Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 16541 til 16560 af 63056
-
Den omskrevne cirkel
ForumindlægHej studieportalen, er der nogle, som kan forklare mig detajleret hvordan man laver den omskrevne cirkel i en trekant? Jeg vil gerne vise den til min mundtlig eksamen, hvis jeg trække et spørgsmål, som der omhandler dette. Mvh. Signe :) -
Et MUST for musikinteresserede!
ForumindlægJeg har netop færdiggjort et større script, der gør det muligt for dig at finde akkorder, skalaer og intervaller inden for en valgfri toneart på en nem måde. Der er over 400 skalaer indekseret, fordelt på 6 kategorier, så det bliver nemt og overskueligt for dig. Siden indeholder også en omfatten... -
Hvordan læser man lektier på Uni?
ForumindlægHej. Jeg er netop begyndt på en videregående uddannelse på universitetet. Her får vi op til 20 sider for hver dag i et fag. Jeg tænkte på om der er nogle derude som har nogle fifs til hvordan man kan følge med i forelæsningerne? Jeg tager noter til hver forelæsning, men jeg kan godt se at jeg bru... -
kurveovergang
ForumindlægHej folkens Vil spørge om der er nogen som har nogle noter vedrørende kurveovergange når man snakker om differentialregning. Er lidt lost lige nu. Mangler nogle noter. Hvis i har nogle noter kan i ikke nok sende dem til min mail på Kohistani9[email protected] -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
Mines stykke
ForumindlægStykket lyder såden her 7806 - 907 = Når jeg prøver at regne det ud så regner jeg det ud sådan her 7806 Først tag jeg og ligger 1 i mente så det bliver 16 - 7 = 9 907 Efter det skal jeg minus 0 - 0 = 0 Men jeg har taget stykket på lommeregner og den sige... -
Lektier i ferien
ForumindlægJeg har tænkt lidt på om der er nogen regler/grænser for hvor mange lektier man må få for i en ferie?Jeg mener at have hørt noget om at lærerne ikke må give lektier for lige inden ferien til den første dag efter ferien.Altså med andre ord må de ikke regne med at vi bruger ferien på at lave lektie... -
Salte (haster!)
ForumindlægEr lige kommet ud for et problem: Mg + H2SO4 --> MG++ - 2H+ + SO-- --> MgSO4 + H2 Er det rigtigt? Føler at der går noget galt omkring "Mg++ - 2H+ + SO4--" Håber nogen kan svare hurtigt, siden det haster! :) -
FÆRDIGHEDSREGNING - TERMINSPRØVE
ForumindlægJeg har snart terminsprøve, og jeg er meget nevøs over jeg ikke vil klare det så godt da jeg ikke er så god til matematik .. derfor vil jeg blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med at fortælle nogle vigtige ting jeg burde vide om matematikken. f.eks formler og sådan. tak på ... -
hvor stor er chancen
Forumindlægjeg har to terninger som jeg kaster med samtidig 40 gange... hvor stor er sandsynligheden for jeg får en 69;er og en 39;er samtidig?? . . . . . . . . . . . . . . . . jeg gør nu det samme men denne gang kaster jeg terningerne 50 gange... hvad ... -
Novelle
ForumindlægGo aften :) er der en som gider læse min novelle igennem og måske rette mine fejl og give respons ? Den er på en a 4 side . -
Nervøsitet der ødelægger eksamenfremlæggelsen - hjælp
ForumindlægHejJeg var oppe og skulle forsvare et 9 tal i bioA og endte med 7.Begrundelsen var, at fremlæggelsen havde været for ustruktureret og præet af meget nervøsitet - og derudover havde jeg flumret lidt med nogle begreber.Så karakteren var måske fair nok.Rapporten jeg skulle forsvaret havde jeg iøvrig... -
microsoft
ForumindlægHey everybadyjeg vil bare spørge om det koster noget at downloader windos media player 9 series for windows xp.Takker -
hjælp med matematik
ForumindlægA. Opstil en ligning, så du kan udregne, hvor høj en juicekarton skal være, når den skal rumme en liter. Kartonen har en grundflade på 9 cm gange 5 cm. hjælp -
Reducer
ForumindlægHvad er a: 5x+2(4-x)= b: (4+10)x-(x+2)= c: 5-(-a)+9(a+b)= -
udtalese af klokken?
Forumindlæghvordan er det du man siger klokker? altså fx: 7:55 8:45 9:30 bar9; skriv hvordan det skriv siges? hvis i Forstår? -
Trætårn
ForumindlægHej. Som en af delene i HTX grundforløbet, har vi fået en projektopgave for. Den går ud på at vi skal producere et holdbart "tårn" ud af træ. Gradvist skal der lægges kilo på toppen, indtil det falder sammen. Vores gruppe har selvfølgelig lavet en tegning med vores ingeniørkunst, men je... -
HJÆLP: Wiedersehen mit Vater
ForumindlægÅh gud.. Jeg har lige været oppe og trække min tysk tekst "Wiedersehen mit Vater" - er der nogen der kender til den og evt. har nogle noter liggende? [email protected] - i skriver bare, enten der eller her. HILFE BITTE! -
Cirkels ligning?
ForumindlægHvordan finder jeg centrum og radius af denne ligning? (x-1)2+y2+8y=9 -
hjælp til ligninger
Forumindlæg9(x^2-1)^2+20(x^2-1)-21=0
