Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16541 til 16560 af 18649
-
Spole beregning
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder: En brugsgenstand som består af en resistans og en ideel induktiv reaktans i serieforbindelse optager ved 230 V, 50Hz en strøm på 1,5A og en effekt på 150W Bestem resistansen R Bestem XL Jeg tænkte om man skulle sige Z=U/I men er det ikke impendansen for ... -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
bestem vektorhastigheden
ForumindlægHej alle. Jeg har fået tildelt denne opgave, som jeg slet ikke forstår. Er der nogle der forstår den, og muligvis vil hjælpe? -
diffrentialregning
Forumindlægder står funktionen fx) =1/4^2 har en tangent i (2,1). a. giv x=2 tilvæksten 1, og opstil et udtryk for hældningen af den tilhærende sekant. b. giv x=2 tilvæksten dx, og bereg dy/dx. -
Radioakativitet
Forumindlægey! Jeg sidder og skal til at lave en disposition til radioaktivitet. Jeg har læste rigtig meget om det, men forstå atadig ikke helt præcis hvad det er. Nogle der vil forklare det? Og også noget med alfa-, beta- og gammestråling? Tak på forhånd ;-) P.s Jeg skal op på mandag, og jeg ha... -
frafald
ForumindlægKan man begå frafald i Islam hvis man siger ( også at man er overbevist om ) at det er jorden der kredser om solen og ikke omvendt? Fik at vide, at i Islam er man forpligtet at tro at jorden er fast, og ikke bevæger sig, mens solen kredser om den.. men jeg er ikke helt overbevist om det. betyder ... -
3 spørgesmål (((bare hurtigt:)))
ForumindlægHej jeg har lige tre spørgesmål som altid er hængende på mit hovedet, og ikke for svar af, håber i kan hjælpe 1 Hvordan kan man få sit gennemsnit hurtigt op, jeg ved godt at man skal række fingeren op, og lave lektier men hv... -
HTX Valgfag
ForumindlægHejsa:D Jeg vil bare spørge jer, om der er noget der hedder Innovation B i stedet for C? Eller noget der ligner det. Samme spørgsmål til et andet fag nemlig om man kan tage Mediefag B i stedet for C. De her spørgsmål drejer sig om HTX Sukkertoppen/... -
FORURENING FORSØG
ForumindlægSimpelt forsøg om forurening?? -
Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke?
ForumindlægSom på overskriften: Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke? -
Hvorlang tid tager det ?
ForumindlægEn bil kører 79 km/h og hvor lang tid går der for at den har kørt 6,2 km.. Jeg ville mene 4,71 minutter, men mener at det lidt urealistisk.. -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
Vækst
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan forklare og hjælpe mig med at sammenligne eksponentiel, lineær og potensvækst? Det er mest sammenligningen af de 3 jeg har svært ved.. -
Partikelstråling
ForumindlægHvad er partikelstråling, forklar gerne så det er let at forstå det. -
hvad vil det sige at Emek = konstant
Forumindlæghvordan skal jeg forstå at Emek = Epot + Emel = konstant -
komplekse tal
ForumindlægHej,jeg sidder og læser op til min mundtlige matematik eksamen.Sidder med komplekse tal, og har lige problemer med at tyde dette: Et komplekst tal defineres som Z= a+bjZ ∈ C|a ∈ R ∧ b ∈ R Jeg forstår specielt ikke betydningen af "|" -
findes kontinuertet i virkeligheden?
Forumindlæggiv et eksempel på et naturligt fænomen, der er kontinuert. Du tror nemlig, at alt i universet er diskret. -
Protoner
ForumindlægJeg skal angive atomnummeret (Z) og neutrontal (N) for nedenstående atom: 12C 126C --> her har jeg angivet atomnummeret Og jeg har fundet ud af, at man finder neutrontallet ved at trække atomnummeret fra atomets massetal. I overstående er der 6 neutroner, hvordan finder jeg ud af, hvor mange p... -
Kirurg
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 8 klasse og jeg vil gerne være kirurg hvilken linje anbefaler i jeg skal tage i gym. og hvad skal jeg gøre for at komme på gym. ?? -tak på forhånd :) -
Integrallighed
ForumindlægJeg går ud fra, at I kender heaviside funktionen: Θ(x1-x2) = {1 for x1>x2 , 0 x1<x2 Den bliver brugt til at omforme integralerne i den vedhæftede integralligning. Men kan nogen forklare helt præcist, hvordan det sker. Jeg går ud fra, at idéen er at udvide integrationen til [t0,t] fr...
