Dansk

Hjælp nu - ret min opgave, tak!!!!!!!

13. november 2014 af idioteralle (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Jeg har skrevet et referat af bogen Supernova, er da en venlig sjæl derude der ville rette den for mig? 

Bogen handler om en dreng ved navn Sten. Han er meget fascineret af rummet, stjernerne og supernovaer. Engang havde Sten et vildt temperament, han eksploderede som en “supernova”. Men hans skolepsykolog, Sole hjalp ham igennem det. Sten er 17 år, og er lige gået ud af 9. klasse. Han har et talent inden for skrivning, men udnytter ikke muligheden for at blive til noget. I stedet hjælper han bare sin far på containerpladsen.

Han bor i en lille by, som hedder Gyllev, sammen med sin lillesøster, Nanna og sin far. Hans mor døde af kræft, da han var lille. Derfor var det storesøsteren, Sofie der passede dem i mellemtiden. Men så flyttede Sofie væk, fordi hun blev seksuelt misbrugt af faren. Nanna bliver også misbrugt.

De bor tæt på en flyveplads. Nogle gange om natten, kravler Sten igennem hegnet, og kigger på flyene.  Sten har to gode venner, Lukas og Søren Sniff - og tilsammen kaldes de tabertrioen. En dag hvor Søren er på stoffer, går han ud på landingsbanen, og bliver ramt af et fly.

Sten drømmer også om Roisin Murphy fra bandet Moloko, han er helt vild med hende.

Men så forelsker Sten sig i pigen, Teki, som er en flygtning. Men Teki bliver sendt tilbage til Sudan.

Bogen ender således, at Nanna og Sten flytter til København, og bor sammen med søsteren. Faren bliver kørt væk af politiet.

Skriv et svar til: Hjælp nu - ret min opgave, tak!!!!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.