Søgning på: spansk noter. Resultater: 16501 til 16520 af 20423
-
Kondensationsreaktion
ForumindlægHej! Jeg skal ud fra mit udgangstof Dicarbinol Hemisulfat, danne stoffet Citalopram ved hjælp af svovlsyre. Ved at blande svovlsyre med dicarbinol hemisulfat sker en kondensationsreaktion og jeg får stoffet citalopram. Er svovlsyre en katalysator her?? -
hjælp! pramipexols kemiske opbygning
ForumindlægJeg skriver SRP om Parkinsons sygdom og jeg er blevet bedt om at redegøre for pramipexols kemiske opbygning. Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg er helt lost. Hilsen den forvirrede -
Kan multiple regressionsanalyse laves?
ForumindlægJeg har været igang med en eksamensopgave i statistik, som skal om en lille uges tid. Den sidste opgave i projektet gik ud på selv at lave flere analyser ud fra et givent datasæt, som byggede på en spørgeskemaundersøgelse bla. om holdninger i befolkningen i forskellige lande. Jeg endte med en Chi... -
rettelse kun få linjer.
ForumindlægHej, Jeg har lavet en lille tyske stil. Ville nogle af jer rette den: Ich liebe meine Grosseltern, aber ich liebe meine Oma mehr. Meine Oma heisst Francisca. Sie war klein und dünn. Meine Oma hat mittellanges graues Haar. In seiner Freizeit war sie zu Hause mit mir. Das was gut. Oma hat eine we... -
Halvveringstid
ForumindlægHej, jeg skal til fysik-eksamen på tirsdag. Jeg sidder lidt fast i radioaktivitet og underemnet halvveringstid. Håber i kan hjælpe lidt ;) Tak på forhån -
Er alt dette matematik anset for plagiering?
ForumindlægHej Alle Jeg er en dreng i syvende klasse som lige har fundet siden Studieportalen.dk. Jeg ser på alle disse spørgsmål om matematik og tænker i mit stille sind, om de mon kan antages for plagiering. Det er det gentagende spørgsmål, ofte i form af: "Er mit resultat rigtigt?" Jeg synes d... -
hvordan virker en Microbølgeovn og Elektromotor
ForumindlægNogen som kunne forklare det? -
Oversættelse af "Gud er min dommer"
ForumindlægHej. Jeg skal have oversat "Gud er min dommer" til latin. Jeg har rodet lidt med det og ´fundet disse løsninger: "Deus mihi iudex" "Deus est meus iudex" "Deus iudex" Er alle korekte oversat? Hvilken ville i vælge, eller har i et 4. forslag? Mv... -
Nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 linjer?
ForumindlægEr der nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 - 20 linjer, da jeg skal aflevere det klokken 23:30 iaften senest! Håber nogen er interesseret. I må gerne ændre den. Her er historien: Es war einmal ein grosses Land. Im das Land herrschte ein Königin, zusammen mit ihrem Sohn. Ihrem Sohn war Prin... -
Omregningsproblem..
ForumindlægHej! Jeg har den her simple opgave: Bente er 3 timer og 40 minutter om at køre en strækning på 300 km. Hvad er hendes gennemsnitshastighed, idet resultatet angives i m/s? 300 km = 3000 m Nu, jeg ville tro jeg omregnede følgende på følgende måde: 3 timer og 40 minutter: (3*60*60)+(40*60)=... -
Hjælp AT eksamen 2011 Terrorisme
ForumindlægHej. Jeg har valgt Terrorisme i fagene historie og samfundsfag. Terroristerne ville ikke være noget uden moderne teknologi, da de jo er afhængige af at blive set, og de bliver de ved at lave spektakulære terrorangreb, der bliver bragt via medierne og på den måde skaber frygt. Jeg vil på en elle... -
Thermodynamik
ForumindlægHej derude. Vi har 100g vand udover det vedhæftede billede med opgavebeskrivelsen. Jeg har det problem at uanset hvordan jeg griber problemet an, så får jeg et helt forkert resultat. Jeg ved at fællestemperaturen skal være mindre end 90 grader, jeg får dog 360 hvilket jo ikke giver mening. Je... -
folkedrab- krig ??
Forumindlæghej alle. Er lige ved at læse historie. Og er stødt ind i et ord, folkedrab ?? hvad er det? og hvad er forskellen egentlig på folkedrab og krig ? :) håber på hjælp! -
Litterær artikel om "mit vindus årstider"
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om "mit livs vindu" skrevet af Erik Stinus, og jeg er helt lost i det. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kan få den startet eller har et eksempel på den ville det virkelig redde mig. min søde lærer har givet den for med 48 timers d... -
Omar Khayyams bevis
ForumindlægHej, er der nogen der ved i Omar Khayyams bevis om løsninger til tredjegradsløsninger med ligningen x^3+cx=d, hvordan halvcirklen har ligningen (x-d/2c)^2 + y^2 eller x(d/x-x)=y^2 -
Statskundskab eller Politik og Administration?
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at jeg skal søge ind på en videregående uddannelse her til juli. Jeg har i det forgangne år prøvet mig ad med jura, men efter 1. semester fandt jeg ud af, at det ikke lige var mig. Det var simpelthen for ensporet og uinteressant. Jeg er nu nået frem til, at jeg ge... -
Heej :-)
ForumindlægHeej :-) Jeg har en engelskoversættelse til på mandag. Det ville være rart, hvis nogen havde lyst til at se opgaven igennem for grammatiske fejl. Jeg har selv kigget den igennem, men jeg kan ikke umiddelbart finde flere fejl. På forhånd tak. -
mennesket ?
ForumindlægHej når jeg har et emne om forbrænding af fossile stoffer og hvorn de skader vores miljø, samt svovl. altså selve rapporten er om forbrænding, meeeen hvad har det med mennesket at gøre ? : / tak på forhånd -
Buses eller busses???
ForumindlægHej Hedder det "buses" eller "busses"? På forhånd tak -
Fejl i engelske sætninger
ForumindlægJa jeg skal finde fejlen (der kan godt være flere) i nogle engelske sætninger. Hvad er der af fejl i: Honestly, is this the concert you been looking so much forward to? Og i: There is a time when parents realises that their babies has grown up? Er fejlene ikke realises og has. Så skal sætni...
