Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 16581 til 16600 af 60202
  • Forskel på redoxreaktion med organisk stof og uorganisk stof?

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen mellem en redoxreaktion med uorganiske stoffer og organiske stoffer. Jeg ved godt hvad organisk og uorganiske er, men kan ikke gennemskue forskellen i reaktionen.
  • elektronprikformel

    Forumindlæg
    Hej... Er der nogle der ved hvordan jeg skal lave en elektronprikformel for COCl2 (også kaldet phosgen) På forhånd TAK
  • Det nye karaktersystem

    Forumindlæg
    Hej, jeg tænkte på om der er nogen derved hvordan man udregner gennemsnittet i det nye karaktersystem, da det da umuligt kan være samme måde :O Er det ikke noget med A-niveau fag tæller mere end B osv. ?
  • Arealberegning

    Forumindlæg
    Mit kendskab mht. arealberegning er lige gået i glemmebogen for en stund ;S Sidder med en "firkant" Kender alle længder fra |AB| |CD| |AD| |BC| Tilmed kender jeg vinkel A Hvordan finder jeg arealet af dette?
  • 2. Spg ang. 2 opgaver i en Ugeaflevering

    Forumindlæg
    Hej jeg har en ugeaflevering i matematik imorgen og i en af opgaverne er jeg gået i stå. Det der står ved opgaven er: Snoren til en drage står i en vinkel på 57° i forhold til vandret. Hvor højt er dragen oppe, når snoren er 450 m lang? Hvordan finder jeg ud af hvor højt dragen er oppe? Der...
  • Carbonyl + base

    Forumindlæg
    Når man tilsætte base til f.eks. et aldehyd eller keton, hvad bestemmer så om carbonyl forbindelsen laver en aldol kondensation eller om den bare bliver hydreret?
  • Flytning af dobbeltbinding

    Forumindlæg
    Hvad skal jeg gøre for at få den venstre i dette billede til at blive til den højre? http://www.theninja-rpg.com/ting.bmp Håber på hjælp inden i morgen, På forhånd tak.
  • Hvordan fjerner man tæller i en brøk?

    Forumindlæg
    Hvordan fjerner jeg tælleren i en brøk? Fx. 8000 = 9560/4,6 * e^-0,09*t ? Altså så jeg i sidste ende kan finde t. Jeg vil også gerne se et eksempel med bogstaver. På forhånd tak :-)
  • Aktuel konc.?!

    Forumindlæg
    Dette indlæg er besvaret her: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=497227 men hvad er svaret?? hvad giver 1 og 2 helt præcist?? Det ser meget indviklet ud :S
  • Lightergas.

    Forumindlæg
    Jeg skal skriver perspektivering ang. lightergas. Nogen der har nogen ideer?
  • være sød at hjælpe

    Forumindlæg
    hej. har lige to spørgsmål jeg ikke kan finde ud af? håber i ville hjælpe 1. hvis jeg har et tryk på 1008ml hvordan laver jeg det om til bar? 2. er igang med en rapport som hedder bestemmelse af avogradros tal ved elektrolyse af en na2so4-opløsning. her er spørgsmålet: hvorfor anvendes ...
  • Oxidationstal

    Forumindlæg
    Skal først og fremmest lave fælgende opgave? 20 g K3PO4 titreres med 15 mL af en Fe(NO3)2-opløsning. Beregn denne opløsnings koncentration. Ved slet ikke lige om det bare er beregning af Fe(NO3)2 opløsning, og hvordan jeg skal gøre? Håber en kan hjælpe
  • Hvordan finder man slut temperaturen på is i vand?

    Forumindlæg
    Det lyder: "Vi placerer en isterning med massen 45,0 g og temperaturen -16 grader celsius i en termobeholder med vand. Vandets masse er 0,250 kg, og vandets temperatur er 25 grader celsius. Efter et stykke tid er isen smeltet, og vi placerer et termometer i vandet. Hvad viser termometeret?...
  • længde af vektor

    Forumindlæg
    to vektorer: a=(1,3) og b=(0,2) beregn længden af vektor 2a+b. Hvordan gør man det?
  • Reducer udtrykket

    Forumindlæg
    Reducer -(a-b)^2+2(b^2-ab)
  • Stereoisomere former

    Forumindlæg
    I opgave 2 i opgavesættet på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080814_opgave_stx_082_kemiA.ashx skal man i del a) redegøre for, at stoffet A findes i to stereoisomere former. Hvordan gør jeg det?
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    Bestem funktionen f, når f(100) = 400-200e og f´(t) = 0,1(f(t)-400) Nogen der kan hjælpe mig med den? Jeg kan overhovedet ikke komme igang med den.
  • Titrering

    Forumindlæg
    Hey! Jeg skal finde et antal mol af noget sølvnitrat (AgNo3), jeg har brugt noget af. Sølvnitraten er en 0,1 molær opløsning Jeg har brugt 8,45 mL af opløsningen, men hvordan kan jeg finde ud af hvor mange mol det er? Der skal jeg da bruge densiteten på sølvnitrat for at jeg kan det?
  • Let pH og mængdeberegning hjælp!

    Forumindlæg
    Er svaret spørgsmål A rigtig. Jeg er altså rigtig dårlig til kemi og ved ikke om det er rigtigt, men kan fornemme at opgaven er ret let. Og så i spørgsmål B forestiller jeg mig, at jeg skal afstemme reaktionen for at finde ud af, forholdet reaktionen foregår i. Men jeg synes jo, at reaktionen er ...
  • Skitser grafen for y=2.1*1.3^x

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at skitsere ved hjælp af y=2.1*1.3^x Jeg ahr vedhæftet et billede af opgaven/opgaverne vis jeg kunne få forklaret hvordan de skal løses. (har enlig svært ved næsten alle opgaverne i opg. 4)