lov i Huygens regime , og redegører for brydningsindeksets betydning herunder bl.a. hvilke værdier det kan antage? redegør for hvorfor brydningsloven kommer til kort i Newtons regime. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe da det er noget jeg sk...
