Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16541 til 16560 af 23489
-
mekanisk energi og arbejde
Forumindlæg1) En bil med massen 985kg starter fra hvile og ender med at køre hen ad en vandret vej med hastigheden 50 km/h. Antag, at modstanden fra vej og vind er så lille, at vi kan se bort fra den. Beregn motorkraftens arbejde. 2) En cyklist kører hen ad en vandret vej med hastigheden 7,0 m/s. Pludselig ... -
Dansk essay
ForumindlægJeg skal skrive et lille dansk essay; vi skal lave førskrining og selve skrivningen selvfølgelig. Jeg skulle læse et uddrag af teksten "en kavaler i Spaninen" af Tom Kristensen. Den handler om det at rejse, Tom oplever en del grænseoverskridende, dramatiserende og vilde ting derned... -
Substitutionsreaktion mellem heptan og brom
ForumindlægHej folkens ... Sidder med et lille problem og ved ikke hvad der mere sker: Har skrevet en del, men er gået i stå For undersøgelsen af heptanfasen anføres ligeledes alle iagttagelser og slutninger, ligesom reaktionsskemaer anføres. Den kvalitative undersøgelse af heptanfasen: Vi overførte even... -
Hjælp til fysik - elektricitet
ForumindlægHej folkens Kan I hjælpe lidt med denne opgave? Ved ikke hvilke formler, jeg skal bruge: Elektronerne frigøres fra en glødetråd. Når glødetråden bliver tilstrækkeligt varm, får nogle af elektronerne heri så stor fart på i deres termiske bevægelser, at de springer ud af tråden. Der vil derfor v... -
Fransk oversættelse.. HASTER
ForumindlægHej.. Jeg har lavet en oversættelse af en lille tekst, er der mon en der kan sige, om det er noget helt lort, eller det er så nogenlunde? ;) Samira arbejdede på et cafeteria, da hun mødte Rachid. de boede først nogen år i Paris, men tog senere til Sydfrankrig, hvor de fik et arbejde på et lille ... -
tove d.
Forumindlægher er et digt af tove ditlevsen men jeg skal kunne analyser det og det kan jeg ikke vil i ikke hjælpe mig med det så ville det være en stor hjælp Aldrig hørte jeg din spæde stemme, aldrig smilte dine blege læber til mig, men de ... -
Kemi A Maj 2009
ForumindlægDet er angående eksamenssættet 15. Maj Opgave 1c) og 2a) 1c) det er lidt svært for mig at forklare hvordan jeg har gjort uden at bruge billeder, men hvis nogen har facitter kan i så sammenligne med mine? Jeg har fået Ravsyre : 10% , Amfolyt : 67,5% , Ravsyre - baseform : 22,5% i 2a)... -
Matematik/fysik - hjælp
ForumindlægHej - er der ikke en som gider læse et lille afsnit af min srp - opgave, for jeg er så meget i tvivl om det, jeg har skrevet er rigtigt. Jeg har prøvet at snakke med mine vejledere om det, og den ene siger, at det ser rigtigt ud, mens den anden siger, at jeg roder i det - hva skal jeg tro altså... -
Engelsk disposition - fortsættelse på selve opgaven....
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med at skrive opgave udfra min disposition på engelsk. Det er netop denne her dis + opgave der bliver videresendt til sensoren, når jeg om en lille månedes tid skal op i muntlig engelsk. Jeg kan allerede her og nu anerkende, at jeg ikke er den skarpeste i engelsk og aldrig ri... -
Baggrundsstråling og halveringstid
ForumindlægUltra kort om forsøget: Vi stillede et GM-rør uden kilde op og målte baggrundsstrålingen i 2 minutter og fik denne til 68 tællinger pr. 2 min. Dernæst målte vi på gammahenfaldet af 137-Ba* med GM-røret 1 cm fra denne "kilde". Vi registrerede så antal henfald (tælletal) som funktion af... -
H.C.A sommerfuglen novelle indledning
ForumindlægHej drenge og piger, sidder med en dansk aflevering og har brug for lidt gramatisk hjælp. Nogle der er søde og rette det igennem komme ideer til forbedring mm. Her er mit arbejde Ordsproget – ”ignorance er moderen til alt ondt”, får vi helt klart opfyldt da en ignorant sommer... -
hjælp til rettelse af oversættelse
ForumindlægDansk: Han lod som om at han havde smerter i tænderne. Han bandt et tørklæde om hovedet. Han kunne ikke synge med tørklædet om hovedet. En dag mødte han en orkesterleder. Orkesterlederen ville have at den lille mand sang for sit orkester. Lillemanden sang til en stor koncert. Der var mange m... -
Kinetisk energi
ForumindlægHej :-) Jeg har et lille problem med en fysikopgave. Når en riffel affyres, mærker skytten, at riflen slår bagud mod skulderen (et rekyl). Dette kan forklares med bevarelse af bevægelsesmængde. I denne øvelse ser vi på et projektil med massen 5,00 g, der affyres med en mundingshastighed på 35... -
Fysik vedrørende kinetisk energi.
ForumindlægHej i denne opgave har jeg selv regnet a) ud, men b) og c) volder mig problemer. Hvordan gør jeg der? :) Elektronerne frigøres fra en glødetråd. Når glødetråden bliver tilstrækkeligt varm, får nogle af elektronerne heri så stor fart på i deres termiske bevægelser, at de springer ud af tråden. De... -
DHO indledning HJÆÆLP!!
ForumindlægMin lærer har sagt, han gerne vil se os lave en tragtindledning, hvilket jeg stinker til. Min tekst er Herman Bangs "den sidste Balkjole" Min nuverende: Nogen af de ting vi så I det moderne gennembrud, har grundlagt det samfund vi lever i idag.I forbindelse med min DHO-opgave, vil jeg... -
Hvor går grænsen? HJÆLP Klumme Please hjælp mig
ForumindlægHej jeg er lidt i tivil om det her er en klumme. Og jeg er også gå lidt i stå så jeg håber at i vil hjælpe mig i gang. Jeg vil også vide om hvor god den er. Og måske hvilken karaktere jeg kunne får få den. Jeg går i 8.klasse. Her er en lille bid af min klumme som jeg tror er en. En lørdag aften... -
Er det her en klumme? Hvor går grænsen
ForumindlægHej jeg er lidt i tivil om det her er en klumme. Og jeg er også gå lidt i stå så jeg håber at i vil hjælpe mig i gang. Jeg vil også vide om hvor god den er. Og måske hvilken karaktere jeg kunne får få den. Jeg går i 8.klasse. Her er en lille bid af min klumme som jeg tror er en. En lørdag aften... -
Hvor går grænsen. Er det her en klumme.
ForumindlægHej jeg er lidt i tivil om det her er en klumme. Og jeg er også gå lidt i stå så jeg håber at i vil hjælpe mig i gang. Jeg vil også vide om hvor god den er. Og måske hvilken karaktere jeg kunne får få den. Jeg går i 8.klasse. Her er en lille bid af min klumme som jeg tror er en. En lørdag aften... -
Hjælp nu - ret min opgave, tak!!!!!!!
ForumindlægJeg har skrevet et referat af bogen Supernova, er da en venlig sjæl derude der ville rette den for mig? Bogen handler om en dreng ved navn Sten. Han er meget fascineret af rummet, stjernerne og supernovaer. Engang havde Sten et vildt temperament, han eksploderede som en “supernova”.... -
hvad ønsker i jer i studentergave
Forumindlægjeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal ønske mig.. har lige haft fødselsdag.. så ønsker mig ikke så meget.. så ville lige se om jeg kunne blive inspireret
